Tisti, ki redno sledite, kaj se dogaja z našo supertestno Corollo Verso, ste si zagotovo že ustvarili sliko o tem avtu. Če povzamemo na hitro: gre za redek primerek avta, ki bi ga z lahkoto uvrstili med bolj zaželene družinske avtomobile. Vendar idealen še vedno ni.
No ja, idealen ni za tiste, ki neradi sprejemajo kompromise. Pravzaprav za tiste, ki bi radi imeli družinsko uporaben avto, začinjen s športnimi zmogljivostmi. To dvoje je med seboj precej nezdružljivo. In če pomislimo še, da je na svetu veliko več kupcev, ki se odločijo ali za družinske ali pa za strogo športne avtomobile, je razmišljanje o športnih družinskih avtomobilih čisti nesmisel.
Kam je merila Corolla Verso, ko je prišla na trg, ni težko ugotoviti. Na to namiguje že s svojo obliko, prostornostjo, sedmimi sedeži v notranjosti, pa tudi z motorno paleto, ki so ji jo namenili na začetku. Od treh motorjev (dva bencinska in en dizelski) prav nobeden nikoli ni nakazoval kakršnikoli športnih ambicij. Prej nasprotno. Celo največji med njimi, 2, 0-litrski dizelski D-4D, ki je veljal za najprimernejšega - pa čeprav ni bil najmočnejši - se ni mogel pohvaliti z zmogljivostmi, ki bi zadovoljile dinamičnejšega voznika. Kaj šele športnega.
To pa ni njegova največja težava. Bolj kot to nas pri njem - mimogrede, če še ne veste, našo supertestno Toyoto poganja prav 2, 0-litrski dizelski motor - moti trušč, ki ga zganja na daljših poteh. Zaradi ’omejene’ količine moči in zgolj petstopenjskega menjalnika je za doseganje ugodnih potovalnih povprečij štirivaljnik treba vrteti precej visoko.
To pa, kot smo že ugotovili, povzroča nepotreben hrup in povečuje porabo goriva, ki, glede na dejstvo, da govorimo o dizelskem motorju, nikakor ni skromna. Vrti se okoli osmih litrov na 100 prevoženih kilometrov, edino opravičilo je lahko le velika čelna površina (širina avta) in posledično precejšnji zračni upor, s katerim se mora motor bojevati pri večjih hitrostih.
Tiha negodovanja, ki so občasno prihajala iz naših ust pa tudi iz ust mnogih drugih, so bila na koncu vendarle uslišana. Pri Toyoti so lansko jesen prvič uradno predstavili nov motor, letos tik pred poletjem pa so ga že vgradili v dva njihova modela: Avensisa in Corollo Verso. Gre za 2, 2-litrski štirivaljnik, ki se lahko pohvali z neverjetno čistim izpuhom (D-CAT) in dvema različnima izvedbama. Prva zmore 100, druga pa kar 130 kW, kar preračunano v konjske moči pomeni 177 ’konjičev’. Da, prav ste prebrali, 177 KM in Corollo Verso s tem motorjem smo dobili na test.
Verjetno se sprašujete, ali je v družinskem sedemsedežniku toliko ’konjev’ sploh potrebnih. Ne, niso potrebni, je pa vseeno fino, če so vam na voljo in če si jih lahko privoščite. Če jih na kolesa prenaša še odličen šeststopenjski menjalnik, pa je zadeva naravnost odlična. 400 Nm navora in 130 kW moči sta številki, ki zagotavljata, da Corolla s tem motorjem ne bo nikoli opešala. Tudi polno obremenjena med vožnjo v klanec ne. Motor se na ukaz s stopalke za plin odzove odločno in odločno vleče, vse dokler ne pretaknete v višjo prestavo. Ne pa tudi agresivno, če ste potihoma pričakovali! ’Konji’ v tej Toyoti so prav neverjetno pohlevni. Še zlasti če pomislite na zalogo moči, ki so jo navedli v tovarni. Včasih se vam celo zazdi, da prav vsi morda niso zdravi. Ampak bojazen je odveč.
Pospešek z mesta do 100 km/h v 9 sekundah (mi smo potrebovali 2 desetinki več) in največja hitrost 205 km/h (mi smo jo namerili 203 km/h) dokazujeta, da je z zdravjem konj vse v najlepšem redu. In ko se s tem sprijaznite, začnete svojo pozornost usmerjati drugam. In kaj ugotovite? Na primer to, da se motor že ob najmanjšem dotiku noge s stopalko za plin odzove izredno sunkovito, kar pri umirjeni vožnji postane moteče, ali pa poraba goriva: ob normalni vožnji nam pod 8, 2 litra na sto prevoženih kilometrov ni uspelo priti. Ko si zaželite okusiti, kaj zmore 177 konjičev, se še pred tem sprijaznite s porabo, ki se lahko povzpne vse do enajstih litrov dizla na sto prevoženih kilometrov.
To pa je podatek, ki z osnovnim poslanstvom dizelskih motorjev nima prav nič več skupnega, kajne. Vsaj če o njih razmišljate zato, ker naj bi bili varčni. Tako ne bo odveč, če pogled usmerite še v šibkejšo različico tega motorja, ki je nekoliko varčnejša in za katero boste že v osnovi odšteli manj. Še vedno pa velja, da imajo pri Toyoti družinski avto tudi za najbolj ’našpičene’ očete.
Matevž Korošec
Aleš Pavletič
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.596,73 € |
Cena testnega modela: | 25.596,73 € |
Moč: | 130kW (170 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,0 s |
Največja hitrost: | 205 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,5l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2231 cm3 - največja moč 130 kW (170 KM) pri 3600/min - največji navor 400 Nm pri 2000-2600/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/50 R 17 V (Goodyear Eagle NCT5). |
Zmogljivost: | največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,0 s - poraba goriva (ECE) 8,5/5,8/6,8 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1510 kg - dovoljena skupna masa 2165 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4360 mm - širina 1770 mm - višina 1620 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 60 l. |
Prtljažnik: | 63-1563 l |
T=9 °C / p= 1017 mbar / rel. vl.: 50 % /Stanje km števca: 3166 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,2s |
---|---|
402m z mesta: | 16,8s ( 137km/h) |
1000m z mesta: | 30,5s ( 171km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,3s |
Prožnost 80-120km/h: | 7,8/12,2s |
Največja hitrost: | 203km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,4m |
AM meja: | 42m |
-
Za tiste, ki se nikakor ne morejo sprijazniti z dejstvom, da družinski avtomobili ne morejo biti obenem tudi športni, imajo pri Toyoti zdaj nadvse zmogljiv primerek, ki sliši na ime Corolla Verso 2,2 D-4D D-CAT in zmore 177 ’konjev’. Za vse druge pa obstaja še eden, prav takšen, le da zmore 41 ’konjičev’ manj.