Toyota Corolla Wagon 2.0 D-4D Luna

20. 1. 2005
Deli

Toyota v zadnjem obdobju izrazito reklamira zanesljivost in kakovost njihovih avtomobilov. Na srečo lastnikov Toyot pa to ne pomeni, da so druge stvari v njihovih izdelkih zanemarili oziroma postavili na stranski tir.

Dokaz je tudi njihov najbolj prodajani model Corolla, ki smo ga tokrat preizkusili v njegovi kombijevski različici Wagon.

Corolle v splošnem ne blestijo po prostornosti prtljažnikov in tudi Wagon s skromnimi 402 litri ne odstopa pretirano od te ugotovitve. Prednost pri njem pa je, da je pravilne oblike in da tudi pri zloženi zadnji klopi obdrži povsem ravno dno. V dobro mu štejemo tudi nakladalni rob, ki s 55 centimetri oddaljenosti od tal ni previsok za nalaganje, kar boste cenili predvsem pri nalaganju težjih predmetov.

Tudi v kabini se Corolla izkaže z razmeroma dobro uporabnostjo in ergonomijo. Prvo zaznamuje zadostna količina odlagalnih predalčkov in žepov, dober vtis o splošni ergonomiji in ergonomiji sedenja pa je posledica smiselno nameščenih stikal na armaturni plošči in dobro zasnovanega voznikovega delovnega prostora. Tega si bo lahko z izdatno nastavljivima volanskim obročem in sedežem uredila večina voznikov natanko po svojih željah.

Pod prednjim pokrovom je bil vprežen dober in uveljavljeni dvolitrski turbodizel, ki premore največ 85 kilovatov oziroma 116 konjskih moči in 280 njutonmetrov navora. Motor ima sicer v večji in nekaj težji Corolli Verso kar nekaj dela, a se v Wagonu izkaže dosti bolje. Prožnost in poskočnost sta namreč dobri, potovalni hitrosti pa na vašo željo z lahkoto daleč nad hitrostnimi omejitvami.

Pohvalna je tudi njegova žeja, ki s povprečnimi 7, 4 litri na sto kilometrov poti ostaja na nizki ravni. Dober je petstopenjski ročni menjalnik. Njegova prestavna razmerja so dobro preračunana, tako da bi ga Toyotini inženirji izboljšali samo, če bi mu dodali varčno šesto prestavo in tako zbili porabo goriva še za kakšen deciliter, dva, tri …

Ob gospodarni vožnji se bo v najboljšem primeru poraba goriva spustila do približno 6, 7 l/100 km, kar pa bo zaradi 55-litrske posode za gorivo še vedno daleč od tisočih kilometrov dometa. V paketu opreme Luna imajo vse Corolle serijsko vgrajen potovalni računalnik, pri katerem pa med tremi (! ? ) podatki pogrešamo ravno tistega, ki vozniku najbolj koristi - podatek o dometu s preostalo zalogo goriva v posodi.

Dejansko je to največja napaka, ki jo Corolli Wagon 2.0 D-4D pripisujemo, saj je večina ostalih sklopov razmeroma dobro zasnovanih in dopuščajo le malo izboljšav. Seveda pa to ne pomeni, da izboljšave niso možne. Če nič drugega, nam bodo to pri Toyoti dokazali, ko bodo čez nekaj let predstavili naslednico obstoječe Corolle in tudi v njej ponudili zdaj že pregovorno zanesljivost in kakovost vozila, ki jo bodo podobno kot že zdaj dopolnili tudi v vseh drugih sklopih avtomobila.

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.201,14 €
Cena testnega modela: 20.522,45 €
Moč: 85kW (116 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1995 cm3 - največja moč 85 kW (116 KM) pri 3600/min - največji navor 280 Nm pri 2000-2800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/60 R 15 T (Dunlop SP WinterSport M3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,9 s - poraba goriva (ECE) 7,3/4,9/5,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1375 kg - dovoljena skupna masa 1780 kg.
Zunanje mere: dolžina 4410 mm - širina 1710 mm - višina 1500 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 402 l
Naše meritve
T=2 °C / p=1015 mbar / rel. vl.: 40 % /Stanje km števca: 11003 km
Pospešek 0-100km: 11,1s
402m z mesta: 17,6s ( 127km/h)
1000m z mesta: 32,3s ( 160km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,7s
Prožnost 80-120km/h: 10,4s
Največja hitrost: 190km/h (V.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,4m
AM meja: 40m
Ocena
  • Kombijevski zadek se v Wagonu izkaže kot uporaben in prostoren. S tem predstavlja dobro alternativo celo Versu, ki je boljša izbira samo, če nameravate prevažati dva potnika več, kot jih je zmožen prepeljati Wagon. Dvolitrski turbodizel D-4D se ravno tako bolje izkaže v Wagonu kot v Versu.

Hvalimo in grajamo
motor
podvozje
prtljažnik
dvojno dno v prtljažniku
splošna ergonomija
svetilnost nezasenčenih žarometov
potovalni računalnik nima podatka o dometu
zasenčeni žarometi svetijo nizko
prilagajanje svetilnosti merilnikov