Toyota Land Cruiser 4.0 V6 VVT-i Executive

Kakšen natančno bo konec sveta, je težko predvidevati, a nekaj je gotovo. Ne bo prijeten, še manj pa lep in urejen, kot je večina cest, ki jih uporabljamo v našem vsakdanjiku. Glede na to ugotovitev bi bil v primeru konca sveta več kot samo dobrodošel trpežen, zmogljiv in velik avtomobil. Recimo takšen, kot je Toyotin Land Cruiser.

Prenesi PDF testa
10. 7. 2003

Že več kot 50 let trajajoča zgodovina Toyotinih Land Cruiserjev je le še eno od dejstev, ki pričajo o trpežnosti in preverjenosti tehnike, vgrajene v Toyotine Land Cruiserje.

Karoserija, pritrjena na šasijo za boljšo vzvojno trdnost, stalni štirikolesni pogon za boljši stik s podlago, sredinski diferencial Torsen z dodatno možnostjo stoodstotne zapore diferenciala za vedno zagotovljeno vso pogonsko silo na vseh štirih kolesih, ravno tako diferencial Torsen na zadnji pogonski gredi, reduktor za ojačitev motornega navora, toga prema zadaj z možnostjo prilagajanja višine zadka, posamične obese s štirimi prečnimi vodili spredaj, povečana oddaljenost od tal, sistem HAC (Hill-start Ašist Control) za pomoč pri speljevanju v klanec, sistem DAC (Downhill Asist Control) za pomoč pri spuščanju po klancih na terenu, sistem VSC (sistem za nadzor stabilnosti vozila), sistem ABS, sistem A-TRC (Active Traction Control) in še kakšna cvetka bi se našla med dolgim naštevanjem in opisovanjem odlično zasnovanega štirikolesnega pogona Deželne Križarke.

K odličnosti celotne zasnove pogona pa svoje prispeva tudi pogonski agregat. Ta je bil v testiranem Land Cruiserju bencinski s skupno štirimi litri delovne prostornine, razdeljenimi med šest valjev, ki so bili nameščeni v obliki črke V. Rezultat: z 249 »konji« oziroma 183 kilovati in 380 njutonmetri je to najmočnejši in najprožnejši Land Cruiser vseh časov, ki je lahko na svoji poti presneto hiter ali počasen, še posebej pa vedno vztrajen. Vsa našteta tehnika in moč, ki sestavljata pogonski ustroj, mu namreč omogočata skorajšnjo nepremagljivost na terenu in zelo dobre vozne lastnosti na urejenem cestišču. Na terenu imate tako na zalogi ogromno količino nepremagljive tehnike, ki vam bo pomagala iz še tako velike zagate. Izjeme so le okoliščine, v katerih bo tudi tehnika Križarke odpovedala, pomagal pa bo lahko le še vitel.

Po drugi strani je treba omeniti še premagovanje kilometrov na urejenih cestiščih. Tam vas bo 249 »konjičev« hitro dostavilo, kamor si boste želeli. Ker pa so lahko hitrostna povprečja na običajnih cestah dokaj velika, je Toyota poskrbela tudi za sicer terensko razmeroma veliko nagibanje visoke karoserije.

Sistem TEMS (Toyota Electronic Modulated Suspension) je namreč polaktivno vzmetenje, ki omogoča vozniku, da prilagodi trdoto blažilnikov. Z izbiro ene od štirih nastavitev (od udob- nega do športnega) voznik Temsu »pove« način vožnje (recimo hiter na zavitih cestah ali počasen na terenu), ki se mu potem vzmetenje ustrezno prilagodi. Tako bolj športna (beri: čvrstejša) nastavitev omejuje nagibanje karoserije in rahlo poveča stresanje vozila pri vožnji čez cestne neravnine, pri udobni (beri: mehkejši) nastavitvi pa se vozilo bolj nagiba, a tudi boljše blaži vse nepravilnosti pod kolesi.

Ob vsej izvrstnosti napredne pogonske tehnike si nekaj graje zasluži le samodejni menjalnik. V modernih menjalnikih (tudi samodejnih) se namreč že nekaj let vrtijo zobniki petih, v zadnjem času pa celo šestih prestav. Takšno oplemenitenje povzroči večjo »razkosanost« prestav in skrbi v prvi vrsti za boljšo izkoriščenost motornega navora in moči, kar se nenazadnje odraža tudi v ustrezno manjši porabi goriva in nenazadnje večjem udobju vožnje. Tako je Land Cruiserjev samo štiristopenjski samodejni menjalnik skoraj na vsakem klancu na avtomobilski cesti pretaknil iz dolge četrte prestave v tretjo in zaradi opazno povečanih vrtljajev ustrezno povečal tudi pretok goriva v motor in stopnjo trušča.

Delovanje motorja je sicer lepo zveneče, a v primerih, ko si želite mir in tišino, presneto glasen in zato moteč. Ko nato po vsakih približno 400 prevoženih kilometrih zavijete na bencinsko črpalko in tam natočite približno 80 litrov neosvinčenega bencina, veste, da je tovrstni šport presneto drag. Ustrezno drag in s tem namenjen le nekaterim posameznikom pa je z dobrimi 14 milijoni tolarjev tudi sam nakup Toyote Land Criser 4.0 V6 VVT-i Executive.

»Eksekutivni« paket opreme pomeni poleg že vse naštete »navlake« pogonskega ustroja še odlično samodejno klimatsko napravo s tremi med seboj ločenimi conami (spredaj levo/desno in zadaj), večopravilni sredinski zaslon, ki se odziva na dotike (touch screen), navigacijski sistem s sistemom DVD, izmenjevalnik za šest cedejev, gretje sedežev, tempomat, električno pomično strešno okno, usnje na vseh osmih sedežih (od katerih so trije v zad- nji vrsti resnično zasilne narave) in še mnoge druge elemente, ki so v veliki večini namenjeni le razvajanju potnikov v kabini.

Toyota Land Criser je torej avtomobil, ki se s štirilitrskim strojem pod prednjim pokrovom ne ustraši neskončno dolgih cest, če so na njih le dovolj pogosto posejane bencinske črpalke. Po zaslugi odlične zasnove štirikolesnega pogona pa enako prepričljivo nastopa tudi na terenu, četudi je ta tako zahteven, kot so lahko najstrašnejše zamisli o koncu sveta.

Če vas torej v denarnici žuli nekaj več kot 14 milijonov tolarjev in vam tudi pri razmeroma pogostih obiskih bencinskih črpalk ne bo težko vedno znova odšteti skoraj poldrugega cankarja, vam lahko rečemo še, da vam zavidamo, in vam zaželimo prijetno vožnjo v vašem novem Toyotinem Land Cruiserju 4.0 V6 VVT-i Executive.

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Toyota Land Cruiser 4.0 V6 VVT-i Executive

Osnovni podatki

Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 58.988,48 €
Cena testnega modela: 59.493,41 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 183kW (249 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 13,3l/100km

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni - V-60° - bencinski - 3956 cm3 - 183 kW (249 KM) - 380 Nm
Hvalimo in grajamo
zasnova štirikolesnega pogona
terenske in cestne zmogljivosti
motor
popolnost opreme
cena
le štiristopenjski menjalnik
zasilnost sedenja na tretji klopi
poraba goriva
po dosegu nenastavljiv volan

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri