SUV avtomobili so tudi pri nas precej priljubljeni, saj so sila vsestranski in zato uporabni na cesti in na manj zahtevnem terenu. Pa še dober občutek dajo vozniku, ko se za pol metra višje od drugih pelje skozi mesto. Tako dobite dvoje v enem samem avtomobilu!
Tudi Toyota Rav-4 ni izjema. Pravzaprav je še vedno zgled konkurenci, saj prodajne številke govorijo v prid temu malemu terencu, ki je lahko tudi čisto običajen osebni avtomobil. V Evropi in pri nas je Rav-4 številka ena v svojem razredu!
Dejali boste, da ne verjamete, da se lahko avto, ki že na zunaj deluje precej robustno in po podobi ne skriva sorodnosti z legendarnim Land Cruiserjem, dobro znajde v tej dvojni vlogi, da kompromisi niso možni. No, nekaj resnice je v tem. Raje kot to, kaj zmore Rav-4 na terenu in na asfaltu, se vprašajmo, ali to tudi potrebujemo.
Dejstvo je, da večina ponosnih lastnikov zmogljivosti svojih terencev nikoli ne izkoristi ali zelo redko. čemu bi potem s seboj vozili reduktor, zapore diferencialov, robustno šasijo in še kakšno togo premo za povrhu? Po kolovozu Rav-4 namreč pripleza precej daleč, dlje kot le do vikenda ali zidanice, ne da bi pri tem utrpel poškodbe.
Torej enako kot robustnejši terenci. Treba je biti le pozoren tam, kjer je zelo globoko blato (še posebno klanci) in kjer iz tal štrlijo močno našpičene skale. A v takih pogojih je zelo škoda tudi bolj klenega terenca in tako se vsakdo raje izogne tovrstnim pustolovščinam. Aha, pa smo tam! Torej je Rav-4 zelo uporaben terenec.
Sedaj pa njegova druga plat značaja. Testni Rav-4 z 2, 0-litrskim bencinskim motorjem je zmogel končno hitrost 184 km/h, pospeške od 0 do 100 km/h v 9, 8 sekunde in je od 100 km/h do mirovanja (z zimskimi gumami) potreboval 40, 8 metra! Ne, nismo prepisali podatkov z meritev kakšne družinske kombilimuzine, čeprav so rezultati podobni avtomobilom iz tega razreda.
Poleg odličnega motorja, ki je v povprečju sicer resda popil dobrih 10 litrov bencina na 100 kilometrov, se avto pohvali še z zanesljivo lego na cesti, ki gre tudi na račun stalnega štirikolesnega pogona. Rav-4 tako ni le hiter, je tudi varen (ima tudi šest varnostnih blazin, ABS ter sistem, ki preprečuje zdrs koles ob pospeševanju).
Vožnja je udobna in zato potovanje prijetno, saj je precej podobno kot pri limuzinskih kombijih. Z dobro ergonomijo in kakovostno izdelavo pa so le še zaokrožili paket avtomobila, kjer težko najdemo večjo zamero.
Morda lahko pograjamo požrešnost ob priganjanju dvolitrskega motorja (takrat je narasla na 12, 7 litra) in ceno. Vendar za nekoliko večji kupček denarja dobimo dva avtomobila v enem. To pač nekaj stane.
Peter Kavčič
Foto Aleš Pavletič
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 29.260,56 € |
Cena testnega modela: | 29.782,17 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,6 s |
Največja hitrost: | 185 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,8l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 6000/min - največji navor 192 Nm pri 4000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 235/60 R 16H (Bridgestone Blizzak LM18 M+S) |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,6 s - poraba goriva (ECE) 11,4/7,3/8,8 l/100 km |
Mase: | prazno vozilo 1300 kg - dovoljena skupna masa 1825 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4245 mm - širina 1735 mm - višina 1680 mm - prtljažnik 410-970 l - posoda za gorivo 57 l |
T = 8 °C / p = 1000 mbar / rel. vl. = 73 % / Stanje kilometrskega števca: 14673 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,8s |
---|---|
402m z mesta: | 16,9s ( 132km/h) |
1000m z mesta: | 31,2s ( 165km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,4 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 18,1 (V.)s |
Največja hitrost: | 184km/h (V.) |
poraba na testu: | 10,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,8m |
AM meja: | 43m |