Kratek test: Toyota Verso 2.0 D-4D Luna

23. 1. 2012
Deli

Toyoto (Corollo) Verso smo imeli pred leti na daljšem testu. Če rečem, da se je najbolj izkazala od vseh supertestnikov, mi bodo verjetno pritrdili vsi v uredništvu. Potem pa …

Bila je črna in bila je neuničljiva, skoraj kot naše Patrie. Kilometre je nabirala hitreje kot supertestni Citroën Xsara, Volkswagen Golf, Renaultova Laguna, Volkswagen Passat Variant, Peugeot 308 ali celo Audi A4 Avant (ko ni bil na servisu), ob tem pa naredila zelo dober vtis. Z vsakim kilometrom si jo imel raje, skratka, in zato smo si ključe podajali kot v dobrih starih časih štafeto mladosti.

Potem pa so se pri Toyoti odločili, da bo dobila bolj družinske poteze. Izgubila je ime Corolla, dobila nekaj centimetrov in izgubila privlačnost. Niti prozorna plastika na zadnjih svetilih v slogu poceni tuninga ji ne pomaga, da bi pritegnila pozornost. Postala je siva miš, na srečo pa je ohranila uporabnost. Zadnji sedeži so trije in vzdolžno nastavljivi, ob preklopljenih naslonih pa dobimo prav uporabno velik prtljažnik, ki v kleti hrani še lepo pospravljeno orodje.

Ustrašili smo se le paketa za polnjenje prazne gume, ki je bolj modna muha kot uporabna novost za avtomobiliste. A to ni le problem Toyote. Družinsko naravnanost lahko opazite tudi v potniški kabini, saj nad voznikom kraljuje dodatno ogledalce za pogled nad dogajanjem na zadnjih sedežih, vaši malčki pa se bodo razveselili tudi dodatnih mizic, ki so sicer skrite na naslonih prednjih sedežev.

Turbodizelski motorček je z leti izgubil nekaj iskrosti, pridobil pa pri ekološki sprejemljivosti in varčnosti. Pri Avto magazinu smo Versa priganjali bolj po mestu kot po podeželju, zato je 8,1 litra porabljenega goriva bolj zgornja kot spodnja meja. Motor in šeststopenjski menjalnik sta dobra sopotnika, ki prav pohlevno nabirata kilometre skupaj z voznikom. Voznik bo poleg zanesljivosti dobil tudi ščepec natančnosti pri odzivnosti podvozja, škoda le, da tega ne moremo trditi za volanski mehanizem.

Tudi pri obliki notranjosti ni presenečenj: omeniti velja le sredinsko nameščeno instrumentno ploščo, ki kljub namestitvi v desno ni nič manj pregledna. Prav nasprotno: ne glede na višinsko nastavitev volanski obroč nikoli ne prekriva instrumentne plošče, zato takšno postavitev odobravamo.

Prav nemarno pa se pri Toyoti igrajo z živci potnikov, ko govorimo o samodejnem zaklepanju. Za večjo varnost se avtomobil med vožnjo samodejno zaklene, a hudič ostane zaklenjen tudi, ko voznik izstopi in hoče pomagati drugim potnikom iz vozila. Tudi pri ugasnjenem motorju in tudi iz notranje strani!!! Varčevanje ali neumnost načrtovalcev, kdo bi vedel. Pod varčevanje pa spada drugi ključ, ki nima daljinskega upravljanja, temveč morate za nekaj gumbov in baterijo precej doplačati. Ti, ti, ti, Toyota, nekoč tega ni bilo na seznamu doplačilne opreme.

Začeli smo s supertestno Toyoto Corollo Verso, pa z njo še končajmo: bil je dober avtomobil, sto tisočakov je premagal brez večjih težav. Mogoče na papirju ni bil tako dober kot naslednik, pa vendar ti je hitreje prirasel k srcu. In srce je bistvo prodaje, saj racionalnost pri nakupu Toyote nikoli ni bila vprašljiva.

bese­di­lo: Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 23300 €
Cena testnega modela: 24855 €
Moč: 93kW (126 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 93 kW (126 KM) pri 3.600/min – največji navor 310 Nm pri 1.800–2.400/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/60 R 16 H (Dunlop SP Winter Sport)
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 5,6/4,7/5,6 l/100 km, izpust CO2 146 g/km
Mase: prazno vozilo 1.635 kg – dovoljena skupna masa 2.260 kg
Zunanje mere: dolžina 4.440 mm – širina 1.790 mm – višina 1.620 mm – medosna razdalja 2.780 mm – posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: 440–1.740 l
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.103 mbar / rel. vl. = 63 % / stanje kilometrskega števca: 16.931 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 17,9s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,1/14,5s (4/5)
Prožnost 80-120km/h: 14,2/16,1s (5/6)
Največja hitrost: 185km/h (6)
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 42m
Ocena
  • Nekaj malenkosti para živce (samodejno zaklepanje), nekaj zgolj rahlo zmoti (oblika, varčevanje pri drugem ključu, komplet za polnjenje prazne gume), veliko pa navduši (prostornost, prilagodljivost, družinska naravnanost). Z vsakim kilometrom ga imate raje, skratka, kar smo opazili že pri supertestniku.

Hvalimo in grajamo
motor
šeststopenjski menjalnik
trije vzdolžno pomični sedeži
ravno dno pri preklopljenih naslonih
sredinsko nameščeni merilniki
družinska naravnanost (dodatno ogledalce, mizice zadaj)
samodejno zaklepanje
namestitev utorov za pijačo
neizrazita zunanjost
komplet za polnjenje prazne gume