Toyota Yaris 1.3 VVT-i Sol

Toyota je pred kratkim uspešnega malčka Yarisa diskretno prenovila. Na zunaj in znotraj so vidne spremembe, ki sporočajo mimoidočim, da je avtomobil dodelan. Dodelan do te mere, da je prenovljen, a nikakor nov.

Prenesi PDF testa
Toyota Yaris 1.3 VVT-i Sol (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
1. 5. 2003

Najprej so opazni spremenjeni odbijači in luči. Ena bolj dobrodošlih novosti so zaščitne obrobe na odbijačih, ki ščitijo prednji in zadnji del vozila pred neljubimi praskami. A pozor! Nepobarvane in s tem na praske manj občutljive zaščitne obrobe so na voljo le pri manj opremljenih paketih opreme (Terra in Luna), medtem ko so pri najbogatejšem paketu Sol, s katerim je bil opremljen tudi testni avtomobil, obarvane v barvo vozila, zato so bile prav tako ranljive na praske kot doslej.

Druga, že omenjena sprememba so tudi luči, pri čemer sta prednja žarometa dobila vsak po eno »solzico«. Najprej bi človek pomislil, da so v ti solzici vtaknili zasenčen ali dolg snop žarometa, a se izkaže, da je v njiju nameščena le parkirna luč. Zaradi tega sta žarometa še naprej »enooptična« (ena žarnica za oba snopa luči) in tako še vedno ponujata možnost za izboljšavo s prehodom na dvooptično tehniko. Ko prištejete h karoserijskim spremembam še 15-palčna lahka platišča, ki so del serijske opreme pri paketu Sol, je rezultat še bolj mladosten in prikupen videz kot doslej.

Spremembe so vidne tudi v notranjosti. Tam so sicer vsa stikala še vedno na enakih mestih kot doslej, le da je njihova podoba spremenjena. Tako so pri Toyoti dosedajšnjo ovalno in okroglo obliko preoblikovali v bolj oglato in pravokotno. To nikakor ni moteče, saj armaturna plošča v povezavi s srebrno barvo (spet del opreme Sol) na sredinski konzoli in notranjih vratnih kljukah deluje všečno in potnikom prijazno. Izboljšali so tudi zadnjo sedežno klop, ki ji poleg tega, da omogoča povečevanje in prilagajanje prtljažnega prostora, sedaj lahko nastavljamo še naklon tretjinsko deljivega naslona.

Yaris se je že pred prenovo dobro izkazal na preskusnih testih. Da bodo ti rezultati še naprej odlični, so poskrbeli tudi z okrepljeno konstrukcijo karoserije, novimi bočnimi varnostnimi blazinami na prednjih sedežih (te doslej niso bile dobavljive) in s tritočkovnim varnostnim pasom na zadnjih sedežih, ki je bil doslej le dvotočkovni.

Očem skrite so tudi spremembe v podkožni tehniki. Pri Toyoti pravijo, da so z rahlimi spremembami nastavitve vzmetenja izboljšali blaženje in prestrezanje neravnin ter lego, toda pri tem je krajšo potegnilo udobje pri vožnji. Avtomobilček se namreč pri vožnji po avtomobilskih cestah bolj pozibava na cestnih valovih in tudi pri počasnejši vožnji po mestu podvozje »uspešneje« prenaša cestne neravnine do potniških zadnjic. Res pa je, da se je zaradi zmanjšanega udobja izboljšala lega Yarisa. Tako ima voznik zaradi povečane čvrstosti podvozja in seveda širše in nižjepresečne 15-palčne obutve občutek večje stabilnosti pri preganjanju skozi ovinke, pa tudi volanski mehanizem se bolje odziva.

Med osvežene ali spremenjene elemente avtomobila se uvršča tudi 1, 3-litrski štirivaljnik, ki je osnovan na manjšem enolitrskem štirivaljniku. Ta se ravno tako pohvali s tehniko VVT-i, lahko gradnjo in štiriventilsko tehniko. Na papirju s tehničnega vidika skoraj popolnoma enak motor pa postreže z rahlo spremenjenimi nazivnimi podatki. Ti naznanjajo povečanje moči za en kilovat (sedaj 64 kW/87 KM) in izgubo dveh njutonmetrov navora (sedaj 122 Nm). A brez skrbi.

Spremembe med vožnjo niso opazne tudi, ko se presedete iz starega Yarisa v novega in ju med seboj primerjate. Na cesti se namreč tako stari kot novi motorček izkažeta za enako poskočna in odzivna. Se bo pa zato velik nasmešek narisal na obrazu okoljevarstvenikov, saj so še najbolj izboljšali motor, ki sedaj veliko manj obremenjuje okolje. Po evropskih standardih o čistosti izpuha namreč izpolnjuje zahteve Euro 4, medtem ko je stari agregat 1.3 VVT-i izpolnjeval »le« norme Euro 3.

Iz opisanega je torej več kot očitno, da Toyota Yarisa ni naredila povsem na novo, temveč ga je le prenovila. To pa je danes tako in tako že dodobra uveljavljena praksa v avtomobilskem svetu. Navsezadnje tudi konkurenca nikoli ne počiva.

Torej, je novi Yaris dober nakup ali ne? Cene so se v primerjavi s predhodnim modelom za nekaj deset tisoč tolarjev dvignile, a so bogatejši tudi paketi opreme. In če pomislimo, da so v ceni vključeni tudi nekateri elementi opreme, ki doslej niso bili na voljo (bočni varnostni blazini, pet tritočkovnih varnostnih pasov), se izkaže prenovljeni Yaris za smotrni nakup modernega odraslega malega mestnega avtomobila.

Peter Humar

Foto: Saša Kapetanovič

Toyota Yaris 1.3 VVT-i Sol

Osnovni podatki

Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.988,16 €
Cena testnega modela: 10.988,16 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 64kW (87 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,1 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - vrstni - bencinski - 1298 cm3 - 64 kW (87 KM) - 122 Nm
Hvalimo in grajamo
videz
motor
lega in vodljivost
notranja prilagodljivost
merilniki 3D
udobje vožnje
volanski obroč ni nastavljiv po dosegu
»razmetana« stikala radijskega sprejemnika