Caddyja si lahko zamislite v treh osnovnih različicah: kot gospodarsko vozilo, bivalnik in družinski avtomobil. Na testu smo imeli družinskega, ki je srednja srednjo pot med uživanjem in tlako.
Ne bomo se sprenevedali, da bi se raje usedli v bivalnik, saj to pomeni odhod na dopust in uživanje. Tudi ne bomo tajili, da bi se najraje izognili gospodarskemu vozilu, saj to pomeni odhod na delo in garanje. Zato smo bili z družinsko različico pravzaprav kar zadovoljni.
Volkswagen Caddy je v osnovi še vedno delavec, saj ga izdaja kar nekaj tehničnih značilnosti. Ogromen prtljažnik, kjer je prostora do stropa dovolj za manjši šotor, toga zadnja prema z listnatimi vzmetmi, dodatni odlagalni prostor nad voznikovo glavo, drsna bočna vrata in krajša prva prestava kažejo na to, da je njegova primarna naloga še vedno pomoč obrtnikom pri svojem delu. Šele nato je lahko družinski avtomobil, ki je dobil nekaj bombončkov v obliki asistenčnih sistemov, ni pa povsem nov izdelek avtomobilske industrije, saj ga izdajajo enake zunanje mere kot pri predhodniku in dostop do posode z gorivom zgolj s ključem. Ne spomnimo se, kdaj smo to nazadnje videli pri kakšnem testnem avtomobilu.
Testni je imel oznako generation four, torej četrta generacija, ki je zgolj serija, ki bo poskrbela za prve kupce. Pri testnem avtomobilu dodatna oprema pomeni 17-palčna kolesa z rdečimi platišči, na katera je letelo kar nekaj opazk (ne samo slabih, da ne bo pomote!), prednje luči v tehnologiji LED in kamero za vzvratno vožnjo. Čeprav je imel Caddy najnovejši infosistem skupine Volkswagen s slovenskim menijem, ki smo ga že večkrat pohvalili, smo se greli oziroma hladili z ročno klimatsko napravo. Ker se zima približuje z veliko hitrostjo, smo bili veseli dodatnega gretja vetrobranskega stekla in dodatnega gretja prednjih sedežev, zato kakšnih večjih težav z orositvijo ali prepočasnim gretjem notranjosti ni bilo. Treba je namreč vedeti, da je prostora v Caddyju kar veliko – sploh nad glavami potnikov, kjer je tudi uporaben predal za odlaganje drobnarij, v našem primeru paketa za prvo pomoč in kita za popravilo preluknjane pnevmatike. Caddy ima ogromen prtljažnik, nekaj na račun višje strehe, nekaj pa zaradi togega podvozja z listnatimi vzmetmi. Sicer v potniških avtomobilih nepriljubljena rešitev ima kar nekaj prednosti, saj zavzame malo prostora (in ga s tem ne krade prtljažniku!), predvsem pa omogoča kar veliko nosilnost. Če lahko verjamemo podatkom v prometnem dovoljenju, je teža testnega Caddyja 1.477 kilogramov, največja dovoljena masa vozila pa 2.255 kilogramov. Z zmerno vožnjo po lepih cestah razlike zaradi drugačnega zadnjega podvozja ne boste čutili, šele hitrejša vožnja ali vožnja po slabši cesti pokaže nekaj slabosti v smislu slabšega odziva oziroma po domače skakanja. Če je Caddy polno naložen, seveda ta značilnost čudežno izgine. Otroci so se pritoževali nad težkimi vrati prtljažnika, ki se odpirajo navzgor, in nad nezmožnostjo odpiranja zadnjih bočnih stekel. Drugače pa so bili s prostornostjo kar zadovoljni, predvsem se jim je zdel kulski dostop do zadnje klopi zaradi bočnih vrat na vsaki strani vozila.
Zanimivo, Caddy je imel tudi aktivni tempomat, ki je skupaj s sistemom Front Assist (preprečevanje naleta) in opozorilom na utrujenost Driver Alert poskrbel za varnost voznika oziroma potnikov. Čeprav je imel testni primerek športnejši volanski obroč, rdeče pobarvan zgornji del armaturne plošče in za dotik občutljiv zaslon, še vedno ni mogel skriti svojega obrtniškega poslanstva. Nista pomagala niti 150-konjski' turbodizelski motor niti šeststopenjski menjalnik, ki sta omogočala največjo hitrost skoraj 200 kilometrov na uro. Prva prestava je vleki prikolice in polnemu prtljažniku v prid krajša, motor pa tako ali tako spada v vrh ponudbe, zato si lahko mislite, da pomanjkanje moči in navora ni bila nikoli težava. Poraba ni bila ravno vrhunska, saj smo na normnem krogu porabili za skoraj liter več goriva kot pri testnem Touranu z 1,6-litrskim TDI-jem, povprečje na testu pa se je ustavilo pri številki 6,8 litra.
Čeprav je Caddy povsem primeren za družinske potrebe, zlahka opravlja tudi popoldanska obrtniška opravila. Zato mu tudi nekaj pomanjkljivosti nismo preveč zamerili, saj delavec brez umazanih rok tudi ni pravi delavec, kajne?
Aljoša Mrak n foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.958 € |
Cena testnega modela: | 29.652 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,7 s |
Največja hitrost: | 194 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,7l/100km |
Garancija: | 2 leti ali 200.000 km splošne garancije, neomejena mobilna garancija, 2 leti garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 15.000 km ali eno leto. km |
Redni servisi, delo, material: | 1.348 € |
---|---|
Gorivo: | 6.390 € |
Gume (1) | 790 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 11.482 € |
Obvezno zavarovanje: | 3.480 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 6.610 € |
Skupaj | 30.100 € (strošek na km: 0,30 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 95,5 × 81,0 mm – gibna prostornina 1.968 cm3 – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 9,5 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 340 Nm pri 1.750–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,778; II. 2,118; III. 1,360; IV. 1,029; V. 0,857; VI. 0,733 – diferencial 3,938 – platišča 7 J × 17 – gume 205/50 R 17, kotalni obseg 1,92 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km. |
Voz in obese: | limuzinski kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3 zasuki med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.539 kg – dovoljena skupna masa 2.160 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.800 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.408 mm – širina 1.793 mm, z ogledali 2.065 mm – višina 1.792 mm – medosna razdalja 2.682 mm – kolotek spredaj n.p. – zadaj n.p. – rajdni krog 11,1 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 860–1.090 mm, zadaj 560–800 mm – širina spredaj 1.510 mm, zadaj 1.630 mm – višina nad glavo spredaj 1070–1.140 mm, zadaj 1100 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 430 mm – prtljažnik 750 (190; 7 sedežev)–3.030 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 58 l. |
Okoliščine meritev: T = 7°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Continental Conti Winter Contact 5 205/50 R 17 V / stanje kilometrskega števca: 6.655 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,9s ( 131km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,6s (4) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,8s (5) |
poraba na testu: | 6,8 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,7 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 68,3m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Za dostavnika, ki lahko primerno poskrbi tudi za družinske potrebe, je slaba štirica kar dobra ocena. Čeprav ima kar nekaj slabosti, velik prtljažnik in drsna bočna vrata kar kličejo k aktivnim koncem tedna. To je dejansko avtomobil, ki bolj kot z udobjem in užitkom v vožnji poskrbi za zanesljiv prevoz. Mojstri to cenijo, bodo tudi družine?
-
Zunanjost (11/15)
Lepotec ravno ni, je pa dovolj všečen, da ga ni treba parkirati na koncu ulice.
-
Notranjost (91/140)
Pri notranjosti se vidi, da je predvsem namenjen prevažanju tovora (velik prtljažnik, slabši materiali, skromnejše udobje), vendar trpeli v njem še zdaleč ne boste.
-
Motor, menjalnik (50 /40)
Motor je res poskočen, menjalnik ima primerna prestavna razmerja (šest prestav!), udobje pa je še sprejemljivo tudi za družinsko tlako.
-
Vozne lastnosti (54 /95)
Lega na cesti je tudi zaradi zimskih gum povprečna, dober občutek pri polnem zaviranju, nekoliko slabša smerna stabilnost.
-
Zmogljivost (29/35)
Motor je bil adut testnega avtomobila: navora in moči je dovolj tudi za polno obremenitev, največja hitrost tik pod magično mejo 200 km/h.
-
Varnost (34/45)
Štiri zvezdice na Euro NCAP, aktivni tempomat, nagovarja voznika k počitku (Driver alert), opozarja in zavira pred naletom (Front Assist) itd.
-
Gospodarnost (46/50)
Poraba ni rekordno nizka, tudi cena ne, je pa zato manjša izguba vrednosti pri prodaji rabljenega.