Volkswagen Crafter 35 Furgon Plus 2.5 TDI (80 kW)

5. 7. 2007 | Peter Kavčič
Deli

Pravzaprav je že kliše tisti rek: Delaj to, kar te veseli, in do konca življenja ti ne bo več treba v službo. Vendar še vedno drži!

Če je vaše delo prevažanje tovora od točke a do točke b, potem morate razmisliti o vašem prevoznem sredstvu. Seveda imajo nosilnost, velikost prtljažnega prostora in amortizacija finančnega vložka odločilno besedo, udobje in vozne lastnosti pa so le prijeten detajl. Nekaj, kar ni nujno, je pa koristno.

S svojim novincem Crafterjem je Volkswagen še utrdil zdaj že 50-letno tradicijo tovornega programa. To, da so ga razvili skupaj z Mercedes Benzom verjetno že veste, če pa tega niste vedeli, vam postane jasno že ob pogledu nanj. Od daleč se namreč razlikujeta le po prednji maski, žarometih in znački na nosu. V notranjosti pa bo, če ne nič drugega, zbodla drugačna, nevolkswagnovska obvolanska ročica za vklop brisalnikov, žarometov ipd. Vse drugo je skoraj enako.

A vse to pravzaprav ne moti. Nam, ki smo se morali postaviti v vlogo avtomobilskega prevoznika, je bilo pomembno še kaj več kot le zunanjost. Pri dostavnikih je kriterij za nakup in tudi za samo ocenjevanje pač nekoliko drugačen kot pri osebnih avtomobilih. Barva tu ni tako pomembna. In ona, vaša boljša polovica, ki ni računovodkinja v družinskem podjetju, pri odločitvi nima besede. Finance so namreč tu še kako pomembne. In finančnemu izračunu kaže v Crafterjevem primeru dobro.

Med tekmeci ni najdražji (no, poceni tudi ni), ima pa motor, ki za tako zajetne dimenzije, maso in navsezadnje nosilnost malo porabi. Namerili smo mu 12, 5 litra na 100 kilometrov, a to je bila vožnja brez usmiljenja. Ob zmernejši vožnji ni tako ‘žejen’, poraba se lahko spusti tudi rahlo pod deset litrov na 100 kilometrov. Tistih osem in še nekaj decilitrov porabe, ki jih navajajo v prospektu, pa nam nikakor ni uspelo doseči. Morda v brezvetrju, popolnoma nenatovorjen in pri izredno umirjeni vožnji, brez čakanj na semaforjih ter brez drugih udeležencev v prometu, ki bi vašo vožnjo ovirali … Torej, pri izračunavanju gospodarnosti raje dodajte tovarniškemu podatku najmanj dva do tri litre in izračun bo bolj 'življenjski'.

Da pa nas ne bo kdo preveč naglas ozmerjal z večnimi nezadovoljneži, raje izpostavimo še nekaj za proračun zelo prijaznih dejstev. Crafter ima servisni interval dolg kar 40 tisoč kilometrov, tako ga boste peljali na servis (če se glede na dostavniška merila v povprečju vozite veliko) enkrat na leto, kar ne bi smel biti previsok strošek, saj gre za osnovni servisni interval. Naslednja prednost je, da vam ne bo treba menjati zobatega jermena (in se znebiti lepega kupčka denarja) vse tja do 200 tisoč prevoženih kilometrov. Če ga bo napadla rja, vam bodo pri Volkswagnu stali ob strani 12 let, garancija na lak pa traja kar tri leta.

Poleg tega vas Crafter s svojo nosilnostjo ne bo pustil v zadregi. S skupno dovoljeno maso treh ton in pol je že pravi mali tovornjaček. Izbirate lahko sicer tudi med manjšo nosilnostjo (tri tone) in največjo, ki znaša kar pet ton.

Pri Volksawgnu so mislili na uporabnost, saj je sam dostop do tovornega prostora odličen, drsna vrata se namreč na široko odprejo, tako je nakladanje tovora z viličarjem (euro paleta) hitro ter enostavno in ni bojazni, da bi med natovarjanjem s seboj odnesli še del stebrička oziroma pločevine. Na dnu in v kotih so tudi močna pritrdilna ušesa, tako da je pritrjevanje tovora preprosto, varno in hitro.

Ker je šlo pri testni izvedbi za kombinacijo furgona in kombija - spredaj so trije sedeži, zadaj pa je še ena klop (prostora je za pet potnikov in voznika) - je bil tovorni prostor od potniškega ločen in zaščiten s steno in kovinsko mrežo po današnjih varnostnih standardih. O kakšni utesnjenosti potnikov tu seveda ne moremo govoriti, prav presenetilo pa nas je, koliko udobja premore kljub dostavniškemu poreklu. Sedenje je bilo namreč udobno, čeprav je bilo nekoliko bolj pokončno, kot smo ga vajeni v osebnih avtomobilih. Pri vsem tem pa je protihrupna izolacija dovolj dobra, da se potniki lahko normalno pogovarjajo tudi pri hitrosti nad 100 km/h.

O samih voznih lastnostih seveda ne moremo na dolgo razpredati. Dejstvo je, da se Crafter pelje tipično volkswagnovsko, torej ima voznik ves čas dober stik s cestiščem in čuti, kaj se dogaja na cesti oziroma ali vozi primerno hitro trenutnim voznim razmeram. Pregled, ki ga ima voznik za volanom, je zelo dober; odlično preglednost nazaj omogočajo tudi stranska ogledala. Da je tale Crafter zelo dolga in pravzaprav ogromna reč, pa občutite šele, ko močneje zapiha veter ali ko postane cesta vijugasta. No, tudi mesto mu ravno ne diši, a z nekaj vaje se voznik privadi zajetnih dimenzij.

Za uporabnost govori tudi izbrani motor, ki je v tej izvedbi iztisnil 80 kW. Ta je dovolj zmogljiv, da ob kratko izračunanem šeststopenjskem menjalniku, katerega športno kratka prestavna ročica prav po dirkaško sedi na opori sredinske konzole, ponudi dober kompromis za vsak dan. Pri mestni vožnji mu nimamo kaj očitati, nekoliko drugače pa je na hitrejših cestah in avtocesti. Tam se do 130 km/h kar namuči, še posebej pa opeša polno naložen. Če ne bi dostavnika obremenili s tovorom, bi bilo tako, kot če se s športnim avtomobilom ne bi zapeljali po najljubših cestnih zavojih in potem pisali test. Torej nesprejemljivo!

Moramo se zahvaliti prijaznim trgovcem z gradbenim materialom, ki nam vedno radi naložijo paleto cementa, da lahko ocenimo dostavnik tudi v vlogi, ki mu je namenjena. In tako lahko vsem, ki veste, da bo Crafter pogosto polno naložen, priporočamo močnejši motor. Ta sicer ni slab, a zakaj bi ga mučili, če obstaja boljša rešitev.

In na koncu smo spet pri denarju. Veste, mučenje pomeni hitrejše utrujanje materiala, preobremenjenost sklopov in zato dodatne stroške. Če se najdete v skupini ljudi, ki bi jih zanimal prav tak dostavnik, je takle testni kar precejšen zalogaj (stane 37.507 evrov), zato je vedno dobro premisliti, kaj v resnici potrebujete. Osnovni Crafter 35 s tem motorjem stane 22.923 evrov. Sicer se boste pa tako ali tako najverjetneje pogovarjali o najemu oziroma lizingu.

Peter Kavčič, foto: Peter Kavčič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 22.923 €
Cena testnega modela: 37.507 €
Moč: 80kW (109 KM)
Največja hitrost: 143 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski z neposrednim vbrizgom – gibna prostornina 2.459 cm3 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 3.500/min – največji navor 280 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/75 R 16 C (Bridgestone M723 M+S).
Zmogljivost: Zmogljivosti: največja hitrost 143 km/h – pospešek 0–100 km/h: ni podatka – poraba goriva (pri polovični nosilnosti in konstantni hitrosti 80 km/h) 8,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 2.065 kg – dovoljena skupna masa 3.500 kg.
Zunanje mere: dolžina 6.940 mm – širina 1.993 mm – višina 2.705 mm.
Prtljažnik: 14.000 l.
Naše meritve
T=10 °C / p= 990 mbar / rel. vl.: 59 % /Stanje števca: 2.997 km
Pospešek 0-100km: 21,6s
402m z mesta: 21,8s ( 102km/h)
1000m z mesta: 40,5s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,9/13,5s
Prožnost 80-120km/h: 21,3/23,8s
Največja hitrost: 143km/h (VI.)
poraba na testu: 12,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,6m
AM meja: 45m
Ocena
  • Odličen dostavnik, ki združuje furgon in kombi. To, da se v njem lahko pelje skupaj šest ljudi in poleg tega še izdaten tovor, je njegov velik adut. Za popoln vtis bi si želeli le malce močnejši motor in glede na opremljenost nekoliko prijaznejšo ceno.

Hvalimo in grajamo
sodoben, zmogljiv motor (veliko navora)
ekonomičnost motorja (majhna poraba, servisni intervali)
uporabna notranjost
udobje glede na dostavniški razred
ogledala
motor je pri polni obremenitvi nekoliko prešibak