Volkswagen Cross Touran 1.4 TSI (103 kW)

11. 10. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Naredite si življenje bolj pisano, prepustite se domišljiji. Čeprav pravijo, da so nemški avtomobili dolgočasni, je lahko Touran prav zanimiv!

Verjetno bi dejali, da je tale Touran prišel iz kakšne delavnice predelovalcev avtomobilov, kjer so mu nataknili le plastične obrobe na blatnike in pritaknili širše gume na izstopajoča aluminijasta platišča. Pa bi se motili. Touran Cross je tovarniška različica malce dodelanega Tourana, ki hoče biti – čeprav malce namiguje na terenskost – le oblikovno poseben.

Zato je tudi za približno 12 milimetrov višji kot ‘navaden’ brat, ima dodatne plastične obrobe okoli blatnikov in pragov, širše koloteke ter kar 17-palčne gume velikosti 235/45. Pogon ostaja le na prednji kolesi, zato je kljub izdatni višini zaradi širših gum celo manj primeren za terenske vragolije. In verjemite nam, oranžna barva je kot nalašč za ta avtomobil. Zato se lahko znova vprašamo, ali ste res še vedno prepričani, da so nemški avtomobili oblikovno dolgočasni?

Ko smo se nehali navduševati nad zunanjostjo, čeprav so platišča z velikimi vijaki že skoraj kot iz oddaje Pimp My Car, smo se posvetili tehniki. Testni Touran je imel kombinacijo 1, 4-litrskega prisilno polnjenega motorja TSI in menjalnika DSG. TSI je seveda trenutno zelo aktualen: dimenzijsko majhen, po masi skromen, po moči in zvočnem udobju pa prav razvajajoč. Čeprav . . S skromno maso je lega Tourana seveda izvrstna, saj ponavadi težji turbodizli poskrbijo za težak nos in s tem uhajanje nosa avtomobila iz dinamično odpeljanega ovinka. Vendar to še ne pomeni, da je zaradi skromne prostornine tudi žeja kaj manjša.

Pri zmerni desni nogi je bila poraba okoli devet, deset litrov neosvinčenega bencina na 100 prevoženih kilometrov, pri malce zahtevnejšem vozniku pa je takoj poskočila na 13. Kar 103 kW (oziroma bolj domačih 140 KM) je pri polnem plinu več kot dovolj, malce smo le pogrešali navor pri nižjih vrtljajih. Pravzaprav bomo rekli drugače: TSI ima to grdo lastnost, da pri počasnem speljevanju in polžji vožnji (recimo v koloni) kar malce okleva, preden polno zadiha, medtem ko tega pri TDI-ju nismo zasledili - ali pa je le manj moteče.

In čeprav je moči dovolj, manjka tisti sunek v hrbet, ki ga v nasprotju s TSI-jem turbodizel z veseljem priskrbi. Skratka: 1, 4-litrski motor ne more prikriti majhne prostornine. Je pa še kako res, da je TDI (vsaj kot mrzel) precej glasen, a bencinskega motorja s turbopuhalom (in z mehanskim polnilnikom) pri vožnji sploh ne slišite - slišite le široke gume! Pohvalno! In menjalnik z dvema sklopkama DSG? Izvrsten, zelo hiter in učinkovit, kot bi imeli pod desnico menjalnik iz formule 1!

Touran tudi kot različica Cross ostaja predvsem zelo uporaben avtomobil. Zelo uporabna je rešitev zadnjih (treh) sedežev, ki so ločeni in omogočajo vzdolžni pomik ter preklop vsakega posebej. Seveda ob tem ne smemo pozabiti niti na sovoznikov sedež, ki se spremeni v priročno mizico. V izdatnem prostoru, ki ga ponuja vsak Touran, lahko tako prevažate tudi daljše predmete ali sestav­ljene vozičke, da o počitniški krami sploh ne govorimo. Pogrešali smo le zadnjo šipo, ki bi se odpirala posebej, sicer pa smo bili s prilagodljivimi zadnjimi sedeži (in uporabnim prostorom) več kot zadovoljni.

Touran Cross je le ena od možnosti, s katero so sicer ‘zapet’ nemški družinski avtomobil spremenili v sproščenega lepotca - kot bi si pri obleki odstranili kravato, odpeli gumb ovratnika in polno zadihali, če smo bolj slikoviti - seveda z vsemi prednostmi, ki jih Touran že tako ali tako ponuja!

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 25.812 €
Cena testnega modela: 28.134 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,7 s
Največja hitrost: 198 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.390 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 5.600/min – največji navor 210 Nm pri 1.500-4.000/min.
Prenos moči: Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotiziran menjalnik – gume 235/45 R 17 V (Dunlop SP Sport).
Zmogljivost: največja hitrost 198 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – poraba goriva (ECE) 10,2/6,1/7,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.480 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.407 mm – širina 1.794 mm – višina 1.635 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: 695-1.989 l
Naše meritve
T=20 °C / p= 999 mbar / rel. vl.: 51 % /Stanje števca: 13.780 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,7s ( 130km/h)
1000m z mesta: 32,1s ( 164km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,5/18,6s
Prožnost 80-120km/h: 14,6/16,3s
Največja hitrost: 198km/h (VI.)
poraba na testu: 10,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,7m
AM meja: 41m
Ocena
  • Ni kaj, takole opremljen Touran je pisan na kožo aktivnim ljudem, ki imajo po možnosti večjo družino – in niso ljubitelji turbodizlov. Čeprav bi se temu avtomobilu kakšen sodoben TDI prav prilegel.

Hvalimo in grajamo
menjalnik DSG
uporabnost
tiho delovanje pri nižjih vrtljajih
svež videz
prostornost
cena
poraba goriva
nekaj oklevanja pri speljevanju (‘polžja hitrost’)
nima ločenega odpiranja zadnje šipe