Iz eksotične Brazilije ne prihajajo le mična dekleta in samba, ki med karnevalom burijo domišljijo moških po vsem svetu. Tam imajo tudi močno avtomobilsko industrijo. Tudi Volkswagnove tovarne. In prav tam nastajajo Foxi, ki jih po novem izvažajo v Evropo. S tem pa tudi v Slovenijo!
Fox prihaja kot zamenjava za prodajno neuspešnega Lupa, ’pokril’ pa naj bi segment, ki je v Evropi vsekakor zelo pomemben. Med njegove tekmece namreč prištevamo C2, Pando, Micro itd., nekaj kupcev bo prav gotovo odšlo po najnovejše trojčke (Aygo, 107, C1) itd., seveda pa ne smemo pozabiti tudi na (po ceni! ) najhujšega tekmeca, Clia II, ki ga imamo zaradi izdelave v Novem mestu kar za domačega.
V tem cenovnem razredu je - o tem smo prepričani - skorajda najpomembnejša količina denarja, ki ga moramo odšteti za jeklenega konjička. A Fox je tako nenavaden Volkswagen, da bo mogoče svež veter iz Brazilije (kjer ga izdelujejo že dve leti! ) premamil mladino ali pa družine ob nakupu drugega avtomobila. In če priznamo ali ne, je vsak Fox videl več sveta, kot ga bo povprečen Slovenec kdajkoli sanjal. Narejen je bil namreč v Curitibi, 350 kilometrov zračne linije od San Paula, s poceni delovno silo. VW je tam tradicionalno bolj ali manj uspešen, zato je to morda razlog, da so ga izbrali za svetovnega izdelovalca. Ja, temu pa se reče globalna vas.
Nekateri ga že predalčkajo kot le naslednika Lupa, ki je vztrajal na trgu kar sedem let, vendar je toliko samosvoj, da bi bila to napaka. Lisička je volkca res pojedla, a zvitorepka ima tako samosvoj značaj, da kljub nezahtevnosti izdelave skriva kar nekaj adutov. Na prvi pogled je Fox visok, z visokim bokom, s skromnimi steklenimi površinami in nasajen na majhna kolesa. Torej bi lahko predpostavljali, da je na cesti manj stabilen in manj pregleden. Napaka.
Zaradi kompaktne zgradbe je Fox zelo uživaški za vožnjo po mestu, saj ga lahko tudi manj vešč voznik parkira v malo večjo ’luknjo’, visoka boka ti dajeta občutek varnosti, kolesa pa so kar 14-palčna. Mogoče se strinjamo z vami, da bi mu zgolj zaradi estetike pritaknili na noge ’še en palec’, a ob tem bi radi poudarili, da s stališča lepše vodljivosti ali večjega udobja ne boste nič pridobili. Mogoče celo kaj zapravili.
Fox je namreč udoben mestni avtomobilček, ki požira neravnine kot za stavo, ki se kljub višji nasajenosti (ceste v Braziliji so res slabe, a se nekaterim našim domačim lahko le smejejo) nikakor ne nagiba preveč med dinamično vožnjo skozi ovinke in ki pravzaprav tako v mestu kot na magistralkah ali avtocestah razvaja voznika. Seveda, elektrohidravlični servovolan in prečno nameščen petstopenjski menjalnik vozniku posredujeta prave informacije, kaj se dogaja s tehniko.
Fox si podvozje deli s Polom, saj ima povsem enako medosje, povsem enako tehnično rešitev pa so uporabili tudi pri vzmetenju. Spredaj je nasajen na posamične obese, zadaj na poltogo premo. Razlika s Polom je v prostornosti, saj je kar osem centimetrov daljši, res pa je, da je Fox kot naslednik Lupa zrasel kar za 30 centimetrov! To pomeni, da je prostora na prednjih sedežih res ogromno (nobeden od višjih voznikov se v uredništvu ni pritoževal, vsi so položaj za volanom le hvalili), presenetljivo veliko pa ga je tudi na zadnji klopi.
Lahko vam povem iz lastnih izkušenj, da sem svojih 180 centimetrov zlahka spravil na zadnjo klop, le vstop in izstop sta kljub izdatno pomičnemu prednjemu sedežu bolj podobna gimnastiki. Kar ob današnjem pomanjkanju časa za telovadbo tudi ni slabo, kajne? Zadaj sta le dva sedeža, saj je Fox registriran za prevoz štirih oseb, vmes pa so predalnik in dve držali za pijače.
Zadnja klop je vzdolžno pomična kar za 15 centimetrov, kar je res ogromna prednost pred nekaterimi tekmeci, saj le redko sočasno vozite tri prijatelje in poln prtljažnik. Ne boste verjeli, prtljažnik se lahko iz zelo skromnih 260 litrov kmalu poveča vse do ogromnih 1016 litrov. Pri tem nas je motilo le varčevanje s prevleko na spodnjem delu zadnje klopi, glede katere smo bili vsi v uredništvu enotnega mnenja, da bi lahkega srca dodali 100 tolarjev (pa tudi več), da bi jo v tovarni prekrili.
V Foxu lahko izbirate med dvema trivaljnima motorjema (bencinskim 1.2 in turbodizelskim 1.4 TDI), edini štirivaljnik pa smo imeli na testu. To je najmočnejši, 1, 4-litrski bencinski motor, ki iz sebe iztisne kar 75 KM. Zaradi ugodne krivulje navora ga lahko ’vrtite’ le do 3.500 pa boste zlahka lovili sodobne prometne tokove, lahko pa si privoščite bližino rdečega polja na (skoraj neopaznem) merilniku vrtljajev. Motor je že star znanec, saj ima le osem ventilov namesto sodobnih šestnajst, zato pri višjih vrtljajih ni tako suveren kot njegov ’večventilski’ sorodnik enake prostornine.
Pravzaprav bomo priznali, da šestnajstih ventilov sploh nismo pogrešali, saj smo lahko s Foxom prav tako lovili zelene vale, pobalinsko kdaj pa kdaj zaškripali z rahlim drsenjem ali le ’kruzali’ po avtocesti s 130 km/h. Ok, kadar se nam je malce mudilo, nismo imeli velikega moralnega mačka, če je naš rumenko rohnel s 150 km/h na prehitevalnem pasu. Edina večja zamera gre pravzaprav porabi goriva, saj z malce odločnejšo desnico naraste kar na 11 litrov, kar je v dobi rekordnih cen nafte in njenih derivatov slaba popotnica za malčka.
Dve varnostni blazini in sistem ABS skrbita za varnost, osrednja ključavnica, (po višini in globini nastavljiv) servovolan, električno pomične šipe, po višini nastavljiv voznikov sedež in električno nastavljivi vzvratni ogledali za udobje, radio s CD-predvajalnikom in klimatska naprava pa za razvajanje. Za slabih 2, 5 milijona tolarjev dobite veliko avtomobila, če ga seveda ne merite z metrom v roki. A kaj ko tekmeci ne počivajo, zato bo tudi nasmejani Fox moral čez križev pot za vsakega kupca. Ali mu bo pri tem kaj pomagala lisičja narava, pa bomo kmalu videli.
Aljoša Mrak
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 8.254,05 € |
Cena testnega modela: | 10.290,44 € |
Moč: | 55kW (75 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,7 s |
Največja hitrost: | 167 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,1l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, mobilna garancija |
Menjava olja vsakih | 15.000 km |
Servisni pregled na | 15.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 184,19 € |
---|---|
Gorivo: | 9.060,51 € |
Gume (1) | 582,54 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 6.676,68 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.756,80 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.287,35 € |
Skupaj | 19.961,94 € (strošek na km: 0,20 €) |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 76,5 × 75,6 mm - gibna prostornina 1390 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,8 m/s - specifična moč 39,6 kW/l (53,8 KM/l) - največji navor 124 Nm pri 2750/min - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - večtočkovni vbrizg goriva. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,460; II. 1,960; III. 1,280; IV. 0,980; V. 0,780; vzvratna 3,180 - diferencial 4,190 - platišča 6J × 14 - gume 185/60 R 14 H, kotalni obseg 1,74 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 32,0 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 167 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,0 s - poraba goriva (ECE) 8,7/5,6/6,7 l/100 km |
Voz in obese: | kombilimuzina - 3 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni bobnasti, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1012 kg - dovoljena skupna masa 1520 kg - vleka prikolice ni predvidena - dovoljena obremenitev strehe 50 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1660 mm - kolotek spredaj 1428 mm - zadaj 1424 mm - rajdni krog 11,0 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1450 mm, zadaj 1440 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): Klop nazaj: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (68,5 l). Klop naprej: 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l). |
T=15 °C / p= 1014 mbar / rel. vl.: 67 % / Gume: Michelin Energy / Stanje km števca: 947 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,7s |
---|---|
402m z mesta: | 18,8s ( 117km/h) |
1000m z mesta: | 35,0s ( 145km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 20,3s |
Največja hitrost: | 167km/h (IV. in V. prestava) |
Najmanjša poraba: | 8,5l/100km |
Najvišja poraba: | 11,0l/100km |
poraba na testu: | 9,1 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 72,5m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,8m |
AM meja: | 43m |
Napake med testom: | brez napak |
-
Mogoče je Fox na prvi pogled videti veliko bolj neroden, kot je v resnici. V uredništvu smo si bili enotni, da je vožnja z njim prijetna, prav nič utrujajoča, in da si zato Brazilci zaslužijo pohvalo. Ali lahko to pohvalo oddamo osebno kakšni mični gospodični, recimo kakšni čokoladni za karneval?
-
Zunanjost (11/15)
Malce nesorazmeren in ne najlepši. Karoserijski stiki so natančno narejeni.
-
Notranjost (101/140)
Izvrstna prostornost, zelo dober položaj za volanom, prilagodljiv prtljažnik, malce slabša oprema.
-
Motor, menjalnik (28 /40)
Menjalnik je priročen, navduši z natančnostjo in s povratnimi informacijami, ob motorju pa bodo ljubitelji tehnike zehali.
-
Vozne lastnosti (78 /95)
Kljub visoki nasajenosti se ceste drži kot klop, občutek pri zaviranju pa je volkswagnovsko dober.
-
Zmogljivost (22/35)
Prožnost je najmočnejši adut, na katerega stavi Fox, medtem ko vas pospešek ali končna hitrost ne bosta navdušila.
-
Varnost (32/45)
Dve varnostni blazini in sistem ABS so osnova, za kaj več pa bo treba doplačati.
-
Gospodarnost
Velika poraba goriva, razmeroma nizka cena osnovnega modela, pri rabljenem boste verjetno zelo malo izgubili.