Volkswagen Golf 1.9 TDI GTI

6. 9. 2001
Deli
Volkswagen Golf 1.9 TDI GTI

Samo vztrajen in trd trening ni dovolj. Za konkurenčnost je treba uživati vitamine, kreatine, proteine, steroide in seveda aminokisline. Potem pridejo tudi mišice.

Številka je zgovorna. Še pred letom, dvema so 150 konjskih moči zmogli le najboljši bencinski športni dvolitraši, zdaj pa se je svet motorjev z notranjim zgorevanjem dokončno zasukal. Dizli lahko mirno zamenjajo celotno paleto bencinskih strojev vse do športnega razreda GTI. Šele od tu naprej še vedno vladajo bencinski motorji, vprašanje je le, koliko časa še!

Ta motor ima vse, kar od motorja danes zahtevamo. Že kmalu nad prostim tekom krepko zadiha, potem pa že pri 1900 vrtljajih v minuti doseže še nedavno nedosegljivih 320 njutnmetrov navora. Res je, pomagata mu turbinski polnilnik in za njim še hladilnik polnilnega zraka, a so vse slabosti te gradnje izginile.

 

Ni turbo luknje, ni pretirane porabe goriva. Če se lahko zanesem na podatke s potovalnega računalnika, bo pri hitrosti okoli 200 kilometrov na uro porabil 11, pri 220 pa 14, 5 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. In če ga še tako priganjate, bo poraba le stežka narasla na povprečnih 11 litrov na 100 kilometrov. GTI?

Nedvomno. Zvok in drobni tresljaji, ki jih oddaja motor, pričajo, da se ta ne vrti dirkaško hitro. A tudi ni potrebe, morda le za potešitev duše. Kajti takoj ko se igla na merilniku vrtljajev približa vrednosti 20, ki označuje 2000 vrtljajev v minuti, je vseeno, v kateri prestavi je menjalnik; motor bo vlekel. Krasno za prehitevanje.

Turbinca ob polnilniku ne žžžžžžžvižga, ampak sssssssika. In potem, če vztrajate s polnim plinom, se bo stroj mirno, z lahkoto in povsem brez ugovarjanja zavrtel do rdečega polja, ki se prične pri 4600 vrtljajih ročične gredi v minuti. Prestav v menjalniku pa je šest. Za vožnjo naprej, seveda.

Če omenjeni avtomobil ocenjujete kot predstavnika športnega razreda GTI, ni idealen. Sicer dovolj natančen volanski mehanizem je za špico v razredu vseeno premalo natančen in neposreden, pretikanje menjalnika pa je nešportno trdo. In malce prepočasno, ko se vozniku zahoče živahnejše vožnje. Precej boljše je vzmetenje, ki mehko požre luknje, a je vseeno v ovinku športno trdo.

Udobje torej ne trpi na račun lege na cesti. Golf TDI GTI se pelje nevtralno natanko tja, kamor ukaže voznik, dokler hitrost v ovinku ni tolikšna, da v gibanje poseže fizika. Ta vpokliče lastnosti prednjega pogona in zbrane mase pod prednjim pokrovom, zato prične avtomobil počasi siliti z nosom navzven. Seveda se to zgodi šele, ko voznik izklopi (doplačilni) ESP, ki pa dopušča precej svobode že, ko deluje. Ravno toliko, da je še varen, a že športen.

Za izpolnitev sanj marsikaterega Slovenca zadostuje že, če je Golf črn, postavljen na velika platišča ter na široke in nizke gume, na zadku pa nosi napis GTI. No, če bi imel še sončno streho in dodaten napis TDI na zadku, bi bil pa najbrž že skoraj popoln. Tako je namreč kazalo, ko sem ustavil na bencinski črpalki ali parkiral v stari Ljubljani.

Manj vidna, a brez dvoma bolj pomembna je notranjost. Suhoparno (skoraj) popolna, od materialov do izdelave in ergonomije. Še posebej izstopajo odličen, debel volanski obroč ter sedeža z Recarovim podpisom. Vse je serijsko, vse je črno in vse je v usnju.

Pogrešali smo le ob- ali navolanske komande za avdiosistem, možnost odpiranja zadnjih bočnih stekel navzven, pripombe pa smo tudi glede trde tipke troblje in glede ne najbolj idealnega položaja za volanskim obročem v smislu pridevnika GTI, in to izdatni nastavljivosti sedeža in volanskega obroča navkljub.

Kljub temu pa se takšen Golf mirno in brez strahu zoperstavi vsem bencinskim kolegom izbrane športne druščine. Kjer mu manjka moči (dvolitraši zmorejo zdaj nekaj več kilovatov), to nadomesti z navorom. Kjer drugim zmanjka navora, jih potolče. Največje veselje pa je potem na bencinski črpalki . .

Mišice tega Golfa so torej rezultat prepričljive aminoterapije. Resda temu sami pravijo dovršena tehnika neposrednega vbrizga v dizelski motor po principu črpalka-šoba, toda ko enkrat dobite v roke ključ, to sploh ni več pomembno.

Vinko Kernc

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 25.991,45 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s
Največja hitrost: 216 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 95,5 mm - gibna prostornina 1896 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 1900/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu črpalka-šoba - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 8,2 l - motorno olje 4,5 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 6-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,770; II. 2,090; III. 1,320; IV. 0,980; V. 0,790; VI. 0,660; vzvratna 3,670 - diferencial 3,240 - gume gume 195/65 R 15 V (Dunlop)
Zmogljivost: največja hitrost 216 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,6 s - poraba goriva (ECE) 7,1/4,3/5,3 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBV - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1268 kg - dovoljena skupna masa 1790 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1400 kg, brez zavore 600 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4149 mm - širina 1735 mm - višina 1444 mm - medosna razdalja 2511 mm - kolotek spredaj 1513 mm - zadaj 1494 mm - rajdni krog 10,9 m
Notranje mere: dolžina 1570 mm - širina 1440/1430 mm - višina 920-980/920 mm - vzdolžnica 890-1100/830-580 mm - posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: (normno) 330-1184 l
Naše meritve
T = 26 °C, p = 1030 mbar, rel. vl. = 65 %
Pospešek 0-100km: 8,6s
1000m z mesta: 30,0s ( 176km/h)
Največja hitrost: 216km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,7l/100km
poraba na testu: 10,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 58dB
Napake med testom: ročica dvigovanja sopotnikovega sedeža se je iztikala
Ocena
  • Čeprav je TDI, je takšen Golf odličen predstavnik razreda GTI, ki pa se pusti peljati tudi zmerno in počasi. Kljub vrhunskim motornim zmogljivostim je takšna vožnja lahkotna. Ob športno naravnanem podvozju in športnih sedežih pa še vedno ponuja večino družinskih lastnosti, vključno s prostornostjo, uporabnostjo in zmerno majhnimi zunanjimi merami.

Hvalimo in grajamo
zmogljivosti motorja, predvsem navor
sedeži
volanski obroč
materiali, izdelava notranjosti
vzmetenje, lega na cesti
za spoznanje premalo natančen in neposreden volan
nima možnosti odpiranja zadnjih bočnih stekel
ni možnosti obvolanskih ročic avdiosistema
trda tipka troblje