Kratki test: Volkswagen Golf 2.0 GTI Performance

O Volkswagnovem Golfu ni treba izgubljati besed. Za nekatere običajen Golf, za druge avto iz mokrih sanj. In zdaj je na voljo s še močnejšim motorjem.

Le redki so avtomobili, ki skozi zgodovino puščajo tak pečat, kot ga Golf GTI. Zanimivo je predvsem to, da nikoli ni bil ekstremno nastopaški, nikoli ni prekipeval z močjo, a vendarle je vedno v središču pozornosti. Morda ali pa predvsem zato, ker je njegov pedigre zasidran v ljudeh kot sinonim za avto. Če k temu dodamo moč, vozno dinamiko in zanesljivost, dobimo kratico GTI.

Malo za šalo, malo zares, a dejstvo je, da so Golfa GTI (ki je svojo pot začel že daljnega leta 1976) skozi leta nenehno temeljito izpopolnjevali. In zdaj je športnim navdušencem na voljo s prenovljenim motorjem, ki skupaj s paketom Performance ponuja 245 'konjev'. V primerjavi s predhodnikom je prirastek moči 15 'konjev', 20 njutonmetrov je večji navor. Vse omenjeno je dovolj, da Golf GTI Performance s samodejnim dvosklopčnim menjalnikom DSG z mesta do 100 kilometrov na uro poskoči v le 6,2 sekunde. V prid boljšemu oprijemu gum s cestiščem je zdaj serijsko opremljen še z zaporo diferenciala. V primerjavi s predhodnikom zunanjost zaznamujejo v rdeče obarvane črke GTI, ki so zdaj tudi na zavornih čeljustih, ki grabijo večje zavorne diske.

Notranjost stopa naprej v koraku s časom. Izboljšan infozabavni sistem je lahko opremljen z več zvočniki, na varnostni strani pa so mesto na seznamu serijske opreme dobili sistem za samodejno prižiganje dolgih luči, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, tipalo za dež in povezljivost s telefonom (tudi USB-vmesnik).

Vseeno pa je testni Golf ponujal še precej dodatne opreme, ki ga je, jasno, precej podražila. A izmed vse dodatne opreme bi človek kot 'nujno' morda izbral zgolj rezervno kolo (49,18 EUR), kamero za vzvratno vožnjo (227,27 EUR) in LED-žaromete z dinamičnim upravljanjem (1.253,60 EUR). To pomeni, da bi lahko k osnovni ceni prišteli le dobrih 1.500 evrov, pa bi dobili vrhunski avtomobil. Vsa druga dodatna oprema na testnem avtu je sicer godila, se pa zaradi nje avto seveda ne pelje bolje.

To bi se pravzaprav že težko. Golf GTI se je vedno peljal dobro in tudi zdaj ni nič drugače. Če ga voziš z glavo, bo vedno ubogal in zavil tja, kamor bo voznik hotel. Pa če bo to počasi ali pač hitro. Golf GTI zmore vse.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 39.212 €
Cena osnovnega modela s popusti: 32.866 €
Cena testnega modela s popusti: 39.212 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.566 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.984 cm3 – največja moč 180 kW (245 KM) pri 5.000–6,200/min – največji navor 370 Nm pri 1.600–4.300/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG – gume 225/40 R 18 Y (Bridgestone Potenza S001)
Zmogljivost: največja hitrost 248 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,3 l/100 km, izpust CO2 144 g/km
Mase: prazno vozilo 1.415 kg – dovoljena skupna masa 1.890 kg
Zunanje mere: dolžina 4.268 mm – širina 1.799 mm – višina 1.482 mm – medosna razdalja 2.620 mm – posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 380–1.270 l
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.345 km
Pospešek 0-100km: 6,3s
402m z mesta: 14,4s ( 164km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 60dB
Ocena
  • Golf GTI je ikona sama po sebi. Mnogo lastnikom sploh ni pomembno, koliko 'konjev' je pod motornim pokrovom, saj že avto poskrbi za odličen vtis. Je pa seveda res, da godi, če jih je veliko, in toliko, kot jih ima zdaj, jih Golf GTI še ni imel. Če k temu prištejemo še najnovejše tehnologije, je jasno, da govorimo o najbolj dovršenem Golfu vseh časov

Hvalimo in grajamo
tradicija
počutje v kabini
kakovost izdelave
cena dodatne opreme
brezstični ključ ni del serijske opreme