Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI Sportline

9. 6. 2005
Deli

Ljudje smo si različni, o tem ni dvoma. Toda ali je med nami res toliko razlik, kolikor je različnih Golfov? Nekako s tem vprašanjem v glavi sem prvič sedel v testnega Golfa Plus in pri tem iskal odgovor, ali je ob tri- in petvratnem, limuzinskem (Bora), kombijevskem (Golf Variant in Bora Variant), številnih motorjih, menjalnikih, paketih opreme, dodatkih s seznama opreme za doplačilo in barvah lakov resnično potreben še modelsko povsem nov Golf.

Ne smemo pozabiti, da je za vse, ki jim je običajni Golf premajhen, od leta 2003 dalje na voljo tudi Touran. Če je ta prevelik, so tu številni drugi koncernski modeli, ki stojijo na enakem podvozju, na primer Škoda Octavia (v obeh karoserijskih različicah) ali pa - za tiste bolj drzne - Altea in Toledo. O Audiju pa tokrat raje ne bomo zgubljali besed, saj je s svojimi modeli preprosto premalo družinski in predrag, da bi se lahko pošteno kosal z omenjenimi bratranci.

Vrnimo se nazaj k Golfu Plus in poglejmo, kje med tekmeci ga pravzaprav najdemo. Če se na hitro lotimo njegovih mer, ugotovimo, da je medosje prav tako dolgo kot pri Golfu, Altei in Toledu in za slabih deset centimetrov krajše od Touranovega. Ker nosi ime Plus, bi seveda vsi pričakovali, da je daljši in širši od običajnega Golfa, pa je v resnici le višji (za deset centimetrov). In kaj se zgodi, če ob njegov bok pripeljemo Tourana?

Potem je zmagovalec slednji. V dolžino za devetnajst, v širino za tri in pol in v višino za šest centimetrov. Poglejmo še, kje se Golf Plus nahaja v primerjavi z Alteo oziroma Toledom. Njihova medosna razdalja je, kot smo že ugotovili, enaka, Seata sta ob tem za en centimeter širša in za dva nižja, je pa Altea za osem, Toledo pa kar za šestindvajset centimetrov daljši. To pomeni, da je največji Seatov predstavnik celo daljši od Tourana.

Ne pa tudi prostornejši. Že če ga na hitro pogledamo, postane jasno, da športno izbočeni in zaobljeni boki niso v prid prostornosti v potniški kabini. In enako velja za Alteo. Golf Plus je na drugi strani precej manj športno ambiciozen. Boke so mu v oblikovalskem studiu poudarili le toliko, da očem deluje kompaktno in varno. Več časa in pozornosti pa so posvetilu notranjemu prostoru. In prav tu novi Golf prinaša največ plusov.

Za začetek omenimo, da vanj sedete višje - približno za pet centimetrov - kot v Golfa, kar je nedvomno razveseljiv podatek. Morda bolj kot za družinske očete za vse starejše, ki jim je izstopanje z nizkega položaja naporno. Da ste se znašli v enem od Golfov, vas opomnijo izdatno nastavljiva sedež in volanski obroč ter nespremenjena grafična podoba merilnikov. Da avto, v katerem sedite, ni Golf, pa tudi ne Touran, ampak Golf Plus, pa vas opozorijo nova armaturna plošča in osem ličnih okroglin, obrobljenih s kromom, skozi katere v notranjost doteka svež zrak.

Ste eden tistih, ki ima težave z odlaganjem drobnarij? Potem se le sprehodite v salon in si oglejte ta novi Volkswagnov izdelek. Samo na sredinski konzoli boste našli tri predale; enega večjega in dva manjša. Tu je še predal, ki se skriva v naslonu za komolce na sredinskem grebenu, pa predala, skrita pod prednjima sedežema, predali v vratih, žepi na hrbtih sedežev, predal pred sovoznikom, še en manjši se nahaja levo od volanskega obroča … skratka, predalov je toliko, da se počasi začnete spraševati o njihovi smiselnosti.

Podobni dvomi pa vas ne bodo mučili ob pogledu na prostor zadaj. Tako premišljeno odmerjen in prilagodljiv prostor, kot ga ponuja Golf Plus na zadnji klopi, bi moral imeti vsak družinski avto. In verjemite, potem nam ne bi bilo več treba razglabljati, ali je tam dovolj prostora za tri ali zgolj za dva potnika, za odrasle ali le za otroke. Vzdolžno pomična (160 milimetrov) in deljiva klop (v razmerju 60 : 40) je tista, ki v vsakem trenutku zagotovi dovolj prostora.

Ne glede na velikost zadnjih potnikov. Prilagodljivi nakloni naslonov poskrbijo za primerno udobje in če je treba ostati na kaj pozoren, potem je to le prostornina prtljažnika. Stvar je preprosta; več prostora za prednjimi sedeži pomeni manj prostora v zadku in obratno. To pa omenjamo zato, ker je prtljažnik v Golfu Plus sestavljen iz dveh nivojev (na račun zgornjega je dno ravno), kar posledično pomeni manj uporabne višine. Torej naj vas podatki o dodatnih 40 litrih prostora v primerjavi z Golfom ne zavedejo.

V osnovni prtljažnik, upoštevajoč dvojno dno in klop, porinjeno povsem nazaj, smo na našem testu uspeli pospraviti le dva od štirih testnih kovčkov, kar je presenetljivo malo. Problem je ta, da pregradnega dna ni mogoče dvigniti in ga pritrditi ob naslonjalo zadnje klopi, zaradi česar ostane prostor v spodnjem nivoju večinoma neizkoriščen.

Ampak to boste Golfu Plus brez težav oprostili, če bo v nosu skrival 2, 0-litrski turbodizelski motor. Saj ne, da bi ga potrebovali - za družinske potrebe verjetno zadostuje že 1.9 TDI - je pa vseeno dobrodošel, če si ga lahko privoščite. In če si ga lahko, športno neambicioznost, o kateri smo pisali nekje na začetku tega teksta, preprosto pozabite. Odlično podvozje (na voljo v paketu opreme Sportline), 17-palčna platišča, dovolj komunikativen volan, šeststopenjski ročni menjalnik in presenetljivo dobri prednji sedeži so stvari, ob katerih boste preprosto pozabili, da sedite v najbolj družinskem Golfu ta hip.

Avto se odlično znajde med ovinki in dolgo povsem poslušno sledi voznikovim ukazom. Zna pa taisti Golf Plus pokazati tudi tisti pravi družinski obraz in voznika ter potnike prijetno popeljati po avtocesti na dolgo in prijetno pot, pri kateri v povprečju ne porabi več kot dobrih sedem litrov na sto prevoženih kilometrov.

In če smo povsem odkriti, potem bi lahko rekli, da je tale Golf najbolj vsestranski Golf ta hip. Z drugimi besedami - NadGolf.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 22.792,52 €
Cena testnega modela: 26.427,14 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 201 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, mobilna garancija
Menjava olja vsakih Glede na servisni računalnik. km
Servisni pregled na Glede na servisni računalnik. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 113,71 €
Gorivo: 6.531,05 €
Gume (1) 2.353,53 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 13.353,36 €
Obvezno zavarovanje: 3.448,71 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.089,47 €
Skupaj 30.383,70 € (strošek na km: 0,30 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 81,0 × 95,5 mm - gibna prostornina 1968 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s - specifična moč 52,3 kW/l (71,2 KM/l) - največji navor 320 Nm pri 1750-2500/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu črpalka-šoba - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,770; II. 2,090; III. 1,320; IV. 0,980; V. 0,770; VI. 0,650; vzvratna 3,600 - diferencial 3,680 - platišča 7J × 17 - gume 225/45 R 17 W, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 48,0 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 202 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,7 s - poraba goriva (ECE) 7,3/4,7/5,7 l/100 km
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, po dve prečni vodili, vzdolžni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavori spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1426 kg - dovoljena skupna masa 2030 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1400 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1759 mm - kolotek spredaj 1541 mm - zadaj 1517 mm - rajdni krog 10,8 m.
Notranje mere: širina spredaj 1480 mm, zadaj 1470 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 460 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T=11 °C / p= 1002 mbar / rel. vl.: 67 % / Gume: Dunlop SP Sport 01A / Stanje km števca: 4505 km
Pospešek 0-100km: 9,9s
402m z mesta: 17,2s ( 133km/h)
1000m z mesta: 31,3s ( 168km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/11,4s
Prožnost 80-120km/h: 9,0/10,6s
Največja hitrost: 201km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 6,6l/100km
Najvišja poraba: 9,9l/100km
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 61,0m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (357/420)
  • Razlogi za in proti nakupu Golfa Plus so znani: avto ni lep, je pa prostoren, prilagodljiv in v marsikaterem pogledu uporaben. Kakšna bo njegova končna cena, pa je na koncu odvisno predvsem od vas in vaših želja. V primerjavi s podobno opremljenim Golfom je Golf Plus v osnovi dražji za natanko 170.000 tolarjev.

  • Zunanjost (12/15)

    Največ očitkov leti na oblikovno zadržanost, zato pa kakovost ostaja na povsem enakem visokem nivoju kot pri Golfu.

  • Notranjost (121/140)

    Iščete Golfa, ki vam bo znal ponuditi še več prostora? Vzemite Golfa Plus. Še najmanj je v njem pridobil prtljažnik.

  • Motor, menjalnik (39 /40)

    Odlična kombinacija, če ste dinamičen voznik. Ogromno navora, veliko moči in šest prestav v menjalniku.

  • Vozne lastnosti (83 /95)

    Golf Plus naj bi bil družinski avto, toda njegova lega na cesti je prav tako dobra kot pri Golfu. Jasno, saj stoji na enakem podvozju.

  • Zmogljivost (30/35)

    Kombinacija motorja in menjalnika predstavlja vrh ponudbe v tem Golfu in temu primerne so tudi zmogljivosti.

  • Varnost (32/45)

    Varnostne blazine, pet zglavnikov in varnostnih pasov, ABS, EBD, ESP … ima vse, kar morajo imeti sodobni družinski avtomobili.

  • Gospodarnost

    S tem paketom opreme, menjalnikom in motorjem v nosu Golf Plus nikakor ni poceni avto. Pa čeprav je motor lahko sila varčen pri svoji porabi.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
prilagodljivost notranjega prostora
prostornost na zadnji klopi
število odlagalnih mest in predalov
motorne zmogljivosti
prednja sedeža
dvojno dno v prtljažniku (neizkoriščena višina)
majhen predal pred sovoznikom
oblikovna zadržanost