Volkswagen Jetta 2.0 TDi Sportline

Novo Jetto so začeli prodajati v ZDA že v začetku prejšnjega leta, najpomembnejši trgi stare celine pa so prišli na vrsto šele pol leta kasneje. Ali je Jetta res tako pisana na kožo Američanom, da smo Evropejci šele drugi v vrsti?

Prenesi PDF testa
Volkswagen Jetta 2.0 TDi Sportline (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
2. 2. 2006

Ne, pravijo pri Volkswagnu, vendar ob tem ponosno pristavijo, da je VW Jetta v ZDA najbolje prodajani avtomobil evropskega izdelovalca avtomobilov. Zato je skoraj logično, da so peto generacijo tega avtomobila, ki se je vmes imenoval tudi Vento (od leta 1991 do 1998) in Bora (od 1998 do 2005), z vsem pompom začeli prodajati ’čez lužo’ takoj po lanskem salonu v Detroitu.

Čeprav je Jetta tehnično osnovana na Golfu, česar mu v nobenem primeru ne moremo šteti kot slabost, je dovolj samosvoje oblikovana, da bi lahko pridobila kakšno simpatijo med očeti, ki jim prostor v limuzinski obliki veliko pomeni. Jetta je namreč od Bore zrasla kar za 17, 8 centimetra (dolžina), 11, 3 centimetra (višina) in 4, 6 centimetra (širina), še celo medosna razdalja se je raztegnila za 6, 5 centimetra.

Največ so zaradi tega pridobili potniki na zadnji klopi (kjer se lahko udobno peljejo tudi višji potniki) in prtljažnik, ki je od Borinega večji za kar 72 litrov. Jetta ima kar 527-litrski osnovni prtljažnik (zgolj za primerjavo naj povemo, da ima Golf Plus le 395 litrov! ), kar pomeni, da je naše testne kovčke zlahka pogoltnil, je pa tudi res, da je vstopnina v prtljažnik manjša. Če vaš kos prtljage zmore skozi ozko grlo ožjega vhoda, ste lahko prepričani, da ga bo zlahka pogoltnila tudi črna luknja.

Oblikovno je Jetta resda samosvoj avtomobil, saj mu dodatki kroma na maski dodajo pridih ekskluzivnosti, a pogosto so na njem uporabili že uporabljene tehnične rešitve. Recimo zadnje luči, pri katerih so uporabili diode LED (Light Emitting Diodes), ki smo jih že videli na Phaetonu, Golfu Plusu in Passatu. Prednosti teh diod so boljša svetilnost, hitrejši odziv, porabijo manj energije, so odpornejše in nasploh manj občutljive na tresljaje.

Zelo domače se bodo počutili vozniki drugih Volkswagnovih modelov v notranjosti, saj sta oblika in namestitev stikal na las podobna Golfovi. Zato lahko znova potrdimo že stare resnice (ki jih lahko preberete tudi na drugih straneh te revije v zaključku našega supertesta): sedi se odlično, saj je ergonomija voznikovega delovnega prostora več kot dobra (hja, če ne štejemo dolgega giba sklopke), opremljenost solidna (testna Jetta je imela poleg osnovne opreme še doplačljivo stikalo za dnevne luči, samodejno klimatsko napravo, kovinski lesk v barvi, boljši radio in tako imenovan komfortni paket, ki vključuje parkirna tipala, tempomat in nadzor tlaka v pnevmatikah), le hrup, ki prihaja izpod motornega prostora je bil skoraj preveč moteč.

Po naših meritvah sicer pride do potnikov največ 66 dB (četrta prestava, 130 km/h), kar je povsem sprejemljivo, a zjutraj bodo vsi sosedje vedeli, kdaj odhajate v službo. Torej dobra izolacija potniške kabine, vendar nekaj slabe volje v vaši ulici zaradi motenja javnega miru. V teh zadnjih besedah je sicer malce šale, a kot pravijo pametni, v vsaki šali je tudi nekaj resnice . . Turbodizelski motor je seveda že stari znanec, ki iz dveh litrov prostornine in s pomočjo neposrednega vbrizga, štiriventilske tehnike in dveh odmičnih gredeh v glavi postreže s kar 140 KM. Razen večje hrupnosti smo mu namenili le pozitivne ocene, od obilice navora v nižjih vrtljajih do poskočnosti v višjih ob skromni porabi goriva.

Kot zanimivost lahko povemo, da je enak motor deloval v supertestnem Golfu že skoraj kot športen agregat, v Passatu (ki smo ga v prvi letošnji številki primerjali s tekmeci) pa občutno bolj anemičen, slabokrven. Krivec za to je seveda masa, saj je Passatova osnovna teža večja od Golfove za slabih 140 kg, Jetta pa je z malo praznega vozila 1454 kilogramov nekje v zlati sredini med obema.

Ker je pod karoserijo le predelani Golf, je seveda tudi podvozje enako, torej posamične obese spredaj in večvodilna prema zadaj. Različica Sportline ima za 15 milimetrov znižano podvozje, kar v kombinaciji s 16-palčnimi aluminijastimi platišči z dobrimi gumami pripomore k boljši legi na cesti med dinamično vožnjo. Ščepec športnega počutja seveda doda tudi trikraki športni volanski obroč, športni sedeži in imitacija brušenega aluminija (vse sodi k opremi Sportline), ki razbije sicer oblikovno konzervativno armaturno ploščo. Ko potem izza volana pohodite plin, zbudite vseh 140 konjičev in se z njimi igrate prek dobrega šeststopenjskega menjalnika, vam bo marsikateri voznik na cesti zavidal. Poskočnost, varčnost in dobra cena kot rabljen avtomobil so dejstva, ki jih cenimo vsi vozniki, kajne

A Jetta ne bo imela lahkega življenja, saj je prišla v družino (beri koncern Volkswagen), kjer je že tako gneča. Če na hitro pomislimo, je Jetta nekje med Golfom in Passatom, saj je tehniko pobrala od malega brata, oblikovno pa kar malce sili v naročje večjega. A prav tam je gneča, saj že Volkswagen ponuja Golfa Plusa, da o družinsko usmerjenem Touranu sploh ne govorimo. Ali bo Jetta dovolj komolčarska, da si bo izborila del prodajne pogače že med brati, kaj šele med tekmeci? Na koncu namreč sploh ni več pomembno, ali so bili Američani pred ali za nami, temveč da bo le vrsta čakajočih kupcev dolga. Na obeh celinah, seveda.

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Volkswagen Jetta 2.0 TDi Sportline

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 23.239,03 €
Cena testnega modela: 24.661,99 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,7 s
Največja hitrost: 207 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1968 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 1750-2500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Dunlop SP WinterSport M3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 207 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,7 s - poraba goriva (ECE) 6,9/4,7/5,5 l/100 km.
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, prečni vodili, poševni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni - rajdni krog 10,9 m.
Mase: prazno vozilo 1454 kg - dovoljena skupna masa 1990 kg.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2× kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l).

Naše meritve

T=3 °C / p= 1016 mbar / rel. vl.: 67 % / Gume: 205/55 R 16 H (Dunlop SP WinterSport M3 M+S) / Stanje km števca: 848 km
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 17,3s ( 137km/h)
1000m z mesta: 31,0s ( 174km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,4/11,7s
Prožnost 80-120km/h: 9,9/11,6s
Največja hitrost: 207km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 7,8l/100km
Najvišja poraba: 8,5l/100km
poraba na testu: 8,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 53dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Napake med testom: zadnja leva vrata so se slabo zapirala
Ocena skupaj (354/420)
  • Le nekaj točk mu je zmanjkalo do petice, čeprav je, resnici na ljubo, le predelan Golf. Čeprav je le predelan Golf. Kombinacija dvolitrskega turbodizla in šeststopenjskega ročnega menjalnika pa je tako najboljša. No, pravzaprav druga najboljša, takoj za DSG-jem.

  • Zunanjost (13/15)

    Ni kaj, lep in skladno oblikovan avtomobil.

  • Notranjost (117/140)

    Dobra ergonomija, odlični materiali, velik prtljažnik, bogata oprema.

  • Motor, menjalnik (40 /40)

    Le ena točka manj od idealnega dosežka pove vse.

  • Vozne lastnosti (42 /95)

    Zaradi bolj športnega podvozja ni najudobnejši, je pa zato stabilnejši in bolj uživaški med ovinki.

  • Zmogljivost (30/35)

    Za družinsko limuzino je precej poskočen.

  • Varnost (35/45)

    Aktivno in pasivno varnost ima Jetta všito v genih.

  • Gospodarnost

    Ugodna poraba goriva, malce višja cena pri nabavi novega in rabljenega avtomobila.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
motor
položaj za volanom
velik prtljažnik
6-stopenjski ročni menjalnik
poraba goriva
hrupnost motorja (predvsem zunaj potniške kabine)
dolg gib sklopke
skromen dostop (majhna luknja) do prtljažnika