Volkswagen Passat 2.0 FSI Sportline

28. 4. 2005
Deli

Dejansko se moramo vprašati: ali se stopnjujejo želje in zahteve kupcev ali raste ponudba avtomobilskih proizvajalcev, ki se na tak način bojujejo za kupce. Navsezadnje neki laični posameznik, ki mu avtomobili ne pomenijo nič drugega kot samo sredstvo za prevoz od točke A do točko B, najbrž ne bi nikoli niti pomislil na številne bolj ali manj uporabne stvari, ki so vgrajene v sodobnih avtomobilih. Ravno zaradi slednjih pa rastejo tudi avtomobili sami.

Ko so ljudje hodili mimo novega Passata, so mnogi med njimi pripomnili, da je postal zelo velik. Glede na zunanje mere njegove karoserije (dolžina 4, 75 metra in širina 1, 82 metra) jim ne moremo oporekati, saj so bili še pred kakšnim desetletjem avtomobili enega razreda višje približno tako veliki. Zgolj za primerjavo naj zapišemo, da je novi Passat v primerjavi s Passatom prve generacije daljši že za več kot pol metra. A pustimo zgodovino ob strani in se vrnimo raje v sedanjost ter k novemu Passatu.

Morda že takoj na začetku zelo zanimiv podatek, ki pravi, da novinec ni več zasnovan na podvozju Audijeve Štirice, ampak na platformi novega Golfa. K sreči pa inženirji svojega dela niso tako poenostavili kot, recimo, pri snovanju Škode Octavie. Platforma PQ 35 je tokrat služila zgolj kot osnova oziroma temelj, ki so ga v skladu z zahtevami večjega in težjega avtomobila razvili in nadgradili do obstoječega stanja.

Posledica tega je, da je prednja prema ostala skoraj nedotaknjena (največ sprememb je bilo potrebnih samo zaradi Passatovega širšega koloteka), zadnja prema pa je podobna Golfovi samo še na videz, saj so spremenili praktično vse njene sestavne elemente. Zaradi večje dolžine avta so povečali tudi medosno razdaljo, ki je tako daljša kar za 131 milimetrov (2709 mm proti 2578 mm). Prirastek v vse smeri se odraža tudi v notranjosti.

Tako se bo na prednjih in zadnjih sedežih našlo dovolj prostora za skoraj vsakogar. Le največji si bodo na zadnji klopi zaželeli kakšen centimeter prostora več nad glavo. Na štirih sedežih je sedenje udobno in prijetno, na prednjih dveh sedežih pa bosta voznik in sovoznik zadovoljna tudi z bočno oprijemljivostjo sedežev. Opazili smo tudi rahlo višji položaj sedenja, kot smo ga bili vajeni v zdaj že starem Passatu, kar pride prav predvsem pri nadzorovanju stanja okoli avta. Nekoliko privzdignjen položaj za volanom pa bodo opazili tudi višji vozniki, saj jim bo zgornji del volanskega obroča zelo verjetno zakrival vrh merilnikov.

Sam položaj za volanom si bo, kljub tej nevšečnosti, praktično vsak posameznik lahko uredil po lastni želji, saj sta sedež in volanski obroč še vedno izdatno nastavljiva.

Hvale vredna je tudi zvočna izolacija kabine, saj se do potnikov tudi pri največjih hitrostih ne prebije veliko trušča. V Passatovi kabini boste našli veliko odlagalnih prostorov in predalov. Večinoma vsi so uporabno veliki, nekateri pa mejijo že na ogromnost. Dva takšna sta, recimo, žepa na oblogah prednjih vrat, v katera lahko odložite kar 1, 5-litrski plastenki. Ogromnost pa se nadaljuje tudi v zadku vozila. Tja so namreč Volkswagnovci stlačili kar 565-litrski prtljažnik, ki je lepo obdelan, premore spodobno notranjo višino, da boste lahko odložili vanj tudi večje kose prtljage, za povrh vsega pa ima še ušesa za pritrjevanje prtljage. Volkswagen, delo dobro opravljeno.

Možje v Wolfsburgu so si pred leti zadali nalogo, da opremijo vsa svoja vozila z bencinskimi motorji, ki jih odlikuje tehnika neposrednega vbrizga goriva FSI. Medtem ko jim ta cilj še ni uspelo uresničiti v manjših modelih, lahko novega Passata dobite samo s takšnimi motorji. Od dveh možnosti, 1.6 FSI in 2.0 FSI, smo imeli tokrat na testu slednjo. Ta z nazivno močjo motorja 110 kilovatov oziroma 150 konjskih moči predstavlja tudi najzmogljivejšo različico v trenutni Passatovi ponudbi.

Naziv najmočnejši in dejstvo, da je pod prednjim pokrovom vpreženih 150 konjskih moči, sta v marsikomu od vas vsaj malo pospešila srčni utrip, a se slednji lahko kar umiri. Izkaže se, da podatki na papirju obljubljajo več, kot Passat 2.0 FSI dejansko ponudi na cesti. Prožnost je sicer v območju hitrosti do približno 100 kilometrov na uro povsem spodobna, nad to mejo pa boste morali za občutnejšo poskočnost tako motoriziranega Passata pogosto poseči po prestavni ročici in izkoriščati zgornjo tretjino razpoložljivih motornih vrtljajev.

Pri tem boste imeli na razpolago prestavno ročico zelo dobrega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Njegove prestave so dobro preračunane, tako da boste lahko v vsaki vozni okoliščini kar najbolje izkoristili razpoložljivo zalogo motorja.

Motor zaznamujejo še miren in kultiviran tek, enakomerna prožnost skozi celotno delovno območje vrtljajev, dobra odzivnost na povelja desne noge, veselje do vrtenja in razmeroma zmerna poraba goriva. Slednja se je na našem testu gibala v povprečju okoli desetih litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je povsem zgleden rezultat za avtomobil tega velikostnega razreda in teh motornih zmogljivosti.

Na drugi strani se je v najboljšem primeru poraba spustila na raven zglednih 8, 4 litra na sto prevoženih kilometrov, v najslabšem primeru pa je dosegla vrednost 11, 7 stokilometrskih litrov neosvinčenega 98-oktanskega goriva, ki ga je po besedah Volkswagnovcev priporočljivo uporabljati za napajanje vseh njihovih bencinskih motorjev FSI.

Testni Passat je bil opremljen s paketom opreme Sportline, del katere je tudi športno podvozje. Slednje je glede na serijski model znižano za 15 milimetrov in tudi karakteristika vzmetenja je nekoliko bolj toga. Verjetno je ravno to krivo, da se avto na slabih podlagah bolj stresa, kot bi si kdo morda želel. Na vseh drugih cestnih podlagah se podvozje izkaže z zelo visoko stopnjo udobja in učinkovitim blaženjem neravnin.

Podvozje se podobno dobro izkaže tudi med preganjanjem skozi ovinke. Tam stopijo v ospredje zanesljiva in stabilna lega ter visoko postavljena meja zdrsa vozila. V primeru zdrsa vozila pa boste pozdravili odziven in dovolj neposreden volanski mehanizem. Ko potegnemo črto pod oceno podvozja, pridemo do zaključka, da boste zmožnosti slednjega v primeru motorja 2.0 FSI s 150 KM le redko do konca izkoristili. Za kaj takega jih bo potrebnih kakšnih 200 iz različice 2.0T FSI ali vsaj 170 konjskih moči in okoli 400 njutonmetrov navora iz novega motorja 2.0 TDI, ki ga bo Volkswagen v Passatu vpeljal v ponudbo to jesen.

Enako kot podvozje so vašega zaupanja vredne tudi zanesljive zavore. Slednje odlikuje dovolj kratka zavorna pot (od sto do nič kilometrov na uro v 37, 2 metra), možnost natančnega uravnavanja zavorne sile in učinkovit zavorni sistem ABS.

Za slabih šest milijonov tolarjev, kolikor stane osnovni model Passata 2.0 FSI Sportline, dobite v njem že kar nekaj serijsko vgrajenih sladkorčkov. Kljub razmeroma dobri serijski založenosti Passata je Volkswagen poskrbel tudi za zelo zajeten spisek dodatne opreme, tako da še tako zahtevne želje kupcev predvidoma ne bodo ostale neizpolnjene.

V večini primerov je tako, da se bo v ljudeh vzbudila želja po nečem novem šele potem, ko jim bo nekdo povedal, da to nekaj obstaja. Tisti nekdo, ki pove za novost, je v avtomobilskem svetu običajno kar proizvajalec sam. Navsezadnje želi s tem podatkom vzbuditi v potencialnih kupcih željo po tej novosti, četudi je ta morda sploh ne potrebuje. Predvsem od proizvajalčeve predstavitve in prepričljivosti o pomembnosti te novosti je odvisno, ali se bo kupec odločil za njen nakup. Zdaj pa vas vprašamo.

Ali ste, preden ste izvedeli za prihod novega Passata na tržišče, razmišljali o nakupu oziroma zamenjavi vašega obstoječega Passata za novega? Prepričani smo, da ne! Upamo, da zdaj razumete, kaj je uspelo Volkswagnu doseči z novim Passatom. To, kar želi doseči vsak prodajalec. Povečal je vaše želje in s tem v vas vzbudil zanimanje za nakup njihovega novega izdelka. Ne skrbite, z vami ni nič narobe. Že prvič, ko se boste peljali z novim Passatom, boste ugotovili, da je resnično tako dober avtomobil, da je vreden vašega razmišljanja o zamenjavi obstoječega Passata za novega.

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 24.849,77 €
Cena testnega modela: 25.847,10 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,0l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, mobilna garancija
Menjava olja vsakih 30.000 km
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 113,71 €
Gorivo: 9.376,56 €
Gume (1) 2.897,68 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 15.231,18 €
Obvezno zavarovanje: 3.448,92 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.970,54 €
Skupaj 35.588,26 € (strošek na km: 0,36 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 82,5 × 92,8 mm - gibna prostornina 1984 cm3 - kompresija 11,5 : 1 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 18,6 m/s - specifična moč 55,4 kW/l (75,4 KM/l) - največji navor 2000 Nm pri 3500/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,780; II. 2,270; III. 1,650; IV. 1,270; V. 1,030; VI. 0,870; vzvratna 3,600 - diferencial 3,940 - platišča 7J × 16 - gume 215/55 R 16, kotalni obseg 1,94 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 33,9 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 213 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,4 s - poraba goriva (ECE) 11,3/6,4/8,2 l/100 km.
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, po dve prečni vodili, vzdolžni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavori spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni, elektronsko krmiljena mehanska zavora na zadnji kolesi (stikalo levo ob volanu) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1389 kg - dovoljena skupna masa 2000 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 730 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1820 mm - kolotek spredaj 1553 mm - zadaj 1566 mm - rajdni krog 11,4 m.
Notranje mere: širina spredaj 1480 mm, zadaj 1520 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T=17 °C / p= 1011 mbar / rel. vl.: 51 % / Gume: Dunlop SP Sport 01 / Stanje km števca: 4419 km km
Pospešek 0-100km: 9,9s
402m z mesta: 17,1s ( 135km/h)
1000m z mesta: 30,9s ( 173km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/11,4s
Prožnost 80-120km/h: 13,0/15,1s
Največja hitrost: 210km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,4l/100km
Najvišja poraba: 11,5l/100km
poraba na testu: 10,0 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 62,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (349/420)
  • Skoraj odličen! Do nje mu manjka samo več motorne poskočnosti, recimo močnejšega 2.0 TDI s 125 kilovati moči, boljša žarometa z biksenonsko tehniko in sistem za pomoč pri parkiranju, ki bdita nad varnostjo vaših odbijačev spredaj in zadaj. Novi Passat je nedvomno dovolj dober avtomobil, da zasluži vašo pozornost.

  • Zunanjost (13/15)

    Še najbolj motijo veliki previsi čez kolesa, kakovost izdelave je na visoki ravni.

  • Notranjost (125/140)

    Ogromen prtljažnik, veliko prostora v kabini, dobra ergonomija, veliko uporabnih odlagalnih prostorov ,podpovprečna kakovost izdelave in materijalov

  • Motor, menjalnik (36 /40)

    Večje hitrosti vzamejo motorju poskočnost. Motor je po sodobnosti gradnje v vrhu, menjalnik je dobro preračunan in prijazen do uporabnika.

  • Vozne lastnosti (85 /95)

    Volan je odziven in dovolj neposreden, lahko pa bi bil še bolj povratno poveden. Podvozje vzpodbuja v vozniku občutek varnosti in stabilnosti.

  • Zmogljivost (22/35)

    150 KM največje moči in 200 njutonmetrov navora ni ravno šprinterskih, a zastojev z njim tudi ne boste ustvarjali na cesti.

  • Varnost (30/45)

    Zasenčena žarometa imata dokaj slabo svetilnost, dolga pa svetita preveč ozko (tesni ovinki). Pogrešamo tudi sistem za pomoč pri parkiranju.

  • Gospodarnost

    Po ceni se spogleduje s konkurenco in tudi motor se izkaže z zgledno varčnostjo. Ko se ga bo prodajalo naprej, bo motor FSI kupcem predvidoma manj zanimiv kot motor TDI.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
zvočna izolacija
lega in vodljivost
velikost in količina odlagalnih predalov v kabini
prostornost v kabini
menjalnik
zgornji del merilnikov zakriva volanski obroč
slaba svetilnost zasenčenih žarometov
ozek snop dolgih žarometov
ni sistema za pomoč pri parkiranju
materijali in kakovost izdelave v kabini
električna ročna zavora se ne vklopi, ko avto ugasnete