Podaljšani test: Volkswagen Passat GTE

10. 9. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Passat na elektriko je drugi Volkswagnov priključni hibrid. GTE pomeni prav to. Je to rešitev za takrat, ko bodo ukinjeni dizli?

Lahko, a z njim se lahko vozite že zdaj. Pravzaprav pri tem uporabnik sploh ne čuti, s kakšnim pogonom napreduje. Med električnim in običajnim bencinskim motorjem nadzorna naprava preklaplja tako, da menjave pogona, ali pa tega, da delujeta oba skupaj, sploh ne čutimo. Vseeno pa priključni hibrid zahteva, da se mu ob uporabi bolj posvetimo. Na merilnikih v armaturni plošči namreč lahko razberemo, kako ta Passat deluje in kdaj kateri od motorjev dela. Seveda, če si na sodobnem digitalnem merilniku izberemo način obveščanja o delovanju. Dobro je tudi vedeti, da ni dovolj le polnjenje posode z gorivom, ampak lahko tisti, ki dnevno redno prevozi okoli deset ali dvajset kilometrov, obisk bencinske črpalke kar pozabi – če, ja če, avtomobil vedno priključi na električno polnjenje. Najbolje kar čez noč, ko avtomobil stoji. Izdelovalec sicer pravi, da je čas polnjenja baterij s priključkom na 'domačo' elektriko zgolj štiri ure (dve in pol, če se priključimo na hitro polnjenje).

Zjutraj je nato elektrike dovolj za prvih 32 kilometrov poti, pri čemer ni omejitev, tudi zimski čas to ni. Passat tudi do hitrosti 135 kilometrov na uro deluje zgolj na elektriko. Celo, ko smo ga preizkušali tako, da smo iz polnilnice takoj zavili na avtocesto in pospešili do pri nas največje dovoljene hitrosti, se je bencinski motor vključil dobrih pet kilometrov prej, zato lahko zapišem, da je doseg kar sprejemljiv. Dodatno težo akumulatorjev sicer pri vožnji čutimo, še najbolj, ko vozimo po močno luknjastih cestah.

Z dvema motorjema opremljeni Passat GTE se izkaže tudi na dolgih potovanjih. Odločili smo se za preizkus po nemških avtocestah – torej tam, kjer ni omejitev najvišje hitrosti (čeprav je odsekov z omejitvami že kar veliko). Ob potovalni hitrosti do 160 kilometrov na uro in povprečju nekaj več kot 115 kilometrov na uro se je Passat tudi kar zadovoljivo izkazal. Voziti z običajnim tokom in biti med hitrejšimi je nagradil s povprečno porabo 6,1 litra na 100 kilometrov, pri tem pa je bila povprečna poraba elektrike 3,2 kWh. Do zdaj smo na takšnih poteh dosegali zelo podobne številke povprečne porabe, a z dizli.

Passat z oznako GTE je razen z digitalnimi merilniki opremljen dokaj bogato, a presenetljivo ne tudi z vzvratno kamero, ki se nekako zdi takšni limuzini kar primerna. Tudi aktivni tempomat je v opremi in tako lahko voznik na daljših avtocestnih odsekih vozi še udobneje, če nadzor nad prometom pred seboj kombinira s takšnim pripomočkom.

Smo kaj pogrešali? Pravzaprav smo: karavanski zadek. Passat GTE je na voljo le kot limuzina …

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Tomaž Porekar, Saša Kapetanovič