Volkswagen Polo 1.4 Comfortline Cool & Family

24. 11. 2005 | Aljoša Mrak
Deli

Če smo nad Volkswagnovimi turbodizelskimi motorji ponavadi bolj ali manj navdušeni, pa pri bencinskih včasih dvignemo nos. Eden takih je prav gotovo 1, 4-litrski agregat!

Že dolgo se nam ni zgodilo, da bi med vožnjo po mestu večkrat pretikali v prvo prestavo le zato, ker je druga ’umrla’. V Volkswagnovem Polu z 1, 4-litrskim motorjem nas je na žalost tehnika kar silila v to, čeprav je pri sodobnih motorjih navor bistvenega pomena. Omenjeni bencinski agregat s 75 konjskimi močmi pa je do 3000 vrtljajev zelo zaspan, da ne rečemo klinično mrtev. Zato je treba med zavijanjem v križišču večkrat pretikati kar v prvo prestavo, ob tem pa pozabiti na dinamično speljevanje v križiščih.

Čeprav ste dober voznik, se vam bo dogajalo, da vam bo pod 3000 vrtljaji motor še globoko spal, nad to številko pa bo na spolzkem mestnem asfaltu razbremenjeno notranje kolo že ’zakopalo v prazno’. Zoprno, ni kaj! Zato vas motor kar sili, da ga vrtite v višje vrtljaje in večkrat kot običajno uporabljate sicer odličen menjalnik, potem pa vas znova razočara ob vsakem dolivanju goriva. Zaradi priganjanja se največja poraba goriva takoj dvigne nad 10 litrov, kar skupaj z najmanjšo (dobrih 7 litrov) takoj pomeni večjo povprečno porabo. V našem primeru smo prilezli do slabih devetih litrov. V dobi vrtoglavih cen goriva ta podatek vsekakor ni nezanemarljiv, kajne?

Je pa Polo, za katerega hočejo dobrih 2, 7 milijona tolarjev (brez kovinskega leska v barvi in stikala za dnevne luči, za katero je treba doplačati okroglih 80 tisočakov), zelo dobro založen z opremo. Dve varnostni blazini, osrednja ključavnica, mehanska klimatska naprava, radio z možnostjo poslušanja cedejev in sistem ABS razvajajo, da o uporabniku prijazni elektrifikaciji pomika stranskih šip in nastavitvi vzvratnih ogledal sploh ne govorimo!

Seveda pa navdušuje tudi s prostornostjo na prednjih sedežih, z dobro ergonomijo voznikovega delovnega prostora za ta avtomobilski razred in menjalnikom, ki vsaj deloma popravi slab vtis motorja. Zato svetujemo, da si že v salonu oglejte in kasneje tudi preizkusite Pola s katerim drugim motorjem, da vam ne bo kasneje žal!

Aljoša Mrak

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 11.600,73 €
Cena testnega modela: 11.942,91 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,9 s
Največja hitrost: 172 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1390 cm3 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5000/min - največji navor 126 Nm pri 3800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 165/70 R 14 T (Pirelli Cinturato P4).
Zmogljivost: največja hitrost 172 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,9 s - poraba goriva (ECE) 8,6/5,3/6,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1021 kg - dovoljena skupna masa 1580 kg.
Zunanje mere: dolžina 3916 mm - širina 1650 mm - višina 1467 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 270-1030 l
Naše meritve
T=14 °C / p= 1022 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 9478 km
Pospešek 0-100km: 13,9s
402m z mesta: 19,3s ( 115km/h)
1000m z mesta: 35,6s ( 145km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,7s
Prožnost 80-120km/h: 25,7s
Največja hitrost: 171km/h (V.)
poraba na testu: 8,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,2m
AM meja: 42m
Ocena
  • Polo je zelo uporaben in prijeten mestni avtomobil, vendar ne s tem motorjem. Je prelen (v nižjih vrtljajih), premalo živahen in preveč žejen (v višjih vrtljajih), da bi bili z njim povsem zadovoljni. Navdušujeta pa dobra založenost z opremo in ergonomija voznikovega delovnega prostora.

Hvalimo in grajamo
okretnost
oprema
prostornost na prednjih sedežih
menjalnik
navor pod 3000 vrtljaji
slabo vidna osvetlitev za vključeno klimatsko napravo
poraba goriva