Pri Volkswagnu so dokončno priznali; dvojnih okroglih žarometov na avtomobilih z dvojnim V-jem v znaku skoraj zagotovo ne bomo več videli. Tudi v bodoče ne. Davek, ki so ga plačali, je bil verjetno previsok. Najprej se je poslovil Lupo, le nekaj mesecev zatem pa je na trg zapeljal še Polo z izdatno prenovljenim obrazom.
Kako krut je svet, se človek zamisli ob tem. Je bil prejšnji Polo res tako grd, da so se kupci začeli obračati drugam, ali je vzrok za njegovo slabšo prodajo treba iskati drugje? So morda tekmeci tisti, ki so postali agresivnejši (tako oblikovno kot tržno) in Polu prizadeli boleč poraz? Ali pa so pri Volkswagnu preprosto hoteli preveč in iz majhnega avta, ki zaradi svojih mer že v osnovi deluje bolj igrivo, skušali narediti odraslo in spoštovanja vredno kombilimuzino. Pravi odgovor se verjetno skriva v vseh od teh vprašanj, saj izguba vodilnega mesta ni stvar, na katero bi vplivala ena sama napačna odločitev.
Pa bo novi Polo res lahko vrnil Volkswagnu ugled, ki ga je imel v tem avtomobilskem razredu nekoč? Odgovor je ne in k sreči so možje v Wolfsburgu (pa tudi pri nas) dovolj realni, da se tega zavedajo. Ta naloga čaka njegovega naslednika, Polo, ki je pravkar zapeljal na ceste, pa je tu zato, da zasveti v svetlejši luči. Avto ni nov, pač pa prenovljen, kar pomeni, da ni ne večji, ne novejši, pa tudi ne naprednejši, ampak predvsem privlačnejši.
Novi žarometi, pokrov motorja, maska in nasploh ves prednji del so v največji meri videli le prostore oblikovalskega studia. Tudi za 19 milimetrov daljši prednji del gre predvsem na račun novega obraza. In ker je bil ta rdeča nit celotne prenove, je prav, da napišemo, da so prvi odzivi mimoidočih presenetljivi. Ljudje si malčka z veseljem ogledajo, o njem povprašajo, če ste eden izmed prvih srečnih lastnikov, pa se vam je verjetno zgodilo, da so vas zmotili celo medtem, ko ste stali v koloni pred semaforjem. Nam se je!
Vendar to ni razlog, zaradi katerega bi tekli v salon po prenovljenega Pola. Nas je bolj kot to zanimala kakovost izdelave in materiali v notranjosti, za katere v novinarskih mapah piše, da so zdaj kakovostnejši. Prvemu Polu z okroglimi žarometi, ki je prišel k nam na test, smo namreč očitali prav te napake. Predvsem držalo za pijačo, ki izskoči iz sredinske konzole, nas je, s svojim škripajočim vzmetnim mehanizmom, sila neprijetno presenetilo. Teh tegob zdaj ni več.
Pa tudi volanski obroč, grafična podoba merilnikov in čelna plošča radia s CD-predvajalnikom so po novem privlačnejši. Bolj moti dejstvo, da v najbogatejšem paketu opreme (Comfortline) ni na voljo potovalnega računalnika, pa tudi merilnika zunanje temperature ne. Prav tako boste pogrešali klimatsko napravo, k sreči pa je ta na voljo v akcijskem paketu Cool & Family, za katerega boste morali odšteli dobrih sto petdeset tisočakov, pri tem pa boste dobili namesto treh pet vrat.
Ne veste, kje bi vzeli dodatnih 150.000 tisoč? Naj vam zaupamo trik. Po novem paleto dizelskih motorjev ne začenja 1, 9-litrski atmosferski motor (SDI), ampak šibkejši brat dvojček že znanega trivaljnega 1, 4-litrskega prisilno polnjenega agregata (TDI). In če razmišljate o dizelskem motorju v nosu, potem ste že skoraj na konju. Razlika med močnejšo in šibkejšo različico znaša 115.000 tolarjev, kar je dobra novica. Manj prijetna je, da se boste morali navaditi nenavadnega zvoka in tresljajev, ki nastajajo na račun treh valjev. Še posebej v prostem teku. Toda to tako ali tako velja za oba trivaljna motorja.
Znata pa oba sila spodobno opravljati svoje delo. Tudi novinec, če mu lahko tako rečemo, saj je zmogljivejši, varčnejši in predvsem prožnejši od pokojnega štirivaljnega brata. In če je res, da pri pospeševanjih z mesta do 100 km/h še vedno ne boste med prvimi (dobrih 17 sekund ni podatek, ki bi Polu lahko bil v ponos), vas lahko potolažimo vsaj s tem, da boste na avtocestah povsem enakovredni drugim udeležencem in da se med prehitevanji lahko mirno nadejate, da boste začeto delo srečno izpeljali - 155 Nm navora nenazadnje le ni tako malo . .
Matevž Korošec
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.301,79 € |
Cena testnega modela: | 12.652,31 € |
Moč: | 51kW (70 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 16,6 s |
Največja hitrost: | 162 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,1l/100km |
Motor: | 3-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1422 cm3 - največja moč 51 kW (70 KM) pri 4000/min - največji navor 155 Nm pri 1600/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 165/70 R 14 T (Firestone F-590) |
Zmogljivost: | največja hitrost 164 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,6 s - poraba goriva (ECE) 5,7/3,9/4,5 l/100 km. |
Voz in obese: | kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika - zavori spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj bobnasti - rajdni krog 10,6 m. |
Mase: | prazno vozilo 1089 kg - dovoljena skupna masa 1650 kg. |
T=20 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 65 % /Stanje km števca: 1695 km | |
Pospešek 0-100km: | 16,6s |
---|---|
402m z mesta: | 20,2s ( 107km/h) |
1000m z mesta: | 37,7s ( 135km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,0s |
Prožnost 80-120km/h: | 16,9s |
Največja hitrost: | 162km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 7,6l/100km |
Najvišja poraba: | 8,4l/100km |
poraba na testu: | 8,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 46,8m |
AM meja: | 43m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 68dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Prenovljeni Polo je postal privlačnejši, kakovostnejši, udobnejši in, morda ne boste verjeli, tudi nekoliko cenejši od svojega predhodnika. Dokaz več, da se pri Volkswagnu trudijo na vse pretega malčku vrniti ugled, ki ga je imel nekoč. Manj prijetna novica je le ta, da tudi v najbogatejšem paketu opreme (Comfortline) ne dobite klimatske naprave in potovalnega računalnika.