Volkswagen Polo 1.9 TDI Highline

6. 3. 2003
Deli

Lepo ljubljansko narečje ima idealno besedo za takšnega Polo: »šarf«. Tudi če tole rečete Nemcu, bo dobro razumel.

Še pred desetletjem si tega nihče ni upal na glas napovedati: da bi v paleti nekega modela med številnimi motorji divjak izbral dizelskega. Ampak najlepše šele pride: s takšnim motorjem bo nadvse zadovoljna tudi mirnejša boljša polovica.

Gledano v absolutnem merilu oziroma skozi razmerje cena proti dolžini je dobro, da človek sedi. Prav, tudi Polo počasi raste in dozoreva, ampak človekove plače ne morejo dohitevati razvoja (beri: zviševanja) cen avtomobilov. Med sebi podobnimi je topogledno Polo nedvomno (neslavni) rekorder.

Ampak preden se ozrete za ceno (ali pa potem, ko se sprijaznite z njo), utegne takle Polo dobro pretresti družinske avtomobilske pogovore. No, morda trivratna karoserija res ni najbolj posrečeno uporabna, ampak prav ta tema ima zelo očitni dve plati medalje; navsezadnje je rdeč Polo s tremi vrati brez dvoma dosti bolj frajerski, kot bi bil s petimi. Poleg tega pa se sedeža po preklopu naslonjala odpeljeta do konca naprej.

Škoda je, da se naslonjalo nesramno (samo od sebe) prevrača nazaj, kar lahko nad glavo prikliče oblaček jeze. V vsem drugem sedežni del navduši: posebej prepričljiva je bočna opora prek celotnih prednjih sedežev, ki (in v veliki meri to velja tudi za zadnjo klop) tudi po večurnem sedenju ne puščata vtisa, da ste se peljali v nedoraslem avtomobilu. Velikost (ali bolje rečeno: majhnost) tukaj ni tista, zaradi katere bi rekli: tole je avtomobil pretežno za mestne vožnje.

Tudi s pogonske plati je takšen Polo več kot le odrasel; ni je ceste, na kateri bi se zdel podhranjen, pa naj bo to mesto ali dolg avtocestni klanec. Le absolutno gledano kratka (čeprav v njegovem razredu to ne velja) medosna razdalja se skozi udobje pri večjih hitrostih izdaja, da ne vozite večje, udobnejše limuzine.

Čar motorja je, da lepo vleče prek celega območja vrtljajev, kar pomeni, da je prijazen za vsakovrsten način vožnje; od lagodnega, »penzionističnega«, do športnega, agresivnega. Pri prvem načinu vožnje je odličen tudi menjalnik, pri katerem pa z naraščanjem hitrosti pretikanja neprijazno naraste tudi upor pri vklopu posamezne prestave. »Dirkači« se utegnejo pritoževati.

Motor je v vsem brez izjeme odličen: od vedenja do voznika in njegovih zahtev pa do skromnosti pri porabi; šest in nekaj litrov mu je dovolj, če vozite normalno, z manj kot devetimi bo zadovoljen, če ga boste priganjali. Po tem pa kar kliče; pri 1750 vrtljajih v minuti, ko se v celoti zbudi turbinski polnilnik, začne »trgati« (in v rahlo poslabšanih pogojih smo pogrešali kako elektronsko pomagalo proti zdrsu), zavrti pa se povsem zlahka in brez upiranja v rdeče polje do 4800 vrtljajev v minuti. Z dobro pokritimi prestavnimi razmerji to pomeni, da se boste enako zadovoljno pripeljali z družino in prtljago v Dubrovnik, z gospo v München in nazaj ali pa sami sedemkrat po planinskih ridah gor in dol.

Veliko bo k dobri volji pripomogla tudi notranjost. Ta je, gledano skozi oči uporabnosti, med tekmeci v »špici«; toliko predalčkov, polic in drugih mest (ki so vsi po vrsti tudi uporabni) za drobnarije nima nihče. Tudi samo počutje je zaradi spretno izbranih barv (zgoraj svetlo siva, spodaj sivo-črna) in zato zaradi občutka prostornosti prijetno, kot protiutež temnemu spodnjemu delu pa so rdeči barvni vložki na sedežih. Lep, štirikrak, v usnje oblečen volanski obroč, ki je dobro nastavljiv v vse smeri, je prijeten za držanje, celotna notranjost pa vliva vse bolj nenemški in vse živahnejši občutek.

Zelo dober splošen vtis pokvari nekaj detajlov. Osrednji del armaturne plošče, kjer so avdiosistem in komande zračenja, se zdi, da oblikovno ne sodi v to okolje, pa tudi ocene iz ergonomije ta del ne zasluži več kot le povprečne. Ja, a propos ergonomija: Polov najhujši tekmec na našem trgu premore obvolanske komande za radio. No, pri tem v splošnem bogato opremljenem Polu smo pogrešali podatek o zunanji temperaturi (ki pride skupaj s potovalnim računalnikom), ne glede na opremo pa mu zamerimo nerodno štrlečo ročico za vzdolžni pomik sedežev, malo premajhni zunanji ogledali, visoko stopalko sklopke (in njen dolg gib, kar je že tipična značajna lastnost vseh Volkswagnov), zakrivanje merilnikov v spodnjem položaju volanskega obroča in robatost ter visoko raven zvoka motorja predvsem v prostem teku.

Verjetno je prav takšen Polo, kot ga vidite na fotografijah, tisti, ki bo najbolj zadovoljil prav vse vrste voznikov, počasne, hitre in vse vmes, in to vse enako; tisti, ki se bo enako dobro znašel na prav vseh cestah, od mesta prek podeželja do avtomobilskih cest; tisti, v katerega bosta vedno znova vsakokrat enako z veseljem sedla mlad, živahen mulec, ali mirna gospa v letih. Pri Volkswagnu to najbrž vedo in to dobro zaračunajo.

Vinko Kernc

Foto: Vinko Kernc, Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.778,56 €
Cena testnega modela: 15.676,08 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, dizelski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 x 95,5 mm - gibna prostornina 1896 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 4000/min - največji navor 240 Nm pri 1800-2400/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg goriva po sistemu črpalka-šoba - tekočinsko hlajenje 6,8 l - motorno olje 4,5 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,780; II. 2,060; III. 1,300; IV. 0,900; V. 0,700; vzvratna 3,600 - diferencial 3,160 - gume 205/45 R 16 W
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,7 s - poraba goriva (ECE) 6,4/4,0/4,9 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 3 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EPBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1120 kg - dovoljena skupna masa 1660 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 3897 mm - širina 1650 mm - višina 1465 mm - medosna razdalja 2460 mm - kolotek spredaj 1435 mm - zadaj 1425 mm - rajdni krog 10,6 m
Notranje mere: dolžina 1530 mm - širina 1430/1410 mm - višina 940-1000/940 mm - vzdolžnica 890-1100/820-590 mm - posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: (normno) 270/1030 l -
Naše meritve
T = 10 °C, p = 1000 mbar, rel. vl. = 59 %, Stanje kilometrskega, števca: 2785 km, Gume: Bridgestone Potenza ER 30
Pospešek 0-100km: 10,4s
1000m z mesta: 32,3s ( 159km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,2 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 12,5 (V.)s
Največja hitrost: 194km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,1l/100km
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 66,5m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Volkswagen Polo 1.9 TDI je avtomobil, ki je odlično »izrabil« prednosti današnje (turbo)dizelske tehnologije. Dobro razmerje zmogljivosti in teže prinese odlične končne zmogljivosti in možnost športnega užitkarjenja, zelo dober motorni navor pa dopušča lagodno, mirno vožnjo. Odlični so materiali in odlična je končna izdelava. Pa vendar: cena je vse prej kot ugodna!

Hvalimo in grajamo
motorne zmogljivosti
predali, predalčki
sedeža, bočni oprijem
volanski obroč
materiali
izdelava
cena
robat tek motorja
nekaj napak v ergonomiji
ni podatka o zunanji temperaturi
manjka sistem proti zdrsu gnanih koles