Kdor enkrat sede v limuzinski kombi, kot je Sharan, se težko vrne v klasično limuzino. Prostornost in udobje sta argumenta, ki odločilno vplivata na življenjski slog.
Moda enoprostorcev ni samo moda, ampak praktična razvada. Sharan je po zadnji prenovi še uporabnejši. Na zunaj je doživel kozmetično prenovo, tako da je prepoznaven šele na drugi pogled. Prepoznavne so nove prednje luči s »čistim« steklom.
Sharanova notranjost je bogatejša za nekaj odlagalnih predalčkov. Predvsem je zelo uporaben tisti na sredini armaturne plošče. Je dovolj velik in dovolj blizu vozniku. Pa še zaprt je! Oblika merilnikov in stikal je že popolnoma koncernska.
Že tako bogat informacijski sistem - testni Sharan je imel tudi potovalni računalnik - ima tudi nenavadno veliko merilnikov. Merilnik temperature olja in merilnik napetosti alternatorja (voltmeter) sta že kar redkost v današnjih avtomobilih. Pri ergonomiji ne gre izgubljati besed, za voznika kot za potnike je dobro poskrbljeno.
Kljub dobri nastavitvi vseh sedežev bodo »dvometraši« na zadnjih sedežih pogrešali daljši in mogoče višji sedež. S sedmimi sedeži si v Sharanu lahko dobro pomagamo v različnih okoliščinah. Sedeži (pet zadnjih) so posamezno in postopno zložljivi.
Še najbolj nov pa je prav pogonski sklop. Agregat je v osnovi enak 1, 9-litrski turbodizel, ki ga poznamo že nekaj let. Tokrat je opremljen z novim sistemom vbrizga goriva. Že rahlo ostareli skupni vod so zamenjali s sistemom PD (črpalka-šoba), ki ima neposredno nad vsakim valjem vgrajeno razpršilno šobo in je hkrati tudi črpalka. Z višjimi tlaki in natančnejšim doziranjem so dosegli boljše zmogljivosti in manjšo porabo.
Dobro usklajen in uporaben je (po novem v vseh Sharanih) šeststopenjski ročni menjalnik. Pa brez bojazni. Zaradi ene prestave več z njim ni toliko več dela, kot bi morda pričakovali. Poleg tega je zaradi dobrega razmerja v vsaki prestavi vedno dovolj moči. In da ne bi te moči izgubljali po nepotrebnem, recimo na snegu, poskrbi tako imenovana elektronske zapora diferenciala. Pri manjših hitrostih deluje v povezavi s sistemom ABS tako, da se po potrebi del moči prenaša k obema pogonskima kolesoma oziroma tudi k tistemu, pod katerim je bolj oprijemljiva podlaga. Stvar je preverjena in v praksi odlično deluje!
Igor Pucihar
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 23.109,19 € |
Moč: | 85kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,7 s |
Največja hitrost: | 181 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 95,5 mm - gibna prostornina 1896 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 85 kW (115 KM) pri 4000/min - največji navor 310 Nm pri 1900/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg goriva po sistemu črpalka-šoba - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 9,3 l - motorno olje 4,5 l - oksidacijski katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 6-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,820; II. 2,110; III. 1,310; IV. 0,920; V. 0,740; VI. 0,620; vzvratna 3,770 - diferencial 3,600 - gume 215/55 R 16 H (Dunlop SP WinterSport M2 M+S) |
Zmogljivost: | največja hitrost 181 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,7 s - poraba goriva (ECE) 8,3/5,2/6,3 l/100 km (plinsko olje) |
Voz in obese: | 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, poševna vodila, vijačne vzmetni, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBV - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1678 kg - dovoljena skupna masa 2430 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4634 mm - širina 1810 mm - višina 1730 mm - medosna razdalja 2841 mm - kolotek spredaj 1530 mm - zadaj 1524 mm - rajdni krog 11,9 m |
Notranje mere: | dolžina 2500-2600 mm - širina 1530/1580/1160 mm - višina 980-1020/940-980/870 mm - vzdolžnica 880-1070/960-640/530-730 mm - posoda za gorivo 70 l |
Prtljažnik: | normno 256-2610 l |
T = 5 °C - p = 1000 mbar - rel. vl. = 75 % | |
Pospešek 0-100km: | 13,8s |
---|---|
1000m z mesta: | 35,7s ( 146km/h) |
Največja hitrost: | 183km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 8,5l/100km |
poraba na testu: | 9,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 49,6m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 57dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Prostornost na obroke je v Sharanu prav gotovo ena izmed prednosti. Temu lahko rečemo tudi dobra prilagodljivost. Dovolj zmogljiv in dovolj varčen motor ter dovolj bogata oprema lahko odločilno vplivajo na počutje med vožnjo. Kombinacija je gleda na možnosti prav gotovo odlična.