Nekateri bodo rekli: izbira se dopolnjuje. A pri Volkswagnu imajo zdaj že kar velik nabor križancev in mestnih terencev. T-Cross je najmanjši.
Ne samo, da je izbor med križanci in terenci pri Volkswagnu že kar nepregleden, podobno bi lahko rekli za nazive posameznih modelov. Vsaj T-Cross in T-Roc sta si v marsičem precej podobna, pa naj gre za imeni ali pa tisto, kar ponujata. Ali so se pri VW bolj resno posvečali izbiri imen, ali pa so jih izbrali v pomanjkanju domišljije, ne bomo mogli ugotoviti. Seveda je na dlani: glasba ali šport.
Je pa prav zabavno, kako se Volkswagen dolgo pretvarja, kot da nekega novega razreda sploh ni, potem ko šefi vendarle ugotovijo, da se nekaj dogaja, pa se zadeve loti z vso vnemo. Zdaj imajo kupci pri znamki Volkswagen na voljo kar pet različnih velikosti terencev ali križancev, izbira med posameznimi pa zagotovo ne bo lažja, tudi zato, ker sestrske znamke Audi, Seat in Škoda s svojimi interpretacijami podobnih modelov prav tako prispevajo k oteženemu izbiranju.
A T-Cross je zdaj tu. Zapisati je treba, da je resen tekmec za vse druge, pa če se razgledamo po celotni ponudbi ali pa če le pogledamo na druge modele iz Volkswagnovega 'gnezda'. Nekaj višji in daljši kot Polo, pa krajši kot T-Roc ali Golf. Izkušnje učijo, da križanci ali mestni terenci spodkopavajo položaje nekaj večjim klasičnim modelom. To bi pri Volkswagnu bil seveda Golf. Vsaj še slabo leto se bo zagotovo marsikateri kupec Golfa ukvarjal tudi z mislijo, da presedla k nekaj višjim, bolj modnim križancem (dokler ne pride nov, osmi rod Golfa).
T-Cross ima v marsičem res dobre možnosti, da bo privlačil tudi kupce tega klasičnega Volkswagna. Prostornost in uporabnost pri takšnih primerjavah zagotovo pretehtata, a videz seveda ne! T-Cross je (verjetno s posebnim namenom) precej bolj utilitaristično oblikovan, če ga analiziramo le v proporcih, vsaj podpisanega, v marsičem spominja na prvi rod Tiguana (ki je bil seveda občutno daljši). A notranjost je Volkswagnovim inženirjem uspelo zgledno urediti, prostora spredaj in tudi zadaj je veliko (zadnja klop je vzdolžno pomična!), prtljažnik je neverjetno velik in vanj pod prtljago brez težav spravimo še čisto pravo nadomestno kolo.
Tudi kabinska uporabnost je zgledna, čeprav je voznik zaradi hlastanja po 'sodobni' opremi malce omejen, ker je do številnih upravljavskih funkcij mogoče priti le prek pritiskov s prstom na sredinski zaslon na dotik. Kar sicer gre povsem brez težav, kadar avtomobil miruje, je lahko tudi nevarno, če moramo pogled odvračati s ceste, da s prstom zadenemo pravi gum, ter si pri tem z dlanjo ali ostankom roke pomagati, da tudi zares zadenemo želeno točko na zaslonu. Sicer pa je všečna tudi 'klasična' ročica ročne zavore, ki kot nekaka ostalina sega iz sredinskega grebena med sprednjima sedežema.
Na uporabnost zelo vplivajo najrazličnejši pripomočki, ki jih je treba dodatno izbrati iz precej nepreglednega in včasih tudi zapletenega nabora dodatkov. Uporaben je sredinski naslon za voznikov desni komolec, ki ga je res mogoče primerno prilagoditi. Zelo 'kul' je tudi digitalni zaslon za merilnike (seveda za doplačilo). Je res pregleden ter uporaben, ker si lahko pripravimo primeren nabor podatkov, ki se nam zdijo najbolj sprejemljivi. Ves čas vožnje s T-Crossom sem ugotavljal, kako uporabna je rešitev preslikave pametnega telefona (App-Connect), ki ga je vrli opremljevalec pri izbiri opreme preizkusnega T-Crossa spregledal (tako kot tudi radio DAB).
Je pa zastarel navigacijski program (z zastarelimi podatki o cestah) v novem T-Crossu zbujal pomilovanje ob misli, kako preprosto je zdaj zasledovati zadevo prek Google Maps! Ko je navigacija kazala prevozno cesto, a se je T-Cross po polževo premikal v predvelikonočnem zastoju, je bil pogled na dodatni telefon rešilen. Nasvet za nakup: čim manj izdatkov za navigacijo, čeprav vam cenejšo Volkswagen vsili, ker je nakup App-Connecta pogojen z nekoliko boljšim radiem (Composition Media) in osempalčnim zaslonom.
Naš preizkusni T-Cross je poganjal nekoliko močnejši litrski turbobencinski trivaljnik, povezan je bil z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom. Kombinacija je presenetljivo uporabna (spomin na težave pri vzvratni vožnji pri parkiranju pri nekaterih prejšnjih Volkswagnih je tokrat skoraj zbledel). Motor daje skoraj ves čas občutek, da deluje brez večjega napora, tudi ob bolj odločnem pospeševanju in bolj športni vožnji. Tudi lega na cesti in udobje med vožnjo dobita dobro oceno, čeprav bi zaradi večjih gum pričakovali slabše 'požiranje' kratkih grbin, a tega pri T-Crossu pač ni …
Pri elektronskih sistemih za pomoč pri varnosti in udobju je treba omeniti, da je T-Cross bogato opremljen že serijsko – nadzor spredaj z mestno funkcijo za zaviranje v sili in zaznavanje pešcev, pomoč pri zadrževanju na voznem pasu, senzor za mrtvi kot. Pohvaliti moram delovanje aktivnega tempomata (ki je doplačljiv), v povezavi s samodejnim menjalnikom pa pomaga pri vožnji v koloni.
Če vas bo presenetila končna cena našega preizkušenega T-Crossa, je treba dodati, da ga je mogoče z nekoliko manj razkošnim odkljukanjem nekaterih možnosti zelo uporabnega dobiti že za precej manjšo vsoto. Res pa je, da tisti, ki bodo izbrali manj bogato opremo (osnovno ali tisto z oznako Life), dobijo precej manj in je nato treba paziti na primerne dodatke še pri dodatni opremi. Največja dodatna postavka pri našem T-Crossu se je imenovala paket R-Line Plus. Če vam ni do zagotovljene estetske večvrednosti z videzom R-Line, sta zares vredna le športno udobna sedeža. A to so že razmišljanja, ki ne spadajo toliko k oceni o avtomobilu, temveč k okusu.
T-Cross bo s tem, kar ponuja, zagotovo postal prodajna uspešnica. Najbrž pa bo najbolj begal tiste, ki se zdaj ne bodo mogli odločiti med bolj všečno oblikovanim T-Rocom in precej škatlastim videzom T-Crossa.
Pa smo spet pri okusu! Ali, če povzamem naslov. Enim več športa in rekreacije (Cross), drugim več zabave in glasbe (rock-and-roll).
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 27.100 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 22.016 € |
Cena testnega modela s popusti: | 27.100 € |
Moč: | 85kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,1 s |
Največja hitrost: | 193 km/h km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,6l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije brez omejitve kilometrov, podaljšano jamstvo na 4 leta z omejitvijo na 200.000 km, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 30.000 km / 12 |
Redni servisi, delo, material: | 811 € |
---|---|
Gorivo: | 7.476 € |
Gume (1) | 1.228 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 17.950 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.675 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 4.185 € |
Skupaj | 34.325 € (strošek na km: 0,34 €) |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,5 × 76,4 mm – gibna prostornina 999 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 9,5 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 200 Nm pri 2.000–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG – prestavna razmerja I. 3,765; II. 2,273; III. 1,531; IV. 1,176; V. 1,122; VI. 0,951; VII. 0,795 – diferencial 4,438 – platišča 8 J × 18 – gume 215/45 R 18 V, kotalni obseg 2,05 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 112 g/km. |
Voz in obese: | križanec – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, zračne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.270 kg – dovoljena skupna masa 1.750 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.100 kg, brez zavore: 630 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.108 mm – širina 1.760 mm, z ogledali 1.970 mm – višina 1.584 mm – medosna razdalja 2.551 mm – kolotek spredaj 1.534 – zadaj 1.512 – rajdni krog 10,6 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 780–1.100 mm, zadaj 610–940 mm – širina spredaj 1.490 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.010 mm, zadaj 940 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, zadnji sedež 470 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 40 l |
Prtljažnik: | 455–1.281 l |
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Hankook Ventus Prime 215/45 R 18 V / stanje kilometrskega števca: 1.874 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,1s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 129km/h) |
Največja hitrost: | 193km/h |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,6 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 61,7m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h | 59dB |
Trušč pri 130km/h | 65dB |
-
Zelo soliden majhen križanec, kljub majhnim meram odlično prostoren, zaradi konkurenčne cene pa bo hitro postal eden bolje prodajanih Volkswagnov.
-
Udobje (69 /115)
Kljub velikim kolesom je dovolj udoben, hrupen pri višjih vrtljajih trivaljnika, zadovoljiva kakovost materialov, povezljivost pa je odvisna od doplačil.
-
Pogonski sklop (51 /80)
Eden od boljših zgolj litrskih trivaljnikov na trgu v povezavi z dvosklopčnim menjalnikom deluje zelo dobro.
-
Vozne lastnosti (66 /100)
Zanesljiva lega na cesti, veliko bolj, kot bi sklepali po višini avtomobila. Primerna vodljivost.
-
Varnost (83/115)
T-Crossu so na preizkusu Euro NCAP dodelili pet zvezdic, dodatno izpostavljajo, da ima prednost s serijskim zadrževalnikom voznega pasu.
-
Ekonomičnost in okolje (62 /80)
Zmerna poraba goriva, pričakovati je tudi primerno manjšo izgubo vrednosti rabljenih avtov. Podaljšano jamstvo za več kot štiri leta je treba dokupiti.