S kom tekmovati?

26. 12. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

S T-Rocom je Volkswagen resneje stopil na pot križancev. Najmočnejša bencinska različica pa je gotovo med najbolj privlačnimi.

Za zdaj se zdi, da si je Volkswagen z novostjo z nenavadnim imenom predvsem ustvaril konkurenco v lastni ponudbi. T-Roc je dobra vaba predvsem za tiste, ki so doslej merili na Golfa. Toliko sem vsaj izvedel s kratkim poizvedovanjem v širšem krogu znancev. Pa je to res? No, glede tega, v čem se Golf in T-Roc razlikujeta, bi ta ugotovitev morebiti še lahko držala. Razlike so seveda v videzu, obliki in karoserijskih delih. Seveda so to po eni strani pravzaprav najpomembnejše stvari pri avtomobilih. A pod 'pločevino' so kar številni avtomobili enaki. Sploh to velja za tiste, ki prihajajo iz koncerna Volkswagen in so konstruktorji pri njih uporabili platformo z oznako MQB. Ta oznaka pomeni modularno prečno sestavljanko, od zadnjega rodu Audija A3 pa jo uporabljajo pri prav vseh manjših avtomobilih vseh Volkswagnovih znamk. To pomeni, da sta po tehnični plati Golf in T-Roc zelo podobna, seveda je podoben tudi nabor možnih motorjev, menjalnikov in celo pogonov. Ampak, vseeno ostajata vsak na svoji strani – namreč, Golf je nekakšna 'klasika' tistih, ki jih Volkswagen kot znamka prepriča o nakupu, T-Roc pa je namenjen bolj ali manj osvajanju novih kupcev, ki so bolj modno usmerjeni.

T-Roc je pač križanec, nekje na pol poti med običajno petvratno kombilimuzino in 'pravim' terencem (če omenim še tretjega v igri MQB – Tiguan). V njem tako sedimo nekoliko više, kar pomeni lažje vstopanje in izstopanje (posebno za nas, ki nismo več tako gibčni). To pomeni tudi boljši pregled nad dogajanjem na cesti. Ker je karoserija oblikovana precej škatlasto, je tudi pregled nad avtomobilom dober, a pod pogojem, da vozniški sedež dvignemo, kolikor se le da, imamo pa tudi možnost nižje (bolj športne?) nastavitve. Tu naj omenimo, da Volkswagen skoraj vse v ponudbi za boljšo preglednost, kot so parkirna tipala ali kamere, zaračuna (le pri opremi Sport je v ceno vključen senzor za nadzor mrtvega kota). Elegantni pregled vsega dogajanja okoli avtomobila pri parkiranju, ki mu nekateri dajejo oznako 360 stopinj, pa bolje obveščeni kupec zaman išče, kaj takega Volkswagen ponuja le pri svojih najbolj premijskih modelih.

Res pa je, da je T-Roc z opremo Sport kljub majhni kritiki iz prejšnjega odstavka kar bogato opremljen. Posebej lahko omenimo aktivni informacijski zaslon, torej digitalni zaslon namesto analognih merilnikov pred voznikom. Seznam dodatkov, ki so vključeni v ceno opremske stopnje Sport, je izdaten in zdi se, da je to prava izbira (v primerjavi z opremsko različico Style, kakršno sta imela primerka T-Roca, o katerih smo poročali v Avto magazinu številka 4 in 7 letošnjega letnika).

Motorna oprema je tokrat tista, ki je v zadnjem času najbolj iskana pri vseh znamkah skupine Volkswagen – turbobencinski 1,5-litrski štirivaljnik s 150 'konji'. Menda je to tudi eden od redkih motorjev, s katerim pri Volkswagnu niso v zaostanku glede novih homologacij. Vsekakor bo kupec z njim dobil zelo zmogljiv avtomobil. Z njim ne bo težav niti s prehitevanjem na kakšni običajni cesti niti z zložno vožnjo pri najvišji hitrosti, ki je še dovoljena na avtocestah. Zadovolji tudi s pohvalno zmerno povprečno porabo na našem normnem krogu. Morda bi kdo od motorja, ki po strojniški plati kar izžareva zanimivosti (na primer odklop delovanja dveh valjev pri nižji motorni obremenitvi), sicer pričakoval še kaj več, a res je tudi to, da je pri tem motorju še bolj pomembno, kako voznik pazi pri pritiskanju na plin.

Volkswagen tako s T-Rocom hitro uveljavlja svoj spremenjeni ugled. Še pred časom so ga kritiki postavljali za zgled velikana, ki se težko prilagaja modnim trendom in željam kupcev. Res pa je, da se zdaj s T-Rocom stvari hitro spreminjajo.

Pa še to: Kdor se spogleduje z odločitvijo o njegovem nakupu, naj se hitro odloči! V začetku prihodnjega leta se bo Volkswagnova ponudba križancev še povečala. Prihaja namreč T-Cross. Potem pa bomo morda že ugotovili, da je Volkswagen s to novostjo ustvaril še konkurenco T-Rocu. Seveda se bo potem marsikdo težje odločil.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 26.311 €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.045 €
Cena testnega modela s popusti: 26.311 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 555 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.116 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.498 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000–6.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 18 V (Bridgestone Turanza T001
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 121 g/km
Mase: prazno vozilo 1.330 kg – dovoljena skupna masa 1.850 kg
Zunanje mere: dolžina 4.234 mm – širina 1.819 mm – višina 1.573 mm – medosna razdalja 2.590 mm – posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 445–1.290 l
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 10.175 km
Pospešek 0-100km: 9,3s
402m z mesta: 17,0s ( 137km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,2/11,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,8/13,7s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Križanec, ki prispeva k spremenjeni Volkswagnovi ponudbi, predvsem seveda z modnim videzom in uporabnostjo. Prepričljivost doda odličen zmogljiv turbobencinski motor

Hvalimo in grajamo
informativno-razvedrilni sistem in povezljivost
prostornost
motor
tudi uporabne stvari so zgolj za doplačilo
materiali na armaturni plošči