Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (103 kW) 4MOTION Tiptronic Track&Field

20. 12. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Naj nam Vlado Kreslin oprosti, ker smo si sposodili naslov njegove pesmi. Preprosto je tako zelo pisan na kožo Volkswagnu Tiguanu, s katerim smo se pojoč ‘Z Goričkoga f Piran’ med vožnjo od slovenskega vzhoda do zahoda zlahka spopadli z blatnim hišnim dovozom, makadamskim kolovozom, lokalno cesto, avtocesto, magistralko in peščeno potjo do plaže.

Tiguan je mehki ali športni terenec, ki jih je na trgu (tudi na slovenskem) že veliko. Pri Volkswagnu priznavajo, da so s prihodom res malce pozni, vendar pa so zato delo temeljito opravili. Nekateri se sicer rogajo Tiguanovi zunanji obliki, češ da je le Tuareg, ki so ga dali v pralni stroj, nastavili na 90 stopinj in poskrbeli, da se je skrčil, ali da so vzeli večino notranjosti iz Golfa Plusa ali CrossGolfa, in jo nato zavili v drugo pločevino, a ne povsem upravičeno. Tiguan mogoče res ni oblikovno revolucionaren, je pa tipičen Volkswagen. Neizstopajoč, s preverjeno tehniko in z zadovoljnim voznikom. In to šteje, kajne?

Tudi glede tehnike lahko rečemo, da so vzeli vse najnovejše stvari iz tovarniških polic. Zato v Tiguanu dobimo dvolitrski turbodizel ali 1, 4-litrski turbobencinski motor, kar pomeni, da imajo vsi Tiguani okrog 145 ‘konjev’, da si pri dizlu lahko omislite menjalnik Tiptronic in da so vsi opremljeni s sistemom 4Motion. Če bi se radi vozili s prav takim, kot smo ga imeli na testu, morate prodajalcu reči ‘tistega terenskega, prosim’ ali obkljukati opremo Track & Field. In domov boste pripeljali malce bolj terensko različico (kot če bi izbrali opremo Trend & Fun ali Sport & Style), kar vam bo prišlo še kako prav na kakšni kolovozni poti do vikend hiške ali pa v višjem snegu, ki ga že kar nestrpno pričakujemo tudi v Sloveniji.

Da ste izbrali terensko različico, bo najprej videti po prednjem odbijaču, ki je postavljen veliko višje in omogoča kar 28-stopinjski vhodni kot (pri ‘cestni’ različici je 18-stopinjski! ). Če se sklonite in pogledate pod motor, boste opazili še dodatno zaščito, ki pa je – poglejmo resnici v oči – bolj lepotnega značaja. Ne verjamem, da bi zaščita zdržala malce bolj pogumnega voznika, ki bi zapeljal na večji kup spluženega snega v prepričanju, da si lahko s terencem privošči več. Boste pa cenili elektronske pripomočke, ki že tako uporabnemu stalnemu štirikolesnemu pogonu 4Motion pomagajo, da boste s Tiguanom prilezli do vseh gorskih ciljev, ki ste si jih zadali.

Ko pritisnete gumb Off Road na dnu sredinske konzole, boste elektronskim pripomočkom dali vedeti, da bi radi počasi in zanesljivo čez kakšno terensko oviro. Zato takrat elektronika Tiguanu pomaga pri počasni vožnji v dolino (pomaga, da se menjalnik, v našem primeru šeststopenjski Tiptronic, ne zavrti do najvišjih vrtljajev ter nato samodejno prestavi v višjo prestavo, saj bi to pomenilo katastrofo), deluje na stopalko za plin (nežnejše doziranje), takoj vključi zaporo diferenciala (krajši čas odziva) in prilagodi sistem ABS. V praksi je to videti takole: ko se vozite po neurejenem kolovozu, boste najprej opazili, da so sistem 4Motion toliko nadgradili z elektronsko podporo, da zelo dobro deluje.

Avtomobil hoče na spolzkem še vedno z nosom iz ovinka, vendar pa kmalu prevzame delo zadnji kolesni par in vas z zdrsom zadka usmeri v smer vožnje. (v osnovi ima Tiguan stalni štirikolesni pogon, saj se prek elektro-hidravlične sklopke Haldex le deset odstotkov moči prenaša na zadnji kolesni par, v primeru zdrsa pa se moč samodejno in do 100 odstotkov požene med kolesnima paroma z boljšim oprijemom). Zabavno, ni kaj. Iz izkušenj vam povem, da je podvozje (McPhersovnovi vzmetni nogi spredaj, večvodilna prema zadaj) zelo dober kompromis za vožnjo po avtocesti in razriti makadamski cesti.

Če boste hitri na avtocesti (in vam ni škoda kazni), vas bo nagradilo z zanesljivo lego, če pa boste hitri na makadamu (in vam ni mar za zaščitno lepotno plastiko), potem boste navdušeni nad tem, kako lepo se Tiguan pelje ? nič zoprnega poskakovanja, nič borbe z elektro-mehanskim gnanim servovolanom, nič slabosti potnikov. To, da je bil skok na zasnežen Nanos bolj otroško opravilo kot kakšen preskus Tiguanovih sposobnosti, verjetno pove vse. Morate pa vedno paziti, da je Tiguan primerno obut: noben štirikolesni pogon vam namreč ne pomaga, če gume nimajo oprijema! Da ne boste verjeli v vsemogočnost teh mehkih terencev . .

Ko boste sedli za volan, boste najprej opazili, da ste zašli v zelo domače okolje. Tiguan pri notranjih detajlih ne razvaja, dobiš pa občutek, da so se zelo posvetili uporabnosti. Zato ne bodite preveč presenečeni nad tem, da je prostorov za odlaganje drobnih stvari ogromno (kar trije predali med prednjima sedežema, od tega je eden obložen z gumo, velika predalnika v vratih, sicer manjši, a zato hlajen zaprt predalnik pred sovoznikom in kar štirje (! ) prostori pod streho), da je zadnja klop vzdolžno pomična ter da je prtljažnik v dveh nadstrop­jih.

Zadnja klop je izdatno nastavljiva, saj lahko naslonu prilagajamo naklon, poleg tega pa je deljiva v razmerju 60 : 40. Ker sta oba dela vzdolžno pomična (za 16 centimetrov), lahko osnovni prtljažnik (velik le 470 litrov) poljubno povečujemo, dokler s podrto zadnjo klopjo in ravnim dnom ne zagotovimo kar 1.510 litrov! To pa je že veliko za tak avtomobil, kajne?

Prtljažnik je v dveh nadstropjih: pod dnom je bila v testnem avtomobilu nadomestna (zasilna) guma, okoli nje pa je še kar nekaj prostora za prevoz manjših stvari, če nočete, da vam drsijo po prtljažniku. Omeniti moramo še prostornost na zadnjih sedežih: če imate zadnjo klop pomaknjeno povsem nazaj, boste lahko zadaj udobno peljali tudi 190 centimetrov velikega prijatelja, če pa jo pomaknete naprej, pa se raje odpovejte družbi odraslih ali večjih otrok, saj bo prostora dovolj le še za prevoz dojenčka v lupinici.

Kot smo že dejali, je tehnika v tem avtomobilu preverjena in znana že iz Passata in Golfa. Dvolitrski turbodizel ni več glasni predstavnik generacije črpalka-šoba; je bolj uglajen predstavnik skupnega voda zadnje generacije, ki s 1.800 barov tlaka, piezo vbrizgalnimi šobami in osmimi luknjicami v šobah poskrbi za iskrih 140 ‘konjev’. Skupaj s šeststopenjskim menjalnikom Tiptronic se zdi, da so kot nalašč za ta avtomobil. Malce motorne robatosti Tiguanu celo pristaja, menjalnik pa deluje dovolj nežno in hitro, da ročnega ne boste pogrešali.

Testni avtomobil je bil opremljen tudi s funkcijo Auto Hold, kar pomeni, da pri zagonu tega sistema elektronika pomaga pri zahtevnejših speljevanjih v klanec, a če povemo po pravici, nas je to, da si ga moral vsakič znova zagnati, motilo. Nato pa je enkrat delalo, spet drugič pa ne. Naša desna noga se je na koncu izkazala kot zanesljivejša rešitev! Motorju in menjalniku lahko zamerimo le, da pri vožnji po avtocesti pri 150 km/h (običajni prometni tok, da se ne bi takoj zgražali! ) motor že moteče rohni nad 3.000 vrtljaji ? ‘daljša’ šesta prestava bi to pomanjkljivost zlahka rešila . .

Na zahodu in pri Volkswagnu nič novega, bi lahko dejali po vožnji od slovenskega vzhoda do zahoda. A to je tudi dobro. Zato je bil izlet prijeten, sploh z dobro domačo glasbo v CD-predvajalniku, sprehod po son­čnem Piranu po neutrudljivi vožnji pa navdihujoč. Nič čudnega ni, da nam melodija ‘Z Goričkoga f Piran’ nikakor noče iz glave.

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 32.082 €
Cena testnega modela: 33.653 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,7l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 30.000 km
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 626 €
Gorivo: 10.534 €
Gume (1) 1.120 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 12.350 €
Obvezno zavarovanje: 3.315 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.525 €
Skupaj 32.470 € (strošek na km: 0,33 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni - turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm? – kompresija 18,5 : 1 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s – specifična moč 52,3 kW/l (71,2 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.750-2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,15; II. 2,37; III. 1,56; IV. 1,16; V. 0,85; VI. 0,67; – diferencial 3,618 – platišča 6,5J × 16 - gume 215/65 R 16 T, kotalni obseg 2,07 m.
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,7 s - poraba goriva (ECE) 9,7/6,3/7,5 l/100 km.
Voz in obese: terenski kombi – 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija – spredaj pomožni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj pomožni okvir, večvodilska prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) - volan z zobato letvijo, elektrohidravlični servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.591 kg - dovoljena skupna masa 2.240 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2.000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.809 mm - kolotek spredaj 1.570 mm - zadaj 1.570 mm - rajdni krog 12 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.480 mm, zadaj 1.480 - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 470 - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 64 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T=2 °C / p= 850 mbar / rel. vl.: 73 % / Gume: Continental CrossContact 215/65/R 16 T / Stanje števca: 1.636 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 17,9s ( 125km/h)
1000m z mesta: 32,8s ( 158km/h)
Največja hitrost: 182km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,5l/100km
Najvišja poraba: 11,3l/100km
poraba na testu: 9,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 76,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 47,4m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 65dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (346/420)
  • Mogoče vas ne bo navdušil na prvi pogled, a z vsakim kilometrom ga boste imeli raje. Vožnja z njim je igriva, štirikolesni pogon deluje dobro, pomična zadnja klop pa doda tisto, kar so inženirji in oblikovalci vzeli s centimetri. Če je za vas premajhen, kupite Touarega, sicer pa vas z voznimi lastnostmi novinec ne bo razočaral.

  • Zunanjost (13/15)

    Nič posebnega ni; ne privlači poželjivih pogledov, čeprav ni grd ali nesorazmeren. Je le še ena Volkswagnova siva miška.

  • Notranjost (116/140)

    Dobra ergonomija voznikovega delovnega prostora, dobri materiali, izvrstna uporabnost.

  • Motor, menjalnik (35 /40)

    O primernosti motorja in menjalnika le hvale, zmotila sta nas samo občasno delovanje menjalnika in ‘prekratka’ šesta prestava.

  • Vozne lastnosti (82 /95)

    Dober je tako na zlikanem asfaltu kot neravnem makadamu. Nekaj točk izgubi zaradi slabše bočne stabilnosti.

  • Zmogljivost (32/35)

    Povsem spodobni pospeški in prožnost, malce razočara le največja hitrost.

  • Varnost (34/45)

    Zavorna pot je daljša tudi zaradi nižjih temperatur; pet osvojenih zvezdic na testiranjih Euro NCAP.

  • Gospodarnost

    Zmerna poraba goriva (za avtomatika in štirikolesni pogon), povprečna cena, dobra garancija.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik Tiptronic
podvozje
pomična (in deljiva) zadnja klop
stalen štirikolesni pogon
elektronska pomagala za terensko vožnjo
neizrazita oblika zunanjosti in notranjosti
nima dnevnih luči
nima tipal za pomoč pri vzvratni vožnji
cena
hrup motorja pri večjih hitrostih