Volkswagen Tiguan 2.0 TDI BMT 4Motion Highline

Težko bi rekli, da so si v preteklosti dame izbirale Volkswagnove avtomobile predvsem zato, ker so jim bili oblikovno všeč. A novi Tiguan prinaša oblikovno svežino, zaradi katere se bo morda spremenilo tudi mnenje predstavnic nežnejšega spola.

Prenesi PDF testa
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI BMT 4Motion Highline (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
8. 8. 2016

O novem Tiguanu smo v naši reviji že precej pisali. A tako, kot so se pri Volkswagnu temeljito lotili prenove, so se temeljito lotili tudi predstavitve novega avtomobila. Najprej je bila na sporedu statična predstavitev, potem klasične preizkusne vožnje in zdaj je avto končno zapeljal še na slovenske ceste. Vsakič smo vam o novem Tiguanu poročali z navdušenjem in tudi zdaj, po daljšem preizkusu na slovenskih cestah, ni bistveno drugače.

Novi Tiguan je ravno prav zrasel v dolžino, da je prostorno udoben v notranjosti in ne prevelik po zunanjosti. Tako je še vedno mestno okreten in hkrati potovalno suveren. Po vzoru zadnjih modelov so tudi Tiguanu namenili ostre in odsekane poteze, ki ga naredijo privlačnejšega in bolj možatega. Ko novega postavimo ob bok prejšnjemu, je razlika očitna, ne zgolj oblikovno, tudi vtis avtomobila je povsem drugačen. Prav vtis pa je nekaj, kar tudi prepričuje v tem razredu. Namreč, jasno je, da rast prodaje križancev že nekaj let strmo narašča, posledično je v tem razredu vedno več tekmecev. Ki so si vendarle različni, in sicer po pogonu, saj so nekateri na voljo le z dvokolesnim, drugi pa so tisti pravi, ko se s strmino in blatom spoprimejo vsa štiri kolesa. Še bolj kot pogon marsikatere kupce prepričajo oblika, izdelava in predvsem opremljenost.

Načelno po križancih sicer posegajo starejši oziroma tisti vozniki, ki si želijo udobnega vstopanja in izstopanja iz avtomobila, a vedno več je tudi takšnih, ki se selijo iz premijskega razreda. To so vozniki, ki so imeli premijske križance, zdaj pa zaradi dejstva, da se vozijo le še v paru, kupujejo številko manjše avtomobile. In takšne kupce je seveda težko zadovoljiti, saj so prej vozili avtomobile, ki brez težav stanejo tudi po več kot 100 tisoč evrov. A če ti uspe narediti dober avtomobil, ki je opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi in pri tem ne stane več kot 50 tisoč evrov, je posel opravljen več kot odlično. V podoben razred bi lahko uvrstili testnega Tiguana. Dejstvo je, da avto ni poceni, ne z osnovno ceno, še manj s končno. A če si predstavljamo kupca, ki je pred nekaj leti le za malo večji avto odštel enkrat več, je jasno, da je lahko tak avto za nekoga tudi ugoden nakup. Sploh če kupec veliko dobi. Testni avto je bil namreč dodatno opremljen, med drugim z vlečno kljuko z električnim izvlekom, dodatnim prtljažnim dnom, navigacijsko napravo in virtualnim prikazovalnikom z navigacijskimi kartami celotne Evrope, panoramskim strešnim oknom, žarometi LED Plus in parkirnim sistemom Park Assist, vključno s kamero za vzvratno vožnjo. Če k omenjeni opremi prištejemo serijsko opremo Highline, ki v množici bombončkov prinaša še 18-palčna aluminijasta platišča, samodejno asistenco za vklop dolgih luči, povsem poklopno naslonjalo sopotnikovega sedeža, usnjeno notranjost in komfortna prednja sedeža, dodatno zatemnjena zadnja stekla, tempomat s samodejnim uravnavanjem razdalje in sistem za nadzor prometa z mestno funkcijo zaviranja v sili ter ne nazadnje tudi prestavna ušesa za volanskim obročem za sekvenčno prestavljanje, je jasno, da je tale Tiguan več kot dobro opremljen.

A oprema ne pomaga veliko, če osnova ni dobra. Kot rečeno, Tiguan ponuja bistveno več prostora kot predhodnik. Ne le v potniški kabini, temveč tudi v prtljažniku. Ta je kar 50 litrov večji, poleg zložljivega naslonjala zadnje klopi je mogoče povsem zložiti še naslon sopotnikovega sedeža, kar pomeni, da lahko s Tiguanom prevažamo izjemno dolge predmete. Na splošno je počutje v notranjosti dobro, a vseeno ostaja grenak priokus, da notranjost ne dosega zunanjosti. Zunanja podoba je namreč povsem nova in všečna, notranjost pa je nekako v stilu že videnega. To seveda ne pomeni, da ji kaj manjka, sploh ker navdušuje z ergonomijo in priročnostjo, a vseeno se bo verjetno našel kdo, ki bo rekel, da je to že videl. Podobno je z motorjem. 150-'konjski' TDi je že poznan, a bi njegovemu delovanju težko kaj očitali. Morda bi ga stežka uvrstili med najtišje agregate v avtomobilski industriji, vendar je zmogljiv in relativno varčen. Dobro sodelujejo prenovljeni štirikolesni pogon, motor in sedemstopenjski DSG-menjalnik.

Ta pri speljevanju včasih sicer neprijetno poskoči, v celoti pa dela nadpovprečno dobro. Voznik s sistemom 4Motion Active Control upravlja prek vrtljivega gumba, ki dopušča hitro nastavitev pogona za vožnjo po snegu oziroma drsečih podlagah, za vožnjo po običajnih cestah in vožnjo po zahtevnem terenu. Dodatno je mogoče s sistemom DCC (dinamično uravnavanje podvozja) nastavljati še blaženje. Izbrati je prav tako mogoče način Eco, ki ob vsakem popuščanju plina vključi funkcijo jadranja, s čimer krepko pripomore k nižji porabi goriva. Tako je na našem normnem krogu za 100 prevoženih kilometrov zadostovalo že 5,1 litra plinskega olja, medtem ko se je povprečna poraba na testu gibala okrog sedmih litrov. Ob tem je seveda treba povedati, da novi Tiuguan dopušča relativno hitro vožnjo. V zavojih je nagibanja karoserije malo, res pa je, da zaradi čvrstega podvozja trpi vožnja po neravninah in luknjah. Toda zadevo je vendarle mogoče elegantno rešiti z že omenjenim sistemom DCC, tako da tudi vožnja po slovenskih cestah ni več (pre)naporna. Testni Tiguan je zadovoljeval tudi z asistenčnimi sistemi. Ob številnih že znanih je dobrodošla novost parkirni asistent, ki je na preži seveda med parkiranjem. Če voznik med manevriranjem slučajno kaj spregleda, avto samodejno ustavi. A to se zgodi tudi, če želimo namerno 'povoziti' kakšno večjo travno bilko. Nenadno zaviranje voznika preseneti, še bolj sopotnike.

Kljub vsemu je bolje nenadno zaviranje kot praska na avtu, mar ne? Pohvalo si zaslužijo LED-žarometi, še bolj pa asistenca za upravljanje z dolgimi lučmi. Preklop med dolgimi in kratkimi lučmi je hiter, predvsem pa asistenca v določenih situacijah zasenči zgolj prostor, ki bi zaslepil nasproti vozečega voznika, vse drugo ostane osvetljeno. Tako je tudi vožnja ponoči manj utrujajoča. Še najbolj pohvalno glede dobrega delovanja sistema za luči je seveda dejstvo, da se nad njim ne pritožujejo niti nasproti vozeči se vozniki. Za konec lahko brez težav zapišemo, da novi Tiguan navduši. A pri tem je treba upoštevati, da predvsem tisti krog uporabnikov, ki so jim všeč take vrste avtomobili. Ljubitelji limuzin ali na primer športnih avtomobilov se v Tiguanu ne bodo dobro počutili niti jih ne bo prepričal z vožnjo. Če je izbira omejena le na križance, pa je Tiguan (ponovno) na vrhu.

Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI BMT 4Motion Highline

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 36.604 €
Cena testnega modela: 44.305 €
Moč: 110kW (150 KM)
Garancija: 2 leti splošne garancije, podaljšano jamstvo z omejitvijo na 200.000 km, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, 2-letno jamstvo za originalne dele in dopolnilno opremo, 2-letno jamstvo na storitve pooblaščenih servisov.
Sistematični pregled na Servisni interval na 15.000 km. km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.198 €
Gorivo: 5.605 €
Gume (1) 1.528 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 29.686 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 8.135 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 49.632 € (strošek na km: 0,50 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 95,5 × 81,0 mm – gibna prostornina 1.968 cm3 – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500 – 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 9,5 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 340 Nm pri 1.750–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik DSG – prestavna razmerja I. 3,560; II. 2,530; III. 1,590; IV. 0,940; V. 0,720; VI. 0,690; VII. 0,570 – diferencial 4,73 – platišča 7 J × 18 – gume 235/55 R 18 V, kotalni obseg 2,05 m.
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,7–5,6 l/100 km, izpust CO2 149–147 g/km.
Voz in obese: terenec – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.673 kg – dovoljena skupna masa 2.220 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.486 mm – širina 1.839 mm, z ogledali 2.120 mm – višina 1.643 mm – medosna razdalja 2.681 mm – kolotek spredaj 1.582 – zadaj 1.572 – rajdni krog 11,5 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.180 mm, zadaj 670–920 mm – širina spredaj 1.540 mm, zadaj 1.510 mm – višina nad glavo spredaj 900–980 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 500 mm – prtljažnik 615–1.655 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 60 l.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 20°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Continental Conti SportContact 235/55 R 18 V / stanje kilometrskega števca: 2.950 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,4s ( 129km/h)
poraba na testu: 7,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 59,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Ocena skupaj (365/420)
  • Ne zato, ker je Volkswagen, ampak predvsem zato, ker je najmlajši v svojem razredu, se Tiguan brez težav uvršča v vrh. Je pa res, da ni poceni.

  • Zunanjost (14/15)

    Oblikovno eden od lepših Volkswagnov v zadnjem času.

  • Notranjost (116/140)

    Tiguanova notranjost je sicer manj spremenjena kot zunanjost, a ponuja tudi virtualni zaslon namesto klasičnih merilnikov.

  • Motor, menjalnik (57 /40)

    Že znan motor z že znanimi kvalitetami.

  • Vozne lastnosti (64 /95)

    Tiguan nima težav ne s počasno (beri terensko) ne z dinamično vožnjo.

  • Zmogljivost (31/35)

    Ni dirkalnik, a tudi počasnež ne.

  • Varnost (39/45)

    Če ne pazite vi, pazi Tiguan.

  • Gospodarnost (44/50)

    Pri zmerni vožnji je poraba zelo ugodna, pri dinamični pa še vedno nadpovprečno ugodna.

AM ocena: 5/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
oblika
motor
poraba goriva
počutje v notranjosti
premalo nova notranjost
v dežju se hitro umaže kamera za prikaz okolice pri vzvratni vožnji