Test: Volkswagen Touareg R-LIne V6 3.0 TDI

Volkswagen Touareg je še en dokaz, da je treba ocenjevati avtomobile v njihovem domačem okolju – torej na cesti.

Slednje velja tudi zato, ker s(m)o imeli nekateri ob statični premierni predstavitvi morda nekatere oblikovne pomisleke. Že na avtomobilskem salonu je podoba avtomobila pod številnimi reflektorji varljiva, novi Touareg pa nam je bil predstavljen v ogromnem snemalnem studiu, znova pod sojem številnih reflektorjev. V takih okoliščinah se sence in linije lomijo drugače, predvsem pa si človek težko predstavlja, kako je avtomobil videti na cesti. Zdaj, ko se novi Touareg vozi na slovenskih cestah in smo se nanj že malo navadili, lahko rečem samo, da je vse na pravem mestu.

Če smo ob prvem srečanju razmišljali, kako bi bilo boljše to ali ono, se zdaj zdi, da so oblikovalci naredili izjemen rezultat. Novi Touareg izstopa takrat, ko je to potrebno, in se potuhne v povprečje, ko ne sme izstopati. Pri slednjem seveda velja bolj nastop kot njegova oblika. Z Volkswagnom v glavah drugih ljudi ne povzročiš toliko čustvenega ali še bolje zavistnega pretresa kot s podobnimi avtomobili drugih znamk. In seveda, nekateri to cenijo vsaj toliko kot drugi, ki bi dali vse za nastopaštvo.

Testni Touareg ni bil nastopaški. Klasična srebrna barva, za katero je v sodobnem avtomobilskem svetu treba doplačati le tisoč evrov, se avtomobilu lepo poda. Ohranja njegovo prvotno podobo - ne naredi ga ne manjšega ne večjega. Lepo prikaže linije; ostrino tistih, ki jih človeško oko mora uzreti, in skrije tiste, ki za podobo avtomobila niso potrebne.

Pohvaliti je treba sprednjo masko – ob že nekaj let znanem oblikovalskem pristopu je Touaregov sprednji del dovolj svež, da je zanimiv. Jasno, večji ko je avtomobil, več je oblikovalskih možnosti in v Touaregu so jih dobro izkoristili.

Tako kot so izkoristili notranjost. Tudi zato, ker je novinec širši in daljši, pa čeprav je medosna razdalja ostala skoraj enaka. Vseeno, v prtljažniku je 113 litrov več prostora, kar pomeni, da je za vseh pet potnikov na voljo 810 litrov prostornine, če pa zložimo naslonjala zadnje klopi, se ta poveča za skoraj tisoč litrov.

Volkswagni so v koncernu avtomobili, ki se jim športna oprema skoraj najbolje poda. Tudi zato je testni avto z zunanjo podobo izstopal zaradi posebnih platišč, drugačnih (športnih) odbijačev, mrež hladilnika in trapezastih ter kromiranih obrob izpušnih cevi (ki so po pričevanju Touaregovega oblikovalca zelo drage, in so zato še toliko bolj veseli, da jim jih je vodstvo odobrilo). V notranjosti so počutje izboljševali odlični trikrak usnjen volanski obroč, srebrni dekorativni elementi na armaturni plošči, vstopne letve iz legiranega jekla na sprednjih pragovih in pedalih iz brušenega aluminija. Odličnost sta dopolnjevala ogrevana sprednja sedeža z všitim logotipom R-Line, ki sta zaradi imena ergoComfort izdatno nastavljiva v vse smeri. Nad vsem pa je bdela ambientalna barva v beli barvi.

A vendarle se zdi, da je največja zvezda notranjosti sicer doplačilni Innovision Cockpit. Ponuja dva kar 15 palcev velika zaslona, pri čemer je en pred voznikom in so na njem prikazani merilniki, navigacijske mape in drugi različni podatki, drugi pa je seveda na vrhu sredinske konzole. Tudi zaradi njegove velikosti je ravnanje z njim povsem enostavno. Hkrati godi velik rob pod njim, kamor se lahko opremo z roko, potem pa natančneje s prstom pritiskamo na zaslon. Da je prilagodljiv na vse mogoče načine, pa je tako ali tako odveč pisati. A ni vse zlato, kar se sveti – zato bi si ob vsemogočnem zaslonu vseeno zaželel nekaj klasičnih gumbov oziroma stikal ali pa vsaj stalnih navideznih digitalnih gumbov, s katerimi bi lahko upravljali prezračevalno enoto. Če lahko temperaturo prestavimo z enim pritiskom, je za vse druge nastavitve treba najprej priklicati opcijski prikaz prezračevalne naprave, potem pa določiti oziroma spremeniti nastavitve. Zamudno.

Čeprav pri takšnem avtomobilu motor in pogon nista na prvem mestu (vsaj za nekatere kupce), pa je v avtomobilizmu navadno tako, da je motor srce avtomobila. In najpomembnejši del. Jasno, dober oziroma zmogljiv motor ne pomaga kaj dosti, če je slabo podvozje oziroma če je slab kar celoten paket. V Touaregu je ta odličen. Pa ne le zato, ker bi tako čutili, ampak preprosto zato, ker je podoben v skoraj vseh preostalih koncernskih avtomobilih. Tako velikih, torej prestižnih križancih kot ne nazadnje v manjših oziroma limuzinskih različicah. Ena od takšnih je bil pred kratkim tudi Audijev A7, ki pa s pogonom ni tako zelo navdušil kot Touareg. Zdi se, da pri slednjem vse deluje bolj homogeno, predvsem pa menjalnik deluje bolj gladko. Ali drugače povedano, cukanja pri nenadnem pospeševanju je manj, je pa res, da še vedno je. Hkrati je treba priznati, da dinamično pospeševanje takemu avtomobilu ne pristaja, pa čeprav ga je navsezadnje spodoben – več kot dve toni težka gmota z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v le 6,1 sekunde, kar je denimo le 4 desetinke sekunde počasneje kot prej omenjeni športni Audi A7. A seveda je Touareg še veliko več – tudi na račun zračnega vzmetenja, ki lahko karoserijo dvigne tako visoko, da se lahko s Touaregom podate ne samo na makadamski, ampak celo skalnat teren. In čeprav to off-road paket omogoča, se mi zdi (ali vsaj upam), da se s takšnim avtomobilom ne bo kaj dosti voznikov podalo zunaj utrjenih poti. Na njih se pač avto znajde veliko bolje, tudi v mestni gneči, kjer izstopa opcijsko štirikolesno krmiljenje. Če je slednje pri manjših avtomobilih neizrazito, pa je pri velikih križancih hipno opazno – ko se Touareg obrne na tako majhnem prostoru, kot ga potrebuje veliko manjši Golf, veš, da je štirikolesno krmiljenje nekaj posebnega in pohvalnega.

Ob vsem povedanem je treba besedo ali dve nameniti sprednjim žarometom. Ti so v koncernu znali dobro svetiti že od vekomaj, a v Touaregu matrični LED-žarometi (ki so seveda doplačilna opcija) še posebej izstopajo; ne le da odlično in daleč svetijo (več kot 100 metrov dlje od ksenonskih), prijetna novost je asistenca Dynamic Light Assist, ki prometni znak zatemnijo in tako preprečijo neprijetno bleščanje, če ga osvetlijo. In verjemite, včasih so močni žarometi brez omenjene funkcije zelo nadležni.

Pod črto se zdi, da je lahko novi Touareg odlična alternativa tistim voznikom, ki si želijo dobrega, a diskretnega avtomobila. Upoštevati je treba le to, da je osnovna cena sicer privlačna (seveda za tako velik avto), a je treba precej opreme doplačati. Tako kot v testnem avtomobilu, kar pa je bil seveda na koncu razlog razlike med osnovno in ceno testnega avtomobila. Ta ni bila majhna, ampak po drugi strani ni majhen niti avto. Navsezadnje pač človek ve, kaj plača.

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 99.673 €
Cena osnovnega modela s popusti: 72.870 €
Cena testnega modela s popusti: 99.673 €
Moč: 210kW (285 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,3 s
Največja hitrost: 235 km/h
Garancija: 2 leti splošne garancije brez omejitve kilometrov, podaljšano jamstvo na 4 leta z omejitvijo na 200.000 km, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje
Servisni pregled na 30.000 km / eno leto
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.875 €
Gorivo: 7.936 €
Gume (1) 1.728 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 36.336 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 12.235 €
Skupaj 65.605 € (strošek na km: 0,66 €)
Tehnični podatki
Motor: V6 – 4-taktni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 83 × 91,4 mm – gibna prostornina 2.967 cm3 – kompresija 16 : 1 – največja moč 210 kW (286 KM) pri 3.750 – 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,4 m/s – specifična moč 70,8 kW/l (96,3 KM/l) – največji navor 600 Nm pri 2.250–3.250/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,714; II. 3,143; III. 2,106; IV. 1,667; V. 1,285; VI. 1,000; VII. 0,839; VIII. 0,667 – diferencial 2,848 – platišča 9,0 J × 21 – gume 285/40 R 21 Y, kotalni obseg 2,30 m
Voz in obese: križanec – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, zračne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 2.070 kg – dovoljena skupna masa 2.850 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 3.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. Zmogljivosti: največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,1 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 182 g/km
Zunanje mere: dolžina 4.878 mm – širina 1.984 mm, z ogledali 2.200 mm – višina 1.717 mm – medosna razdalja 2.904 mm – kolotek spredaj 1.653 – zadaj 1.669 – rajdni krog 12,19 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.110 mm, zadaj 690–940 mm – širina spredaj 1.580 mm, zadaj 1.620 mm – višina nad glavo spredaj 920–1.010 mm, zadaj 950 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 90 l
Prtljažnik: 810–1.800 l
Naše meritve
T = 25°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Pirelli P-Zero 285/40 R 21 Y / stanje kilometrskega števca: 2.064 km
Pospešek 0-100km: 7,3s
402m z mesta: 15,1s ( 150km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 66,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 57dB
Trušč pri 130km/h 60dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (495/600)
  • Brez dvoma eden boljših, če ne kar najboljši Volkswagen doslej. Je sicer res predstavnik trendovskega razreda križancev, kar pomeni, da niso vsi naklonjeni tovrstnim avtomobilom, a s tem, kar ponuja, bi bila večina zadovoljna

  • Kabina in prtljažnik (99/110)

    Vsebinsko najboljši Volkswagen doslej

  • Udobje (103 /115)

    Že zgolj zračno vzmetenje in odličen osrednji zaslon sta dovolj, da življenje v novem Touaregz nikoli ni težko

  • Pogonski sklop (69 /80)

    Pogonski sklop je koncernsko poznan. In dovršen, torej vzoren

  • Vozne lastnosti (77 /100)

    Motor, pogon in vzmetenje sodelujejo odlično. Takšen je tudi rezultat, ko omenjamo vozne lastnosti

  • Varnost (95/115)

    Testni avto ni imel vseh, pa tudi asistenca za ohranjanje voznega pasu bi lahko delovala prijaznejše

  • Ekonomičnost in okolje (52 /80)

    Avto ekonomičen pač ni, je pa v trendu

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

  • Odličen paket, ki pa nekega presežka v vožnji ne ponuja. Ga pa celoten vtis avtomobila

Hvalimo in grajamo
oblika
izjemno majhen obračalni krog
počutje v kabini
zvočna izolacija
netočen potovalni računalnik (poraba goriva)
zapleteno ravnanje s prezračevalno enoto
cena nekatere dodatne opreme