Volkswagen Touran 1.6 TDI (81 kW) Comfortline

S Sašo sva se ob pogledu na cerkvico na vrhu hriba, gore v ozadju in Volkswagnovim Touranom v ospredju samo nasmehnila. »Če pa to ni domače, na fotografiji manjka samo še kozolec!« sva še ugotovila, ko sva na svetlečem zaslonu fotoaparata preverila delo našega fotomojstra in v bližini opazila vsem znano leseno konstrukcijo za sušenje pridelkov in trave. Počakaj malo, domače že, kaj pa zraven dela Volkswagen?

Prenesi PDF testa
Volkswagen Touran 1.6 TDI (81 kW) Comfortline (foto: Saša Kapetanović) Saša Kapetanović
22. 2. 2016

Volkswagen se je usidral v srca Slovencev že takrat, ko so se gastarbajtarji pred nekaj desetletji vozili čez našo deželo na poletni dopust. Saj veste, dol beli, gor rdeči, vselej pa malce živčni zaradi gneče na naših cesticah. In medtem ko so premožnejši gostje iz srednje in severne Evrope postajali dobro zapečeni, smo se mi slinili ob plehnatih lepotcih, ki so bili takrat bolj kot ne nedosegljivi. Da, bolj kot danes! Našo teorijo ljubezni do Volkswagnov lahko danes potrdimo z dvema primeroma: prvič, kar nekaj Volkswagnovih modelov je tudi pri nas prav v vrhu seznama najbolje prodajanih, in drugič, ko imamo kakšnega Wolfsburga na naslovnici, se ta revija čudežno bolje prodaja. Toda hvala bogu vsaj nismo kot Brazilci, ki množično mislijo, da je Volkswagen kar njihovo podjetje. Mi imamo Renault oziroma dobri stari Revoz, izdelavo avtomobilov drugih znamk v zadnjem času pa raje prepuščamo Slovakom.

Hmm ... Touran ni Golf, je pa dovolj blizu (srca) očetov, ki imajo radi nemško kakovost in trpežnost. To ni posploševanje, ampak spet dejstvo, ki kar bode v oči ob pogledu na cene rabljenih Volkswagnov. Novi Touran ni neka revolucija pri obliki, saj je videti, kot bi oblikovalci zgolj ošilili svoje svinčnike in posnemali poteze novejših plehnatih bratov, ki prihajajo iz Wolfsburga. Nič napačnega, bomo rekli, vendar presežka v smislu italijanske visoke šole oblikovanja kljub temu ni. Veliko bolje je v notranjosti, kjer lahko prostor enostavno prilagodimo trenutnim željam oziroma potrebam. Trije posamezni sedeži v drugi vrsti so vzdolžno pomični, poleg tega pa so izdatno nastavljivi, zato verjemite, kar 743-litrski prtljažnik ne bo nobenega pustil ravnodušnega. Zelo zadovoljni smo bili tudi z dvema dodatnima opremama, LED-osvetlitvijo s funkcijo Light Assist in tako imenovanim paketom Prtljažnik.

Popolna osvetlitev s tehnologijo LED in pomočnikom, ki samodejno preklaplja med zasenčenimi in dolgimi lučmi, je vredna tistih 1.323 evrov, saj noč spremeni v dan, cesto pa v dobro osvetljeno letališče. Edina majhna zamera gre zamujanju, saj bi sam večkrat prej zaposlil dolge žaromete kot to dela računalnik, a vseeno je sistem dober in zato priročen. Drugi sladkorček stane samo 168 evrov, vključuje pa pritrdilno mrežo, ki se jo lahko prilagaja z dvema vodiloma na bokih prtljažnika, in osvetlitev prtljažnega prostora s prenosno svetilko. Dobra pogruntavščina za vse tiste, ki nas med vožnjo moti premikanje prtljage po prtljažnem prostoru. Ali nismo vsi taki? Če ne štejemo velikega osrednjega zaslona, ki smo ga zaradi enostavnosti uporabe, povezljivosti z vsemi novejšimi telefoni intuitivnega delovanja večkrat pohvalili že pri drugih avtomobilih skupine Volkswagen, smo bili presenečeni nad številom odlagalnih mest.

Samo naštejemo najpomembnejše okoli voznika: dva predala pod streho, zaprt predal na vrhu sredinske konzole, prostor med prednjima sedežema, zaprt predalnik pred sovoznikom, luknji v vratih ... Če me spomin ne vara, je v tem avtomobilu kar 47 odlagalnih mest, česar me je odkrito kar malce strah, saj bi potreboval vsaj pol ure, da založeni predmet dobim spet v roke. Šalo na stran, ergonomiji ali kakovosti nimamo kaj očitati, še manj uporabnosti. Tu Touran tudi v novi izdaji blesti. Na testu smo imeli različico z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem, ki zagotavlja 81 kilovatov ali bolj domačih 110 'konjev'. Načeloma je to dobra izbira, če vam je nizka poraba goriva prva zahteva na spisku pri nakupu novega avtomobila. Na testu smo porabili zgolj 6,2 litra na 100 prevoženih kilometrov, na normnem krogu po različnih cestah ob cestnoprometnih predpisih in umirjeno vožnjo zgolj 4,6 litra. Tokrat ne bomo razpravljali o Volkswagnovi programski opremi, ki kaže drugačne podatke od realnih, saj so o tej zgodbi polni že drugi časopisi, televizije in spletne strani, bomo pa rekli, da je naša poraba preverjena. In da bi zlahka prevozili 1.100 kilometrov s samo enim polnjenjem!

Zanimivo, na začetku se mi je zdel Touran malce robat v smislu vožnje ter hrupa motorja, nato sem se nanj navadil, ko pa sem se presedel v neposrednega tekmeca z bencinskim motorjem, pa lahko brez slabe vesti potrdim, da bi lahko bil malce bolj uglajen. Nekaj te robatosti prispeva motor, nekaj krajša prva prestava, malce nerodna pa je tudi zelo počasna vožnja z drugo prestavo v jutranji konici, ko turbopuhalo še ne pomaga motorju skromnejše delovne prostornine. Nič pretresljivega, je pa dejstvo, da se dvolitrski brat lepše pelje.

Čeprav je bil testni Touran skromneje opremljen, je imel med dodatno opremo ravno tisto, kar bi najprej obkljukali. Poleg že omenjenih paketov LED in Prtljažnik je imel še 16-palčna aluminijasta platišča, sistem Discover Media z navigacijo in klasično nadomestno gumo. Možnosti za izboljšanje počutja v tem avtomobilu pa je še veliko več, seveda če si to lahko privoščite. Tudi zaradi nove platforme MQB je novi Touran od predhodnika lažji za 62 kilogramov, daljši za 13 centimetrov in z medosno razdaljo, ki razvaja z dodatnimi 11,3 centimetra. Se potem čudite, da smo se ob srečanju na parkirišču s prejšnjim Sharanom zgolj praskali po glavi, saj ju v grobem loči samo različna višina. Če bi imel novinec še drsna vrata, bi ju od daleč in z boka le stežka ločili.

Aljoša Mrak n foto: Saša Kapetanovič

Volkswagen Touran 1.6 TDI (81 kW) Comfortline

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 19.958 €
Cena testnega modela: 27.758 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,0 s
Največja hitrost: 187 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6 l/100km
Garancija: 2 leti ali 200.000 km splošne garancije, neomejena mobilna garancija, 2 leti garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Sistematični pregled na Servisni interval na 15.000 km ali eno leto. km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.358 €
Gorivo: 5.088 €
Gume (1) 909 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 11.482 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.351 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 27.863 € (strošek na km: 0,28 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm3 – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 3.200–4000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 8,6 m/s – specifična moč 50,7 kW/l (68,9 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,111; II. 2,118; III. 1,360; IV. 0,971; V. 0,773; VI. 0,625 – diferencial 3,647 – platišča 6,5 J × 16 – gume 205/60 R 16, kotalni obseg 1,97 m.
Zmogljivost: največja hitrost 187 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,4–4,5 l/100 km, izpust CO2 115–118 g/km.
Voz in obese: limuzinski kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.539 kg – dovoljena skupna masa 2.160 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.800 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.527 mm – širina 1.829 mm, z ogledali 2.087 mm – višina 1.695 mm – medosna razdalja 2.786 mm – kolotek spredaj 1.569 mm – zadaj 1.542 mm – rajdni krog 11,5 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.120 mm, zadaj 640–860 mm – širina spredaj 1.520 mm, zadaj 1.520 mm – višina nad glavo spredaj 950–1.020 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 460 mm – prtljažnik 743–1.980 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 58 l.
Ocena skupaj (335/420)
  • Oceno novejše oblike bomo prepustili vsakemu posamezniku, zato pa bodo potrdili, da je 1,6-litrski turbodizel zelo varčen. Pri opremi veste, kako gre: več ko daš (denarja), več imaš. Škoda, da novi Touran nima možnosti drsnih zadnjih bočnih vrat, ki se izkažejo predvsem na parkiriščih.

  • Zunanjost (13/15)

    Nedvomno pravi sodobni Volkswagen, rekli bi celo preveč volkswagnovski. Nekateri tekmeci imajo zelo uporabna drsna zadnja vrata.

  • Notranjost (101/140)

    Primerno prostoren za družinske potrebe, nekaj točk izgubi pri skromnejši opremi, nekaj pridobi zaradi gretja, ki se upravlja tudi posebej za zadnje potnike.

  • Motor, menjalnik (52 /40)

    Motor je tipični predstavnik majhnih in s turbopuhalom opremljenih motorjev, primeren menjalnik in predvidljivo podvozje.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    Lega na cesti je dobra, ne pa tudi odlična, občutek pri zaviranju ter smerna stabilnost pa vlivata zaupanje.

  • Zmogljivost (25/35)

    S tem motorjem Touran ni športnik, je pa primerno poskočen za sodobne prometne tokove.

  • Varnost (35/45)

    Dobra pasivna varnost, testni avtomobil pa je bil skromno opremljen z asistenčnimi sistemi (pa še to so nekateri na spisku dodatne opreme).

  • Gospodarnost (51/50)

    Zelo povprečna garancija, malce višja cena, majhna izguba vrednosti pri prodaji rabljenega avtomobila.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
velik prtljažnik s pritrdilno mrežo in prenosno svetilko
žarometi v LED-tehnologiji s funkcijo Light Assist
ločena temperatura za zadnje potnike
pritrdišča ISOFIX
infozabavni sistem
varčnost motorja, doseg
odlagalna mesta
prilagodljiva notranjost
nima drsnih vrat
cena
testni primerek je imel malo asistenčnih sistemov
kratka prva prestava
poskočnost motorja pri 'lezenju' v drugi prestavi

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri