Volkswagen Touran 1.9 TDI Trendline

12. 6. 2003
Deli

Na Tourana smo čakali približno 4 do 5 let dlje, kot je bilo sprva mišljeno. Volkswagnov projekt malega limuzinskega kombija, ki je bil odgovor na Renaultovega Scenica, je bil namreč leta 1998 skoraj že v zaključni fazi razvoja, potem pa so ga nenadoma ukinili. Razlog: Opel Zafira in njenih sedem sedežev. Enako se je sedmih sedežev »ustrašil« tudi Ford, vendar sta zdaj oba nemška tekmeca pripravila svojo idejo tovrstnega avtomobila. In medtem ko bo Ford ponujal le petsedežno izvedbo, se je Volkswagen odločil ponuditi (za doplačilo) tudi sedemsedežno različico Tourana.

In kako to, da se je Volkswagen najprej ustrašil Oplovega sistema Flex7, zdaj pa zelo samozavestno prihaja na trg s Touranom, ki v osnovi ponuja »le« pet sedežev? Odgovor je lahko 60 odstotkov kupcev tovrstnega avtomobila, ki iščejo v njem uporabnost in prilagodljivost, 33 odstotkov kupcev išče predvsem prostornost, preostalih nekaj odstotkov pa pričakuje všečno obliko, cenovno dostopnost, preprostost uporabe, udobje in seveda sedem sedežev.

Na podlagi teh ugotovitev se je Volkswagen odločil, da bo razvil mali limuzinski kombi, ki stavi predvsem na izdatno prilagodljivo in uporabno ter seveda s prostorom bogato založeno notranjost.

Notri uporaben in prostoren

In ko tako prvih nekaj minut druženja s Touranom posvetite pregledovanju njegove notranjosti, ugotovite, da so inženirji svoje delo opravili temeljito in premišljeno. Tako so recimo v drugi vrsti sedežev slednji trije samostojni in povsem ločeni med seboj. Vsakega izmed njih lahko pomikate vzdolžno (160 centimetrov giba), vsakemu lahko tudi poklopite naslon (ali naravnate njegov naklon), ga celega poklopite ob prednja sedeža ali nenazadnje celo povsem odstranite iz kabine (vse možne postavitve, nastavitve, prilagoditve in podobno si lahko ogledate v ločenem delu tega testa, v uporabniškem kotičku).

Zadnje opravilo, odstranjevanje sedežev iz kabine, bo sicer zahtevalo malo močnejše posameznike, saj tehta posamezen sedež razmeroma zajetnih 15, 9 kilograma (zunanja sedeža) oziroma 15, 7 kilograma (srednji sedež), toda za trud boste nagrajeni. Touran ima namreč velik prtljažnik, ki lahko z odstranjevanjem sedežev postane že kar ogromen. Že v osnovi ponuja kar 695 litrov prostora za prtljago, medtem ko ta vrednost pri odstranjenih vseh treh sedežih v drugi vrsti naraste na kar 1989 litrov prostora.

Ker pa Volkswagnovi inženirji »le« z zelo prostornim in dobro prilagodljivim prtljažnikom še niso bili povsem zadovoljni, so ga nadgradili še z izdatno uporabno zasnovanim potniškim prostorom. Tako v njem najdemo cel kup odlagalnih prostorov za drobnarije vseh vrst, od katerih bi pol besedila porabili samo za njihovo naštevanje. Zato zapišimo le, da je v celotnem avtomobilu na razpolago kar 24 odprtih, zaprtih, odkritih ali pokritih predalčkov, žepov, poličk in podobno zasnovanih prostorov za drobnarije. Seveda pa pri tem ne smemo pozabiti še na uporaben zatič v prtljažnem prostoru za nakupovalne vrečke, pa dve mizici za piknik na naslonih prednjih sedežev, in sedem mest za pijačo, od katerih vsaj dve v prednjih vratih sprejmeta tudi vsako po eno 1, 5-litrsko plastenko.

Za drobnarije, kramo in podobno navlako, ki jo ljudje običajno vlačimo s seboj v avtomobilu, je v Touranu torej več kot izvrstno poskrbljeno. Kaj pa za same potnike? Ti sedijo, kot smo že omenili, vsak na svojem sedežu, pri čemer sedita prva dva potnika bolje od preostalih treh v drugi vrsti, a tudi ti načeloma nimajo veliko razlogov za pritožbe. Že res, da bodo zelo verjetno zaznali ozek prostor pod Touranovo streho, ki so jim ga dodelili Volkswagnovi inženirji, saj sta zunanja potnika zaradi namestitve srednjega (podobno velikega kot zunanja) sedeža opazno pomaknjena proti zunanjosti vozila. A delno odrešitev predstavlja že dejstvo, da takrat, ko se v Touranu vozijo le štirje potniki, srednji sedež odstranite in oba skrajna sedeža namestite rahlo bližje sredini vozila, pri čemer se bosta oba potnika v drugi vrsti takoj počutila skoraj tako dobro kot tista dva v prvi vrsti.

Ko smo že omenili prva potnika, se ustavimo za trenutek pri vozniku in njegovem delovnem prostoru. Ta je nemško urejen in pospravljen, z vsemi stikali na svojem mestu ter z volanskim obročem, nastavljivim po višini in dosegu v smislu ergonomije skoraj brez pripomb. Nastavitev volanskega obroča bo morda (odvisno od posameznika) zahtevala nekaj več privajanja zaradi razmeroma visoke namestitve, a po prvih nekaj kilometrih bodo morebitne pritožbe nad vozniškim delovnim prostorom zagotovo potihnile in nastopil bo čas hvale. Hvale pogonskega ustroja.

Nekaj o pogonu

V testnem Touranu je nalogo pogonskega stroja opravljal 1, 9-litrski turbodizel z neposrednim vbrizgom goriva prek sistema črpalka-šoba. Največja moč 74 kilovatov oziroma 101 konjska moč je zadostovala za končno hitrost 175 kilometrov na uro, 250 njutonmetrov navora pa za pospešek 0-100 km/h v 13, 8 sekunde. Rezultata, ki tako motoriziranega Tourana sicer ne uvrščata med šprinterje, toda na svoji poti je lahko kljub temu spodobno hiter, da nabiranje kilometrov ni naporno. Pri slednjem pa je v veliko pomoč tudi prožnost motorja. Ta namreč že iz prostega teka naprej lepo vleče, pri čemer tudi za Volkswagnove motorje TDI značilnega grobega vklopa turbinskega polnilnika ni čutiti.

Da je slika še popolnejša, poskrbi majhna poraba goriva. Ta je na testu znašala v povprečju le 7, 1 litra na 100 prevoženih kilometrov in je pri izrazito nežni nogi padla na vsega 5, 5 litra oziroma ob zelo težki nogi narasla tudi čez 8 stokilometrskih litrov. Nekaj h končnemu vtisu o odličnosti pogonske mehanike prispeva tudi dobro preračunan šeststopenjski ročni menjalnik, katerega gibi prestavne ročice so natančni in dovolj kratki ter lahkotni (menjalnik se ne upira tudi hitrejšemu pretikanju).

Naj se na tem mestu ustavimo le še pri zvočni izolaciji, ki razmeroma dobro zadržuje vse vrste trušča, toda nekaj rezerve za izboljšave kljub temu ostaja pri zadrževanju motornega trušča. Težavo namreč povzroča nad 3500 motornimi vrtljaji na minuto glasnejši »preboj« značilnega dizelskega trušča, ki pa je kljub temu še vedno v mejah znosnega.

Vožnja s Touranom

Kot ste najbrž že sami ugotovili, je Touran v osnovi namenjen družinam in družinskim izletom ter potepanjem. Družinski očetje in mamice pa načeloma ne divjajo po cestah, zato bomo poglavju o vozni dinamiki namenili le nekaj besed. Novo podvozje (oznaka PQ 35), na katero je postavljen Touran in na katero bodo nasajeni še številni njegovi bratje, sestre, bratranci in sestrične, se v praksi izkaže kratko malo zelo dobro.

Nastavitev vzmetenja pri Touranu je zaradi njegove visoke karoserije (nagibanje v ovinkih) rahlo čvrstejša kot običajno, a kljub temu z veliko večino cestnih neravnin opravi brez težav, medtem ko si nekaj graje zasluži le rahlo živčno poskakovanje pri vožnji prek krajših cestnih valov na avtomobilskih cestah pri večjih potovalnih hitrostih. Touran se, za limuzinski kombi, zelo dobro znajde tudi na ovinkasti cesti, kjer prepriča stabilna in zanesljiva lega.

Dopolnitev k dobremu občutku na cesti pa predstavljajo tudi ravno tako stabilne in zanesljive zavore. Te ob dobrem občutku na stopalki zavore in serijsko vgrajeni podpori s sistemom ABS zagotavljajo dobre rezultate zaviranja, kar dokazuje tudi izmerjena zavorna pot pri zaviranju s hitrosti 100 km/h do mirovanja v vsega 38, 4 metra, to pa je rezultat, ki je občutno boljši od razrednega povprečja.

Ne najugodnejši . .

»Boljša« od razrednega povprečja pa je tudi cena novega Tourana. A glede na to, da naj bi le redki kupci tega avtomobilskega razreda iskali cenovno zelo ugoden nakup limuzinskega kombija, so se pri Volkswagnu (tako kot očitno še vedno doslej) načrtno odločili za višji cenovni razred med sebi enakimi. Tako dobite Tourana z motorjem 1.9 TDI in s paketom opreme Trendline, ki je v osnovi že razmeroma dobro založen (glej tehnične podatke) za dobrih 4, 93 milijona tolarjev.

Osnovni paket Basis je seveda cenejši (za 337.000 SIT), a obenem tudi ustrezno manj založen z dobrotami, pri tem pa morate oziroma je zelo priporočljivo pri obeh doplačati še za klimatsko napravo (270.000 SIT ročna, 306.000 SIT samodejna), kar »prag bolečine« v denarnici premakne še malo višje.

. . dober nakup

Torej, ali je Touran 1.9 TDI Trendline vreden zajetnega kupčka denarja, ki ga bodo od vas zahtevali v Volkswagnovem prodajnem salonu? Odgovor je pritrdilen! Motorček 1.9 TDI bo več kot zadovoljil potrebe po moči, prožnosti in (ne)požrešnosti, tako da bo uporaba (beri: vožnja) z njim nenaporna in prijetna. Piko na i pa pristavi še Touranova skrb za potnike, drobnarijo in prtljago, ki jo je lahko zelo veliko. Volkswagen! Ustvarjal si dolgo, a čakanje si z zelo dobrim izdelkom več kot upravičil!

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 19.124,06 €
Cena testnega modela: 22.335,41 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,5 s
Največja hitrost: 177 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije za lak, 12 let garancije za prerjavenje, neomejena mobilna garancija
Menjava olja vsakih 15.000 km
Servisni pregled na 30.000 km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 95,5 mm - gibna prostornina 1896 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s - specifična moč 39,0 kW/l (53,1 KM/l) - največji navor 250 Nm pri 1900/min - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu črpalka-šoba - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,780; II. 2,060; III. 1,460; IV. 1,110; V. 0,880; VI. 0,730; vzvratna 3,600 - diferencial 3,650 - platišča 6,5J × 16 - gume 205/55 R 16 V, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 42,9 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,5 s - poraba goriva (ECE) 7,4/5,2/5,9 l/100 km
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, štiri prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1498 kg - dovoljena skupna masa 2160 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1794 mm - kolotek spredaj 1539 mm - zadaj 1521 mm - rajdni krog 11,2 m.
Notranje mere: širina spredaj 1490 mm, zadaj 1490 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T = 28 °C / p = 1027 mbar / rel. vl. = 39 % / Gume: Pirelli P6000
Pospešek 0-100km: 13,8s
1000m z mesta: 35,2s ( 147km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,6 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 11,1 (V.) / 13,8 (VI.) s
Največja hitrost: 175km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 6,3l/100km
Najvišja poraba: 8,4l/100km
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,4m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 67dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (352/420)
  • Petka mu je ušla le za nekaj točk, a je tudi štirica zelo dober rezultat, kajne? Ta je posledica odlične prilagodljivosti prostorne kabine in prtljažnika, varčnega in prožnega motorja TDI pa zanesljivih voznih lastnosti pa značke VW in vsega, kar je povezano z njo, pa ..., ah kaj bi naštevali, saj že tako vse veste.

  • Zunanjost (13/15)

    Nad natančnostjo izdelave nimamo pripomb. Pri podobi avtomobila bi si oblikovalci lahko privoščili nekaj več drznosti.

  • Notranjost (126/140)

    Poglavitna odlika Tourana je izredno prilagodljiva in prostorna notranjost. Izbrani materiali so dovolj kakovostni, kar velja tudi za izdelavo. Ergonomija »štima«.

  • Motor, menjalnik (36 /40)

    Prožen motor in 6-stopenjski menjalnik se odlično podata družinski usmerjenosti Tourana. Motor kljub oznaki TDI že dolgo ne predstavlja vrhunca motorne tehnike.

  • Vozne lastnosti (78 /95)

    Prijazen avtomobilček, ki pa ni namenjen prepotentnemu divjanju, temveč sproščeni in umirjeni vožnji. Pri taki vožnji svoje poslanstvo odlično opravlja.

  • Zmogljivost (24/35)

    Touran 1.9 TDI ni šprinter, vendar je lahko na svoji poti kljub ne ravno največji končni hitrosti spodobno hiter, da nabiranje kilometrov ni naporno.

  • Varnost (35/45)

    Avtomobilska tehnika napreduje, varnostna oprema pa z njo. Glavnina kratic (ESP, ABS) je na seznamu serijske opreme, enako velja za varnostne blazine.

  • Gospodarnost

    Nakup novega Tourana ni ravno poceni, bo pa zato toliko bolj vožnja z njim. Tudi rabljen Touran, še posebej z motorjem TDI, bo predvidoma držal prodajno vrednost.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 5/5

Hvalimo in grajamo
poraba goriva
lega
prilagodljivost
število odlagalnih mest
prtljažnik
podvozje
menjalnik
cena