Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

18. 1. 2007
Deli

Medtem ko je postalo dokončno, da se Sharan počasi umika in zdaj resnično le še čaka svojega naslednika, se pri njegovem mlajšem bratu odvija povsem drugačna zgodba. Tega dobesedno razganja od mladosti, s čimer dokazuje, da je ponovno pripravljen na pot, ki so mu jo namenili.

Mnogi bodo ob pogledu na ’novega’ Tourana mnenja, da ’staremu’ prav nič ne manjka in da prenova ni bila nujno potrebna. S tem bi se načeloma lahko strinjali, saj od dne, ko je Touran zapeljal na ceste, še niso minila tri leta. Je pa vseeno res, da mu novosti lepo pristajajo. To pa je bil tudi glavni moto njegovih oblikovalcev.

Prednji del vključuje le novo prednjo masko, oblikovno spremenjena žarometa in temu primerno preoblikovan odbijač. Toda priznati moramo, da je Touran z njimi postal očitno bolj mladosten. Še manj novosti je opaziti zadaj, kjer resnično izstopajo le luči v rdeče-beli barvi ter z značilnima krogoma, ki ju tvorijo diode LED. Toda prav zaradi teh luči je Touranu odlično uspelo skriti leta.

Res je, da k temu precej pripomore tudi črna barva, ki ga naredi še elegantnejšega in še poudari detajle, kot so kromirana prednja maska ali pa zadnje luči, toda dejstvo je, da tudi brez njih Touran okolici in svojim tekmecem dovolj jasno nakazuje, da je nabit z novo dozo energije.

Notranjosti so se oblikovalci lotili s podobno previdnostjo kot zunanjosti. Grobo je niso spreminjali, kar pomeni, da še vedno navdušuje s svojo uporabnostjo in ergonomijo. Lotili so se tistih stvari, ki so bile nujno potrebne. Monotonost, ki je vladala na armaturni plošči, so razbili z novim, sivim odtenkom čelne površine sredinske konzole in za povrh na vrhu te našli še dovolj prostor za velik in uporaben predal. In to je tudi vse.

Če seveda odštejemo zmogljivejši serijski ESP, ki zna prepoznati prikolico, ki jo vlečemo s sabo, in se temu primerno vesti ter še skrajšati zavorne razdalje na spolzkih podlagah s popravki na volanskem obroču, ali pa nov parkirni sistem, ki je tako pameten, da avto parkira kar sam, in to v pičlih 15 sekundah.

Ampak z zadnjim testni Touran ni bil opremljen, zato se vanj ne bomo poglabljali. Tudi zato ne, ker je vsaj tako, če ne še bolj, zanimiva kombinacija, ki se je skrivala v nosu. Koda, ki sliši na ime TDI DSG, in vsi tisti, ki ste že imeli priložnost preizkusiti Volkswagnov menjalnik z dvema sklopkama, boste mnenja, da je ta kombinacija v tem trenutku brez dvoma zmagovalna.

Tako hitremu sprehajanju po prestavah zlepa ne boste priča, tudi če vas bodo naokoli vozili izkušeni voznikih. In kaj spada k tako športnemu menjalniku? Jasno, vsaj tako športen motor. Ker so bili pri Volkswagnu prvi, ki so dizle začeli enačiti s športom, ni treba dolgo razmišljati o zasnovi motorja, ki je poganjal testnega Tourana. Zato razkrijmo številke. Dvolitrski TDI, ki je ob prihodu na trg zmogel 103 kilovate, je zdaj na voljo tudi v močnejši različici s 125 kilovati.

S tem se sicer ne uvršča med najmočnejše dvolitrske dizle – ta primat si je lani prisvojil Renault, ki je iz svojega dizla stisnil 127 kilovatov – kljub temu pa verjemite, da je tudi 125 kilovatov, kolikor jih zmore Touran, več kot dovolj. Oziroma, če smo povsem odkriti, preveč. Ja, prav ste prebrali! Preveč za avto, ki hoče biti družinski, in za avto, ki lahko, če ste pripravljeni doplačati za dodatna sedeža, na pot popelje tudi do sedem ljudi.

Če si zaželite Golfa s to kombinacijo motorja in menjalnika, vam nanj pritisnejo pečat GT. To pa ni vse. Poleg dobite še športne podvozje, stopalke in sedeže, večja platišča in gume (245/45 ZR 17), trikrak volanski obroč … Skratka stvari, ki jasno namigujejo, da ste si omisliti športen avto.

Pri Touranu je zgodba drugačna. Avto že na pogled ni športnik. Pri testnem sta svoje odigrala še elegantna črna barva in les v notranjosti. In čeprav sedežem z odličnimi bočnimi oporami ne moremo ničesar očitati, je sunkovito pretikanje menjalnika in vrtenje koles v prazno, pa čeprav ob premišljenem ravnanju s stopalko za plin in vključenem ESP-ju, na trenutke vendarle moteče. Navora je odločno preveč. Še zlasti v trenutku, ko turbopuhalo povsem ’zagrabi’.

In tega ne more brzdati niti ESP. Po robu se mu lahko postavi šele tako imenovana speljevalna pomoč (W), ki je na voljo za doplačilo (110 evrov) in deluje tako, da v nižjih prestavah zmanjšuje količino navora, ki prehaja na pogonski kolesi. In kaj to pomeni v praksi? Zmogljivosti, ki so na koncu povsem primerljive s tistimi pri šibkejši 103-kilovatni različici 2, 0-litrskega TDI-ja.

Če torej razmišljate o Touranu in želite naš nasvet, potem ne odlašajte in pojdite v salon ter si ga omislite. Uporabnost, ergonomija in dobro počutje v njem tako in tako niso bili nikoli vprašljivi. Zdaj, po prenovi, pa je ta enoporostorec postal še privlačnejši. Toda ko se odločate za motor, raje posezite po ’osnovnem’ 2.0 TDI-ju in zmogljivejšega prepustite tistim, ki razmišljajo o Golfu GT ali Passatu 4Motion. Razliko dobrih 1.500 evrov, ki sploh ni tako majhna (motor ima serijsko tudi filter saj), pa zapravite za dodatke ali pa jo preprosto pospravite v žep.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 29.155 €
Cena testnega modela: 33.822 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 212 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1968 cm3 - največja moč 125 kW (170 KM) pri 4200/min - največji navor 350 Nm pri 1750-2500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski robotiziran mehanski menjalnik z dvema sklopkama (DSG) - gume 205/55 R 16 H (Dunlop SP Winter Sport 3D M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 212 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,1 s - poraba goriva (ECE) 8,7/5,8/6,9 l/100 km.
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, spodaj trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, štiri vodila, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne - rajdni krog 11,2 m - posoda za gorivo 60 l.
Mase: prazno vozilo 1585 kg - dovoljena skupna masa 2240 kg.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) 7 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l)
Naše meritve
T=10 °C / p= 1021 mbar / rel. vl.: 56 % / Gume: 205/55 R 16 H (Dunlop SP Winter Sport 3D M+S) / Stanje km števca: 1041 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,5s ( 139km/h)
1000m z mesta: 30,0s ( 176km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,2/10,8s
Prožnost 80-120km/h: 8,7/11,4s
Največja hitrost: 212km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 6,3l/100km
Najvišja poraba: 10,3l/100km
poraba na testu: 8,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,7m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 68dB
Hvalimo in grajamo
privlačnejši videz
tehnološka naprednost (DSG, TDI)
ergonomija
uporabnost
prilagodljivost potniškega prostora
bogata oprema
sedeži v drugi vrsti so odstranljivi in ne zložljivi
dno zadaj ni ravno
udobje v tretji vrsti (skrčena kolena)
(pre)brutalen motor glede na značaj avtomobila