Volkswagen Touran 2.0 TDI

8. 1. 2004
Deli

Tega Volkswagna si najverjetneje ne boste kupili zato, ker bi vam bil všeč. Je enostavno preveč vsakdanji. Si ga boste pa zaradi vsega drugega.

Da Volkswagnovi oblikovalci le redko presenetijo s trendovsko obliko, smo se v vseh teh letih že navadili. To nenazadnje dokazuje tudi novi Golf, ki je šele zapeljal na ceste, pa bi ga že lahko opisali z besedami, kot so vsakdanje preprost ali pa modno nezanimiv. Vendar avtomobilov, ki prihajajo iz Wolfsburga, pač ne moremo ocenjevati zgolj z očmi. Vključiti je treba tudi druga čutila. In če vam to uspe, vam avto, kot je na primer ta Touran, lahko zelo priraste k srcu.

Da domneve držijo, ugotovite že, ko sedete za volanski obroč. Mimogrede, če vas je ob pogledu nanj morda prešinilo, da je zgolj zasilen, se motite. Takšen pač je. In takšen bo tudi ostal. Je pa zato izdatno nastavljiv in ergonomsko povsem dovršen. Pa da ne bomo zgubljali preveč besed . .

V Touranu so tudi druge stvari, ki mnogo bolj navdušujejo, in to so brez dvoma prostorna notranjost, dober položaj sedenja, številni predali, zmogljiv avdiosistem skupaj z velikimi gumbi in zaslonom, uporabni mizici na hrbtih prednjih dveh sedežev, ločeni in izdatno pomični sedeži v drugi vrsti ter ne nazadnje dodatna dva sedeža, pospravljena v podu prtljažnika.

Res je in prav ste prebrali, v Touranu je lahko tudi sedem sedežev. Toda nekaj razčistimo že na začetku. čeprav jih je sedem, to ni avto, ki bi vsakodnevno prevažal tolikšno število ljudi. Sedeža zadaj sta predvsem zasilna. To pa pomeni, da se bosta tam najbolje počutila potnika, mlajša od desetih let, pa še to le občasno.

Bolj kot dejstvo, da Touran lahko postreže s kar sedmimi sedeži, pa je treba pohvaliti delo inženirjev, ki so težavo »kam z odvečnimi sedeži? « odlično rešili.

Zadnja dva je namreč mogoče, ko ju ne potrebujemo, poglobiti v dno prtljažnika, pri čemer ustvarita podaljšano, predvsem pa povsem ravno površino. Tisti v drugi vrsti pa omogočajo poljubno pomikanje, zlaganje in ne nazadnje tudi odstranjevanje. Ob tem je morda najbolj dobrodošlo, da slednje opravilo sploh ne zahteva močnega človeka.

Za razliko od večjih in po mnenju mnogih prestižnejših limuzinskih kombijev se odstranjevanja sedežev v Touranu lahko lotijo tudi dame. Postopek pa je sila preprost: sedež je treba najprej zložiti in prekucniti, nato pa sprostiti varovalki v dnu. Ostane le še fizično delo, ki pa je prav zaradi že omenjene relativno majhne mase sedeža in dodatnega ročaja, namenjenega temu opravilu, občutno lažje.

In kaj so potem slabosti Tourana v primerjavi z večjimi limuzinskimi kombiji? Pravzaprav jih ni, če le niste eden tistih, ki potrebuje ravno dno tudi takrat, ko so sedeži zadaj odstranjeni. Tega Touran zaradi poglobljenih zadnjih dveh sedežev in prostora, namenjenega nogam v drugi vrsti, preprosto ne more ponuditi. Se pa odkupi z odličnim položajem sedenja.

Kako dobro sedi voznik, ugotovite šele, ko se prvič nekoliko hitreje zapeljete skozi ovinek. Kot da bi sedeli v povsem običajnem avtomobilu in ne limuzinskem kombiju. Pa čeprav je res, da je bil testni Touran opremljen s športno različico podvozja, ki je zaradi nekoliko tršega vzmetenja dopuščala manjša nagibanja karoserije.

Ampak takšnega si je v kombinaciji z najmočnejšim 2, 0-litrskim turbodizelskim motorjem in s šeststopensjkim ročnim menjalnikom pravzaprav tudi treba omisliti. Sto štirideset »konjičev« celo za bencinski motor ni malo. Kaj šele za dizelskega, ki ob tem postreže še s 320 Nm navora. To seveda jasno nakazuje, da je sunek pri pospeševanju z mesta izdaten. Tako kot končna hitrost.

Torej ni nič čudnega, če v trenutku povsem nehote opazite, da ste od vseh udeležencev v prometu najhitrejši. Pa to ne velja le za avtocesto. Tudi na povsem običajni vaški cesti se vam to lahko kaj hitro pripeti.

Ja, življenje s takšnim Touranom hitro postane precej mnogo manj zapleteno. Težave s prostorom, porabo goriva in z lenobnostjo avtomobila namreč minejo, kot bi trenil. Le tiste, ki se navezujejo na može v modrem, postanejo nekoliko bolj očitne.

Matevž Korošec

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 23.897,37 €
Cena testnega modela: 26.469,10 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10.6 s
Največja hitrost: 197 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1968 cm3 - največja moč 100 kW (136 KM) pri 4000/min - najveeji navor 320 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 (Goodyear Eagle NCT 5).
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,6 s - poraba goriva (ECE) 7,6/5,2/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1561 kg - dovoljena skupna masa 2210 kg.
Zunanje mere: dolžina 4391 mm - širina 1794 mm - višina 1635 mm
Prtljažnik: prtljažnik 695-1989 l - posoda za gorivo 60 l
Naše meritve
T = 12 °C / p = 1007 mbar / rel. vl. = 58 % / Stanje kilometrskega števca: 16394 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,5s ( 129km/h)
1000m z mesta: 32,1s ( 163km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,4/12,1s
Prožnost 80-120km/h: 9,2/11,7s
Največja hitrost: 197km/h (V.)
poraba na testu: 9,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,2m
AM meja: 42m
Hvalimo in grajamo
lična in prilagodljiva notranjost
sedem sedežev
motor
zmogljivosti in poraba goriva
položaj sedenja
številni predali in predalčki v notranjosti
videz volanskega obroča
ko odstranimo sedeže, dno zadaj ni povsem ravno
nadležen signal za nepripet pas
dvostopenjski način odklepanja vrat
trušč v notranjosti pri velikih hitrostih