Volkswagen Transporter 1.9 TDI (75 kW)

Tistim, ki jih dostavniki nikoli niso navduševali in jih verjetno nikoli ne bodo, se bo tole slišalo čudno, ampak T5 (tako mu rečejo poznavalci), je želja, ki v nekaterih vre prav tako močno kot v drugih sla po športnem ali luksuznem avtomobilu.

Prenesi PDF testa
Volkswagen Transporter 1.9 TDI (75 kW) (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
25. 5. 2006

Verjetno boste to precej težko razumeli. Še zlasti, ko se zazrete v škatlasto obliko. Bolj ravno odrezanih linij najbrž ne boste našli nikjer. Daleč najbolj razgiban na tem avtu je pravzaprav prednji del, kjer je oblikovalcem uspelo narediti nekakšno stopnico. Ampak ne zato, da bi bil T5 zanimiv, ampak zato, da je dovolj varen in da so imeli kam pospraviti motor.

V notranjosti se nadaljuje podobna zgodba. O prijetnih tkaninah na tleh, stenah in stropu ne razmišljajte. Tu boste našli gumo, golo pločevino in nekaj podobnega panelnim ploščam. Prav tako ne sanjarite o bogati opremi, elektrificiranih dodatkih, vrhunski avdionapravi ali klimatski napravi. Del teh stvari si je sicer mogoče omisliti, vendar s seznama doplačil. Če že kaj, potem v T5 izstopa le del nad glavami voznika in sovoznika, ki je edini oblazinjen, na otip skoraj tako prijeten kot v osebnih avtomobilih. Torej, tisti, ki ste ’mahnjeni’ na udobje, to zagotovo ni vaš sanjski avto.

Da pa ne boste predolgo tuhtali, kaj na tem avtu bi bilo lahko tako privlačno, da pritegne, razkrijmo že ta čar. To, da sedite nad drugimi v prometu, da je T5 pregleden (tudi zaradi velikih steklenih površin in ravno odrezanih linij), zlahka obvladljiv, neverjetno lahkoten v vožnji in da je ergonomija izpopolnjena do mere, da bi lahko bila vzor marsikateremu osebnemu avtu.

Volanski obroč in sedež sta izdatno nastavljiva, prestavna ročica (v tem primeru petstopenjskega ročnega menjalnika) je nameščena na armaturni plošči. Da je menjalnik natančen in navdušujoče tekoč, verjetno ni treba razlagati. Tako kot za motor (1.9 TDI), ki je kljub 105 konjem in 250 Nm navora ugodna izbira. Z njim sicer ne boste dirkali, boste pa prišli, kamorkoli ste se namenili.

Zamere je torej treba iskati drugje. Na primer v dokaj slabi zvočni izolaciji in stvareh, ki so povezane z njo. S šeststopenjskim menjalnikom bi bil trušč, ki nastaja pri avtocestnih hitrostih, nedvomno manjši. Takrat bi verjetno zadostovala tudi zgolj dva zvočnika, vgrajena v armaturni plošči, ki ju vključuje predpriprava za vgradnjo avtoradia (na voljo za doplačilo! ).

Ker smo že pri doplačilih, ne moremo spregledati dokaj visokih cen, ki jih pri Volkswagnu zahtevajo za nekatere dodatke. To pa konec koncev velja tudi za osnovno ceno Transporterja. Nekaj več kot šest milijonov, kolikor v osnovi stane tako motoriziran T5, ga postavlja v sam vrh med lahkimi dostavniki.

Ampak tako pač je. Dobre stvari niso poceni. In tega se zavedajo tudi pri Volkswagnu.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Volkswagen Transporter 1.9 TDI (75 kW)

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 25.146,05 €
Cena testnega modela: 28.388,42 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 75kW (102 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 18,9 s
Največja hitrost: 157 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1896 cm3 - največja moč 75 kW (102 KM) pri 3500/min - največji navor 250 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/65 R 16 C (Dunlop SP LT60-8).
Zmogljivost: največja hitrost 157 km/h - pospešek 0-100 km/h 18,9 s - poraba goriva (ECE) 9,4/6,5/7,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1865 kg - dovoljena skupna masa 2800 kg.
Zunanje mere: dolžina 4890 mm - širina 1901 mm - višina 1959 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: 5800 l

Naše meritve

T=0 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 63 % /Stanje km števca: 9884 km
Pospešek 0-100km: 17,9s
402m z mesta: 20,7s ( 107km/h)
1000m z mesta: 38,3s ( 134km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,4s
Prožnost 80-120km/h: 24,3s
Največja hitrost: 157km/h (V.)
poraba na testu: 9,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,0m
AM meja: 43m
Ocena
  • Če imate dovolj denarja in ste ga pripravljeni odšteti za dostavnik, potem ne sme biti dvomov. T5 je v tem trenutku verjetno najboljša izbira, ki se vam ponuja na trgu. Kakovosten, pregleden, ergonomsko dovršen, prilagodljiv in lahkoten za uporabo. Kaj več bi si sploh še lahko želeli?

Hvalimo in grajamo
ergonomija
preglednost, lahkotnost v vožnji
prilagodljivost notranjega prostora
sistem za odstranjevanje in premeščanje zadnjih klopi
mehanika
imidž
zvočna izolacija
dokaj skromna serijska oprema
le petstopenjski menjalnik
zmogljivost zvočnikov
osnovna cena