Volkswagen Transporter Kombi

21. 9. 2009
Deli

Kar nekako navadili smo se že, da izpuščamo besedo udobno, ko govorimo o prevozu ljudi. Temu avtomobilu je ime Transporter in pomeni natanko to: da je namenjen prevozu ljudi.

Seštejmo ugotovitvi iz uvoda: Transporter je namenjen prevozu ljudi, ni pa udoben. To velja, če gledamo v prerezu današnjega časa: z udobjem osebnih avtomobilov se takšen T ne more primerjati; če pa gledamo skozi čas, potem se s preprostim dostavnikom, prirejenim za prevoz oseb na preprostih sedežih, ljudje še nismo tako udobno peljali.

Pri tem velja posebej omeniti dve lastnosti: notranji trušč je prijetno zadušen in motorne zmogljivosti so zadostne, da že pri najmanjši nepazljivosti mimogrede prekoračite dovoljeno hitrost – tudi v neugodnih pogojih, kot so polna zasedenost sedežev ali dolgi vzponi.

Motor v takšnem Transporterju je namreč odličen in brezhiben: steče vselej takoj in brez oklevanja, v vsakem trenutku pa razvije dovolj navora za dinamično vožnjo, ki je lahko kos (skoraj) vsakemu ritmu današnjega cestnega prometa. Vsekakor pa ni treba, da je 'cokla' v prometu; vse je odvisno le od voznika.

Voziti Transporterja ni težko, če se navadite na njegove zunanje mere. Volanski obroč se pusti vrteti enako (lahkotno) kot v osebnih vozilih, ročica menjalnika pa je dvignjena na armaturno ploščo, je prijetno kratka in je 'pri roki' – bolje kot pri marsikaterem osebnem avtomobilu.

Tudi vse preostale komande – stikala, gumbi in vzvodi – ne povzročajo slabe volje, saj so (z izjemo njihove velikosti) povzete po osebnih avtomobilih te znamke. Kar je dobro.

Vse več ljudi se ozira po tovrstnih avtomobilih za osebno uporabo – preprosto zato, ker so zmogljivi in vodljivi (skoraj) kot osebni avtomobili, še razmeroma poceni, a zelo prostorni in prilagodljivi. Tudi pri Volkswagnu (oziroma še posebej pri njem) je ponudba znotraj tako zastavljenih želja pestra in takšen Transporter je – cenovno in po opremi – na spodnjem koncu.

To pomeni, da gre za čisti dostavnik z najnujnejšimi elementi, potrebnimi za prevoz ljudi. Sprednji del je še najbolj 'osebni', druga in tretja vrsta sedežev pa sta prikrajšani za mehko oblazinjenje in boljše materiale, poleg tega je znotraj precej pločevine odkrite.

Če bi si izbrali natanko takšnega za osebno uporabo, bi pogrešali kar nekaj bolj ali manj 'nujnih' stvari. Od majhnih (potovalni računalnik, podatek o zunanji temperaturi, pomoč pri parkiranju vsaj zadaj, izdatnejšo notranjo osvetlitev in zadnji brisalnik) do večjih (pomične šipe vsaj v drugi vrsti, klimatsko napravo posebej za zadnji del in druga bočna vrata na levi strani vozila), toda na to je mogoče vplivati z doplačilom opreme ali pri nekaterih rečeh z že v osnovi prestižnejšo različico tega modela.

Volkswagen, da spomnim, ponuja Multivana, ki je lahko krepko prestižnejši od povprečnega slovenskega osebnega avtomobila. A tudi krepko dražji.

Jasno, Transporter je pač dostavnik. Nima usnja na volanskem obroču, a je plastika dovolj dobra, da to tudi v vročini ne moti pretirano. Ventilatorja za zračenje notranjosti (zadnjemu delu je namenjen poseben ventilator skupaj z regulatorjem mešanice zraka) sta zmogljiva, a tudi glasna.

Sedeži, vključno z voznikovim, ne ponujajo bočnega oprijema in se jim (razen voznikovega) ne da nastaviti naklona, so pa dobro usločeni in dovolj trdi, da ne daljši poti ne utrujajo. Predali so veliki, a so le v sprednjih vratih in na armaturni plošči; drugje jih ni.

Zato pa ima tak Transporter poleg voznikovega še osem sedežev; dvojni sedež spredaj, dvojni v drugi vrsti (na levi) in celotna zadnja klop imajo zložljivo naslonjalo, zadnja dva 'kompleta' pa sta tudi prekucljiva naprej in v celoti odstranljiva brez uporabe orodja. Desni sedež druge vrste se le odmakne za lažji dostop v tretjo vrsto. Tako lahko takšen T hitro postane priročen dostavnik za prevoz večjih predmetov, prtljage ali celo – tovora.

Testni Transporter je imel šest prestav menjalnika (ko je prazen, lahko mirno speljuje v drugi prestavi, ker je dovolj kratka) in motor, ki – vsaj zdi se – najlepše prede pri 2.900 vrtljajih ročične gredi v minuti. To v šesti prestavi pomeni okrog 160 kilometrov na uro, več kot spodobno porabo goriva (upoštevaje maso ter velikost) in – prekršek zaradi prekoračitve dovoljene hitrosti.

Lahkoten za upravljanje je tudi na zaviti cesti, kjer so – v primeru testnega vozila – splošen vtis kvarile le zimske gume, ki se pri 30 stopinjah Celzija in več ne obnesejo niti pogojno dobro.

Za Transporterja vemo že nekaj časa: da je zunaj ravno prav oglat, da dobro izkoristi notranjost, in da je ravno prav zaobljen, da ima lahko nekaj (oblikovne) osebnosti in družinskega videza. Ker je hkrati tudi Volkswagen, to prinaša nadaljnje dobre lastnosti. In ker je namenjen prevozu v strogem pomenu besede, se kupec s tem zavestno odpoveduje udobju osebnega avtomobila.

Niti najmanj pa z njim potniki ne trpijo. Če je voznik vsaj za silo uvideven.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 30.883 €
Cena testnega modela: 33.232 €
Moč: 96kW (131 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,2 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.459 cm? – največja moč 96 kW (131 KM) pri 3.500/min – največji navor 340 Nm pri 2.000–2.300/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/65 R 16 C (Continental VancoWinter2).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,2 s – poraba goriva (ECE) 10,6/7,2/8,4 l/100 km, izpust CO2 221 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.785 kg – dovoljena skupna masa 2.600 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.290 mm – širina 1.904 mm – višina 1.990 mm – posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 6.700 l
Naše meritve
T = 26 °C / p = 1.250 mbar / rel. vl. = 33 % / Stanje kilometrskega števca: 26.768 km
Pospešek 0-100km: 13,1s
402m z mesta: 18,7s ( 119km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/13,5s
Prožnost 80-120km/h: 13,8/18,8s
Največja hitrost: 188km/h (VI.)
poraba na testu: 11,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,3m
AM meja: 44m
Ocena
  • Ne baha se z udobjem ali opremo, je pa dober za osnovno stvar – za (tudi hiter) prevoz do osmih potnikov tudi na večjih razdaljah. Plus precej prtljage ali tovora. In ob zmerni porabi goriva.

Hvalimo in grajamo
motor, menjalnik
poraba goriva
lahkotnost vodenja
prostornost za osem odraslih potnikov
prtljažnik
stabilizacijski ESP
'neobčutljivi' notranji materiali
ni levih drsnih bočni vrat
ni klimatske naprave za zadnji del vozila
sedeži nimajo bočnega oprijema in se jih ne da nastavljati
zadnja vrata so nerodna za odpiranje in težka za zapiranje
skoraj nič odlagalnih mest
ceneni notranji materiali