Kratki test: Volkswagen Up! GTI

Med hitrimi avtomobili bodo številni stavili na tistega z oznako GTI. Golfa, seveda. Ampak ima jo tudi Up!.

Kratki test: Volkswagen Up! GTI (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
5. 11. 2018

Kar je popolnoma dovolj, da bi znal marsikoga resno zanimati. Pravzaprav je za številne poznavalce dovolj, da sta združeni znamka Volkswagen in oznaka GTI. Da je ta nameščena na njihov najmanjši avto, pa pravzaprav sploh ni tako zelo pomembno. Bolj je seveda pomembno, v kakšen namen se bo avto uporabljal. Za družinsko rabo Up! seveda ni primeren, s takšnim malčkom se večina vozi sama ali v paru. In če je malček hiter, okreten in dobro narejen, izbira res ni težka.

Zato je tudi Volkswagnova odločitev, da legendarno oznako GTI uvrsti tudi v najmanjši razred, povsem razumljiva. Kot že rečeno, nekaterim oznake in znamke veliko pomenijo, saj z njimi dobijo nekakšno potrdilo, če ne že kar jamstva.

Nič drugače ni z malim Up!. Majhen, všečen in hiter, kot GTI mora biti. Z mesta ravno ne nadpovprečno, a s 196 kilometri na uro končne hitrosti bo za marsikoga prehiter.

Na seznamu dodatne opreme testnega malčka so se znašli le bela barva s črno streho, samodejna klima, 'drive' paket in zvočni sistem Beats. Posledično je cena avtomobila narasla zgolj za dobrega tisočaka, kar je v današnjem avtomobilističnem svetu res redkost. Čeprav je seveda res, da manjši ko je avtomobil, cenejša je dodatna oprema. Vseeno pa je testni Up! za dobrega tisočaka več pravi GTI. Zunanji videz dodatno ozaljšajo dekorativne črte GTI, kromirana izpušna cev ter zadnji spojler; če prištejemo še lita platišča in rdeče zavorne čeljusti, pa je za marsikoga zunanja podoba kot iz pravljice. Vtis GTI-ja se nadaljuje tudi v notranjosti.

V rdeče obarvana armaturna plošča ter rdeči šivi na volanskem obroču poudarjajo športnost, svoje doda še športna prestavna ročica. In ker govorimo o Volkswagnu, je treba takoj poudariti, da ročica ni za okras, ampak svoje delo opravlja zadovoljivo. Prestavlja se hitro in natančno, posledično je vožnja z malčkom lahko brez težav dinamično hitra. Jasno, k takemu avtu bodo pogledovali predvsem mladi in njim je pomembna tudi povezljivost. Tudi z njo Up! ne razočara. Še več, prek pametnega telefona lahko uporabnik dostopa do številnih informacij o avtomobilu, si naloži navigacijske mape, jasno pa predvaja tudi glasbo na odličnem zvočnem sistemu Beats.

Ni pa nujno, da je vožnja vedno mladostno dinamična. Up! GTI se povsem spodobno pelje tudi umirjeno in počasi, pri tem pa se izkaže litrski turbobencinski motor, ki je za 100 prevoženih kilometrov zadovoljen že s petimi litri bencina.

Volkswagen Up GTI

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 15.774 €
Cena osnovnega modela s popusti: 14.620 €
Cena testnega modela s popusti: 15.774 €

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 878 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.000–5.500 – največji navor 200 Nm pri 2.000–3.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik– gume 195/40 R 17 V (Goodyear Efficient Grip)
Zmogljivost: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 110 g/km
Mase: prazno vozilo 1.070 kg – dovoljena skupna masa 1.400 kg
Zunanje mere: dolžina 3.600 mm – širina 1.645 mm – višina 1.478 mm – medosna razdalja 2.407 mm – posoda za gorivo 35 l
Prtljažnik: 251–959 l

Naše meritve

T = 25 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 7.657 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,7s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,9/8,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,1/9,6s (V./VI.)
Poraba na normnem krogu: 4,9 l l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 82dB
Ocena
  • Volkswagen Up! GTI bo zagotovo zadovoljil vse športne navdušence, predvsem tiste mlajše, ki se šele podajajo v vozniške vode. Je pa avto vseeno dovolj 'velik', da mu ne bodo nasprotovali niti starejši vozniki, ki pač ne potrebujejo velikega avtomobila. Bodisi zato ne, ker se z njim vozijo zgolj po mestu ali pa sami oziroma z zgolj enim sopotnikom. Hkrati pa seveda nekaj dajo tudi na poreklo avtomobila

Hvalimo in grajamo
kakovost izdelave
vtis avtomobila
oblika
zagon motorja s ključem
umetni glas motorja

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri