Skromne velikosti, z majhnim prtljažnikom in s še manjšimi gumbi je Volvo C30 pravi predstavnik minimalizma. A ko pridemo do motorja, vozne dinamike in položaja na prednjih sedežih, je C30 večji, kot nakazujejo centimetri.
Na fotografijah je videti majhen. In tudi je, če ga primerjamo z drugimi Volvi. Pa vendar naj bi s privlačno obliko karoserije, poskočnimi motorji in povsem samosvojim poslanstvom na tem svetu zadovoljil predvsem mlade, ki jim do sedaj Volvovi avtomobili niso preveč 'dišali', ali premožne posameznike, ki ga bodo pritaknili večjemu bratu kot drugi avtomobil v družini. Volvo C30 je prava reinkarnacija nikoli pozabljenega 480, ki je nekoč marsikateremu mladeniču odprl vrata v Volvov svet.
Pa vendar C30 ni tako majhen, kot bi lahko na hitro dejali 'takole čez palec'. Prostora na prednjih sedežih je veliko, položaj za volanom je odličen, še celo prostorsko izdatnejši petvaljni prisilno polnjen motor je dobil svoje mesto v motornem prostoru. A velikost se za prednjima sedežema konča. Na zadnjih dveh sedežih bosta le s težavo sedela dva odrasla (večja težava kot glave so noge! ), prtljažnik pa je bolj za okras kot pa prostor, kamor naj bi človek odložil kovčke, torbe ali škatle. Vanj spravite le 233 litrov, kar z drugimi besedami pomeni, da boste že pri malce večjem nakupu v prehrambeni trgovini morali preklopiti zadnje naslonjalo, da boste z vsemi vrečkami in škatlami napolnili prtljažnik prav do vrha. Če vas ne moti, da ste enkrat na mesec videti kot Čehi, ki gredo na morje z vsebino vsega stanovanja, je Volvo C30 pravi za vas – tudi pri nabavi . .
Vrata prtljažnika so majhna in tako lahka, kot bi pri 'resnejših' avtomobilih (recimo limuzinskih kombijih) odpirali le (zgornji) stekleni del, zato boste do lepo oblazinjenega prtljažnika prišli zlahka tudi na prepolnem parkirišču. To niti ni čudno, saj so vrata steklena (brez okvirja! ) in kljub črnini ponujajo odličen pogled v notranjost, kar je lepo, če je prtljažnik prazen, nikakor pa ni užitno, kadar je poln. Sploh bi morali načrtovalci pri Volvu malce misliti tudi na nepridiprave, ki jih tak prtljažnik privlači kot magnet, zato je nenavadno (celo nespametno), da je prtljažni rolo tudi pri različici T5 mogoče le dokupiti kot dodatno opremo. Lepota pred uporabnostjo, najbrž, čeprav je to tvegano početje.
Prednji del C30 je tipično Volvovski, mogoče celo preveč glede na zadek, ki dviguje največ prahu. A prosim, poglejte stranske linije tega avtomobila: ne le da je nagnjen proti prednjemu delu, kot bi bil pripravljen na skok, ampak ima tudi široke boke. Občudujte polički nad zadnjima kolesoma, ki postavljata C30 s širokim spodnjim delom in z ožjim zgornjim trdno na tla. Kot bi gledali kakšen razširjeni dirkalni kit car, kajne? Široki boki so najlepše vidni izza volana, ko pogledate prek zunanjih vzvratnih ogledal proti zadku. Ni kaj, lep pogled, kot bi človek pogledal kakšno seksi zaobljeno zadnjico mične gospodične, ki se na fitnesu trudi na steperju. Človek bi kar gledal in gledal . .
Vrata lahko odklenete kar z zagonskim ključem v žepu, saj se osrednja ključavnica odzove na pritisk gumbov na kljukah (na vratih in prtljažniku). Nato pa razmeroma velik zagonski ključ zapičite skoraj na sredino armaturne plošče, ga zavrtite in zbudite vraga pred vami. Pravzaprav kar 220 vragov! Seveda različica T5 ni za vsakogar, tako kot ni za vsakogar njegov bližnji sorodnik z enakim motorjem, Ford Focus ST. Prisilno polnjeni petvaljnik se oglasi z značilnim zvokom, ki je hkrati umirjen in zelo samosvoj, v prostem teku skorajda limuzinsko neslišen. Ko pa pretaknete v D, pohodite stopalko za plin in odfrčite novim dogodivščinam naproti, se boste le stežka ustavili.
Če mislite, da je Golf GTI poskočen, potem vedite, da vas tale Skandinavec poje za zajtrk. Po tovarniških podatkih vas 2, 5-litrski prisilno polnjeni petvaljnik izstreli od 0 do 100 kilome-trov na uro v le 7, 1 sekunde, če pa bi stavili na ročni šeststopenjski menjalnik, bi bil ta rezultat še za štiri desetinke boljši. To pa so že številke, s katerimi se baha nova Honda Civic Type R. Zato vedite, da tisti SSSSS izpod motornega pokrova in utripajoča lučka za opozarjanje delovanja stabilnostnega sistema (posledično seveda tudi sistema za nadzor trakcije, skupaj imenovanega DSTC) nista zaman in da delata s polno paro, če le voznik ve, zakaj je kupil konjušnico . .
Menjalnik Geartronic je dober, čeprav je samo petstopenjski. V sodelovanju s prostorninsko največjim (in tudi najmočnejšim) motorjem deluje odlično, nikoli moteče za potnike tako pri nežni vožnji kot tudi pri 'tiščanju', zato bi morda lahko imeli pomisleke le zaradi večje porabe goriva. Če bi imeli šesto prestavo, bi bila mogoče ta malce manjša, toda kdo kupi razmeroma prostorsko velik prisilno polnjen motor, da bi varčeval z gorivom? ! ? Zato med minuse nismo zapisali velike porabe goriva, saj lahko tudi C30 nabavite kot bencinsko različico 1.6, turbodizelsko 1.6D ali še bolje D5. Zadnjo seveda toplo priporočamo, saj se je 2, 4-litrski turbodizelski motor zelo izkazal že v drugih Volvih, zato smo o uspehu prepričani tudi pri C30.
Smo pa pri T5 pohvalili poskočnost: v mestu boste lahko najhitrejši od semaforja do semaforja, na avtocesti boste lahko tudi na vrhniškem klancu dali lekcijo 'počasnetom' (čeprav to mogoče niti niso) na levem voznem pasu, prehitevanje na prepolnih magistralkah pa je bolj nežno božanje stopalke za plin kot mukotrpno opravilo, ki ga moraš skrbno načrtovati. Volvo C30 T5 je prikrit izstrelek, ki ga s togim podvozjem (v osnovi sta McPhersonovi vzmetni nogi spredaj in večvodilna zadnja prema podobne kot pri S40, V50 ali C70, le da je vsaj pri različici T5 vse skupaj bolj športno), komunikativnim volanskim sistemom (ki pa ne zahteva tedenskega dvigovanja uteži za vožnjo po mestu in ne trga volana iz rok pri polnem plinu), odličnimi štirikrat kolutnimi zavorami, dobrim radijskim sprejemnikom (in zvočniki danskega specialista Dynaudio) in veselim voznikom (serijsko! ) pogosto vidite na cesti.
Minimalizem v naslovu ni iz trte zvit in še zdaleč ne pomeni le majhnega prtljažnika. Na majhen zaslon in še manjše tipke na sredinski konzoli so pri Volvu zelo ponosni, saj pravijo, da je to njihov prečiščen oblikovalski slog, ki naj bi bil manj moteč za voznika oziroma druge potnike. Če nimate težav z majhnimi številkami (če imate očala, upajte, da imate še vedno pravo dioptrijo) in nimate debelih prstov Mohameda Alija, vas omenjeni skandinavski slog ne bo motil. Morda bi lahko Volvu C30, ki se pohvali z zelo tanko sredinsko konzolo, za katero lahko zatlačite denarnico ali manjšo torbico, očitali le oblikovalsko 'hladnost' . . A to nekateri očitajo tudi BMW-jevim avtomobilom, pa se vseeno v povprečju dobro prodajajo! Zato naj o tem vsak presodi sam.
Volvo C30 je oblikovalsko dovolj samosvoj, da pritegne poglede mimoidočih in bo zelo verjetno res pridobil nove (mlade) kupce, kakovostno narejen ter užitkarski med vožnjo, da človek kar pozabi na slabše življenje potnikov na zadnjih sedežih in skromen, a dobro viden prtljažnik. Zato tudi ne pričakujte, da bo poceni, saj je treba za dobre stvari tudi pošteno plačati. A za nekatere stvari se pač splača zapraviti denar, medtem ko za druge ne. Volvo C30 nedvomno spada med prve!
Prodaja: | Volvo Car Austria |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 18.200 € |
Cena testnega modela: | 39.894 € |
Moč: | 162kW (220 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,1 s |
Največja hitrost: | 235 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,4l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta mobilne garancije |
Redni servisi, delo, material: | 393 € |
---|---|
Gorivo: | 11.604 € |
Gume (1) | 1.232 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 14.794 € |
Obvezno zavarovanje: | 4.885 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 5.735 € |
Skupaj | 39.835 € (strošek na km: 0,40 €) |
Motor: | 5-valjni - 4-taktni – vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 93,2 mm - gibna prostornina 2.521 cm3 - kompresija 9,1 : 1 - največja moč 162 kW (220 KM) pri 5.000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,5 m/s - specifična moč 64,3 kW/l (87,4 KM/l) - največji navor 320 Nm pri 1.500-4.800/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja sprednji kolesi - 5-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,66; II. 3,03; III. 1,98; IV. 1,34; V. 1,02; vzvratna 5,11 - diferencial 2,27 - platišča 6,5J × 17 - gume 205/50 R 17 V, kotalni obseg 1,92 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 49,7 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 235 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,1 s - poraba goriva (ECE) 14,1/6,7/9,4 l/100 km |
Voz in obese: | kombilimuzina – 3 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, prečna vodila, vzdolžni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne(prisilno hlajene), mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, električni servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1.422 kg - dovoljena skupna masa 1.860 kg - dovoljena masa prikolice 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | širina vozila 1.782 mm - kolotek spredaj 1.535 mm - zadaj 1.531 mm - rajdni krog 11,6 m |
Notranje mere: | širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.320 - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 500 - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 62 l |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1x kovček ( 68,5 l); |
=10 °C / p= 1.010 mbar / rel. vl.: 63 % / Gume: Pirelli Sottozero W240 205750/R17 V / Stanje km števca: 1.029 km | |
Pospešek 0-100km: | 7,9s |
---|---|
402m z mesta: | 15,8s ( 148km/h) |
1000m z mesta: | 28,5s ( 189km/h) |
Najmanjša poraba: | 10,6l/100km |
Najvišja poraba: | 13,2l/100km |
poraba na testu: | 12,0 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 78,1m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,0m |
AM meja: | 43m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 52dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 52dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 61dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 59dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 58dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 64dB |
-
Dejstvo je, da najbolje opremljena različica T5 ni poceni, hkrati pa boste pogost obiskovalec na bencinskih servisih. A v osnovi je C30 lahko tudi cenovno ugodnejši avtomobil (šibkejši motorji), mogoče za odtenek manj uživaški, a še vedno dober avtomobil. Pravi Volvo, čeprav v najmanjši obliki.