T za turbo je danes že tako vsakdanja fraza, da sploh ne vzbuja več pretiranega zanimanja. Toda pri Volvu bi naredili veliko napako, če bi ta »turbo« prezrli.
Avtomobil sam po sebi deluje povsem vsakdanje in nevpadljivo. Vsakdanja limuzina s skladnimi oblinami in lepimi, zanimivimi aluminijastimi platišči … Ne prezrite pa tudi tistega napisa T4. Ta namreč govori sam zase. Gre za najmočnejši (hkrati najmanjši) Volvo S40. 200 konj in 300 Nm navora lahko pove veliko, lahko pa tudi ne. Vendar pri Volvu ne boste razočarani. Konji so pravi, čistokrvni žrebci. Zunanjost je sicer povsem običajna, toda pod pločevino se skriva prava bomba.
Novosti na videz ni veliko, toda videz vara. Drugi generaciji najmanjšega Volva so dodali in spremenili ravno tisto, kar je bilo treba. Očitno si niso po nepotrebnem delali težav. Kar je pravzaprav edino pametno! Očitno nove so prednje luči s kristalno čisto šipo. Ksenonski žarometi testnega Volva so povsem upravičili svoj obstoj.
Odbijači in večji rumeni stranski odbojniki, ki niso samo odbojniki, ampak imajo vgrajene žarnice, so takšni bolj zaradi estetike. Čeprav imajo večje reže v odbijačih tudi praktičen namen. Hlajenje vseh treh hladilnikov (klima, hladilnik polnilnega zraka, hladilna tekočina), ki so nameščeni neposredno drug za drugim tik za prednjim odbijačem, pač zahtevajo zadostno količino hladilnega zraka. In očitno Volvo S40 T4 s tem nima težav.
Večje spremembe je to pot doživelo podvozje. Kaj vse so spremenili, je mogoče le slutiti (vzmeti, blažilniki, vpetje …). Na pritožbe nad podvozjem lahko kar pozabite. Tokrat so se potrudili in uspelo jim je najti prav dober kompromis med trdoto, odzivnostjo, vodljivostjo in še čim. Skratka, velik napredek. Volvo S40 T4 ponuja dovolj udobja in hkrati dovoljuje tudi kakšen hitreje odpeljan ovinek s pravšnjo mero togosti.
Seveda podvozje še ni vse. Treba je imeti dober motor in menjalnik, pozabiti pa se ne sme tudi na krmilni mehanizem in zavore.
Motor je temeljito prenovljen dvolitrski štirivaljnik s turbino na izpušne pline (HPT - high pressure turbo), pri kateri so uporabili nov sistem vstopa izpušnih plinov (posebej prvi in četrti ter drugi in tretji kanal izpušnega kolektorja).
Uporabili so tudi prilagodljivo odmično gred (in s tem prilagodljivo odpiranje ventilov - CVVT) na izpušni strani. Tako so ustregli tistim, ki so se pritoževali nad uglajenostjo motorja. Ta presenetljivo dobro vleče že pri majhnem številu vrtljajev in prepričljivo (vendar ne preveč sunkovito) postreže s prirastkom moči, ko vrtljaji naraščajo.
Tu se zaloga moči pokaže v vsem svojem sijaju. Na videz uglajena in diskretna limuzina lahko v hipu postane »dirkaška replika«. Moči ni dovolj le za varna prehitevanja, tudi za voznikovo dušo in njegov ego je ostane na pretek. Zelo prijetno je poslušati pritajeno zavijanje turbine, ki se oglasi pod obremenitvijo nad 1800 vrtljaji, in vedeti, da vas ne bo pustila na cedilu, ko jo boste najbolj potrebovali.
Za dobro počutje pa nista dovolj le podvozje in motor. Dve pomembnejši stvari sta seveda zavorni sistem in krmilni mehanizem. Zanesljivo zaviranje in dobra vodljivost sta bistvenega pomena pri hitrem avtomobilu. Bistvo ni namreč le hitrost, pomembneje se je potem tudi varno ustaviti. S40 T4 to zmore. Je dobro vodljiv z ravno prav trdim servovolanom z zelo neposrednim prenosom (2, 8 zavrtljaja! ) in ima tudi zanesljive zavore. Kaj še hočete več! ? Menjalnik? Prav solidno hiter in natančen je.
Kar se tiče varnosti, se nad Volvom prav gotovo ne moremo pritoževati. Poleg čelnih (postopno napihljivih) in stranskih varnostnih blazin sta bila v T4 vgrajena še dva Volvova varnostna sistema - WHIPS in IC. Prvi pomeni upogibanje prednjih naslonjal pri trkih od zadaj, drugi pa napihljivo zaveso v celotni dolžini in na obeh straneh strehe, kar je pravzaprav še redkost v tem avtomobilskem razredu.
Tudi z ergonomijo so si dali kar nekaj dela. Nova sredinska konzola je s spremembami in z le najnujnejšim številom tipk dovolj uporabna. Le kontrolne lučke na posameznih tipkah so slabo vidne. Volanski obroč je z usnjeno oblogo dobro oprijemljiv, kazi pa ga neugledna plastika na sredini. Mogoče so tudi obvolanske ročice pomaknjene nekoliko predaleč od volanskega obroča.
In mogoče je gumb za naklon sedežnega naslonjala težko dostopen. Zato pa se mi zdijo sedeži z integriranimi vzglavniki dobro oblikovani. Merilniki (skupaj) z novim potovalnim računalnikom so pregledni in preprosti. Preglednost je dobra, to pa velja tudi za notranjost. Osvetlitev je izdatna, odlagalnih predalov je dovolj. Tiste pa, ki se še niste navadili privezovati, bosta na to opozarjala že značilno nadležno tiktakanje in utripajoča lučka na stropu. Nekaj so popravili, nekaj mogoče tudi pokvarili, ampak v celoti spremembe nagibajo tehtnico v pozitivno smer.
Zunanjost je sicer nevpadljiva, zato pa je veliko bolj prepričljiv tisti »T4« na zadku. Poznavalci bodo takoj vedeli, kaj se skriva pod to skoraj sramežljivo oznako, čeprav tudi oznaka T4 ni več tisto, kar je bila. T4 druge generacije pomeni še več užitka v vožnji, še večjo dinamiko, še več udobja in ne nazadnje tudi varnosti. Ampak to od Volva tudi pričakujemo! Pravzaprav ne vem, ali si za T4 ne bi upal trditi, da dobimo še celo malce več, kot pričakujemo …
Igor Pucihar
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Volvo Car Austria |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 27.812,55 € |
Moč: | 147kW (200 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,3 s |
Največja hitrost: | 235 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 90,0 mm - gibna prostornina 1948 cm3 - kompresija 8,5 : 1 - največja moč 147 kW (200 KM) pri 5500 vrt/min - največji navor 300 Nm pri 2500-4000 vrt/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Siemens) - turbinski polnilnik na izpušne pline, nadtlak polnilnega zraka 1,9 bara - hladilnik polnilnega zraka (intercooler) - tekočinsko hlajenje 6,3 l - motorno olje 4,0 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,071; II. 1,773; III. 1,194; IV. 0,868; V. 0,652; vzvratna 3,298 - prestava v diferencialu 4,250 - gume 205/50 R 16 W (Good-year Eagle Touring NCT3) |
Zmogljivost: | največja hitrost 235 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,3 s - poraba goriva (ECE) 12,7/6,7/8,9 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžna in prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1300 kg - dovoljena skupna masa 1780 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1400 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4516 mm - širina 1716 mm - višina 1422 mm - medosna razdalja 2562 mm - kolotek spredaj 1472 mm - zadaj 1474 mm - rajdni krog 10,6 m |
Notranje mere: | dolžina 1580 mm - širina 1400/1400 mm - višina 920-960/870 mm - vzdolžnica 910-1100/840-610 mm - posoda za gorivo 60 l |
Prtljažnik: | normno 471 l |
T = 19 °C - p = 1019 mbar - rel. vl. = 48 % | |
Pospešek 0-100km: | 8,0s |
---|---|
1000m z mesta: | 28,6s ( 184km/h) |
Največja hitrost: | 235km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 10,8l/100km |
poraba na testu: | 12,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,8m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Volvo S40 T4 druge generacije prinaša še več užitka v vožnji, še večjo dinamiko, še več udobja in ne nazadnje tudi varnosti. Ampak to od Volva tudi pričakujemo! V novi izdaji je še bolj dodelan in uglajen, hkrati pa tudi prepričljiv. T4 pomeni, da gre za najmočnejši mali Volvo, in ne dovoli posebnih presenečenj.