Volvo S60 2.4

Volvovi avtomobili niso več oglati (o tem čivkajo že vrabci na strehi). Volvove limuzine in kombiji niso več iz iste serije (tudi to vrabci že vedo). Volvovi avtomobili imajo zdaj trikraki volanski obroč in kupejevsko silhueto, čeprav so limuzine (vrabci še niso bili obveščeni)! S60.

Prenesi PDF testa
11. 1. 2001

Če ste ga najprej zagledali od zadaj in ste mislili, da se mimo vas pelje S80, vam je oproščeno. S60 je namreč svojemu velikemu bratu precej podoben. Zadnje luči imajo enako stopničko, ki je pravzaprav zaključek bočnega utora, izhajajočega iz prednje maske. Mednje je zarezan pokrov prtljažnega prostora, ki pa je precej krajši kot pri večji limuzini, poleg tega pa še nekoliko padajoč, da poudari lepo oblikovan strešni lok.

S60 hoče namreč biti dinamična limuzina. To mu uspeva na vsej črti. Kolesa so pomaknjena daleč na rob karoserije, z medosno razdaljo se uvršča v vrh razreda (družbo mu delajo Audi A4, BMW serije 3, Mercedes-Benz razreda C, Volkswagen Passat …), prednji del ni prav nič pohleven, zadnja bočna vrata pa so vrezana v karoserijo skoraj minimalistično.

Nasploh je pomanjkanje prostora zadaj najslabši del tega Volva. Že vstopanje in izstopanje iz avtomobila pri zadnjih vratih je za visokorasle težavno, ker je odprtina zelo skopuška.

Tam nekje do 180 centimetrov visoki bodo glavo v notranjosti pospravili pod strop, višji pa bodo že morali paziti na frizuro. Še prej bo treba seveda nekam stlačiti noge in le upate lahko, da spredaj ne sedijo dolgini. Takrat namreč hitro zmanjka prostora za kolena in - če so sedeži nastavljeni nizko - tudi za stopala. V Passatu, Mondeu in nekaterih drugih tekmecih iz srednjega razreda je na zadnji klopi precej več prostora, bolje se odrežejo tudi prestižnejši: Mercedesov razred C, celo BMW serije 3 in Audi A4.

S tem pa je večjih zamer avtomobilu že konec! Ne glede na pomanjkanje centimetrov je zadnja klop udobna, v stranskih stebričkih so zračniki, ki omogočajo individualno nastavljanje prezračevanja, in všite varnosti je tudi zadaj obilo. Vsi trije varnostni pasovi so seveda tritočkovni, S60 ima tri vzglavnike (ki jih je mogoče za boljši pogled nazaj podreti), sistem za varovanje pred poškodbami bočnih trkov vključuje široko okensko varnostno blazino (sicer jih je v avtomobilu še šest), deljivo zadnje naslonjalo pa ima čvrste zatiče, ki jih je mogoče sprostiti iz prtljažnika.

Tudi slednjemu ni mogoče očitati prav nič. 424 litrov je lepo obdelanih, pravokotno uporabnih, z dovolj veliko odprtino, da nalaganje prtljage ni težavno, in s pripravno deljenim dnom, ki ga je mogoče postaviti pokonci, tako da zadržuje manjše kose ali vrečke po obisku v trgovini. Pokrov podpira mehanizem s teleskopskimi blažilniki, ki ne posega v notranjost prtljažnika, celoten prtljažnik pa obdaja kakovostna tapeta.

Prtljaga se bo torej udobno peljala, to pa še bolj velja za potnika na prednjih sedežih. V znanem Volvovem slogu sta razkošna, ne premehka ne pretrda, nastavljiva po višini in v ledvenem delu, z nenastavljivima, kljub temu pa odličnima vzglavnikoma in s samodejno nastavljivima varnostnima pasovoma. Dobro znata blažiti udarce s podvozja, le sedanje in vstajanje je nekoliko težje, ker je avtomobil svojemu poslanstvu primerno pač nekoliko bližje tlom.

S60 hoče biti športen, zato je tudi prvi Volvo, ki ima trikraki volanski obroč. Debelo oblazinjen, z gumbi za upravljanje radijskega sprejemnika, telefona in tempomata je dobro oprijemljiv, nastavljiv po višini in globini, tako da udobnega voznega položaja ni težko najti.

Voznik se sicer počuti nekoliko utesnjeno, saj je sredinska konzola zelo široka. Na njej kraljuje velik radijski sprejemnik s CD-enoto, kasetnikom in integriranim telefonom (brez doplačila). Odlično! Radio ima zelo dober zvok, ergonomsko je dovršen, vgrajen telefon pa sprejme majhne kartice SIM, ki so v veliki večini mobilnikov. Zelo preprosto je tudi upravljanje učinkovite klimatske naprave, ki zmore temperaturo nastavljati ločeno za voznikovo in sovoznikovo polovico.

Manj pohval zaslužijo odlagalni prostori, ki razen med prednjima sedežema niso prav veliki. Na žalost avtomobil nima pepelnika (oziroma predalčka za odpadke) in tudi za pločevinke, ki jih je sicer mogoče zasilno odložiti v enega izmed predalov med sedežema, ni posebnega prostora. Navdušujeta kakovost izdelave in uporabljenih materialov: S60 se vozi brez škripanja plastike.

V potniški kabini se potuje mirno in tiho, če le motorni vrtljaji niso previsoki. Takrat sicer uglajeni in mirno tekoči petvaljnik postane preglasen. Motor je seveda stari znanec, v 2, 4 litra delovne prostornine pa skriva 170 konjičev. Na voljo je še v izvedbi s 103 kW (140 KM), ki je morebiti celo boljša izbira. Oba motorja sta namreč zelo prožna, šibkejši pa največji navor 220 Nm doseže celo pri 3750 vrt/min, kar je za dobrih 1000 vrtljajev manj kot pri testnem agregatu (230 Nm, 4800 vrt/min).

Med vožnjo razlike tako skoraj ni, saj motor dobro potegne že iz prostega teka in voznik si lahko privošči lenarjenje z menjalnikom ne glede na to, v kateri prestavi vozi. Izmerjena prožnost s 34 sekundami potrjuje te trditve, medtem ko je bil pospešek z 10, 0 sekundami za 1, 3 sekunde slabši od tovarniško obljubljenih 8, 7 sekunde. Deloma gre to pripisati zimskim gumam in zimskim voznim razmeram, razočaranje pa je toliko večje, ker je bil avtomobil obut v manjše gume, kot bi moral biti (195/55 R 15 namesto 195/65 R 15).

Pospešek bi torej moral biti boljši, veliko odstopanje (od 15 do 20 odstotkov) pa smo izmerili tudi pri natančnosti merilnika hitrosti. Pri priganjanju v visoke vrtljaje motor ne kaže več takšne poskočnosti kot v spodnjem delovnem območju in tako izgubi prednost pred šibkejšo različico. Dokaj zadovoljni smo bili s porabo goriva. Kljub testnim naporom skupno povprečje ni preseglo 10, 4 litra na sto kilometrov, najmanj pa smo se vozili celo z 8, 2 litra.

Voznikove zahteve S60 na odprti cesti povsem zadovolji. Med hitrimi potovanji je miren, dobro vztraja v smeri in zadovoljivo zavira tudi po večkratnih ponovitvah. Izmerjenih dobrih 40 metrov s 100 na 0 km/h z zimskimi gumami ni slab podatek. Med ovinki je zanesljiv, morda celo nekoliko preveč »povprečno« nastavljen, z izrazitim prekrmarjenjem, ko so hitrosti prevelike, pa tudi z željo, da z volanom, odvzemanjem plina in zaviranjem zadek nastavi v želeno smer.

Krmilni mehanizem je natančen, s samo tremi zavoji od ene do druge skrajne lege tudi dovolj neposreden za hitro sukanje, pa ravno prav ojačan, da voznik čuti, kaj se dogaja z avtomobilom. Kolesa so štirikrat posamično obešena, spredaj s trikotnimi vodili, zadaj pa z vzdolžnimi nihajkami, dvojnimi prečnimi vodili in seveda s stabilizatorjema na obeh premah.

Vzmetenje je kar malce športno, čvrsto, a še vedno dovolj udobno za vse vrste cest. Na kratkih grbinah nakaže konturo ceste, ne vsiljivo, pa vendarle, z dolgimi gubami dobro opravi, predvsem pa ne dopušča prevelikega nagibanja v ovinkih in nezdravih reakcij na hitro spreminjanje smeri. Neumnosti preprečuje tudi doplačilni sistem za stabilizacijo vozila DSTC, ki ne »zagrabi« takoj, ko kolesa zdrsnejo, ampak z majhno zamudo. Avtomobil sicer umiri, vendar vozniku pri tem za nekaj hipov povzroči povišan krvni tlak. Slabo tudi opravi s prednjimi kolesi, vrtečimi se v prazno, še posebej, če je avtomobil usmerjen naravnost in zdrsujeta obe. Na tem področju se bo Volvo moral še malce učiti.

V celoti pa S60 zadovolji. Je lep, dinamičen, dobro narejen in varen. Vse, kar mora Volvo nove generacije biti, da lahko svoje potnike popelje v novo dimenzijo.

Boštjan Jevšek

Foto: Uroš Potočnik

Volvo S60 2.4

Osnovni podatki

Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 24.337,84 €
Cena testnega modela: 28.423,13 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,7 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,7l/100km
Garancija: 1 leto splošne garancije brez omejitve kilometrov, 3 leta garancije na akumulator, 12 let garancije na pločevino

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 413,17 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 471,54 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 5-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 90,0 mm - gibna prostornina 2435 cm3 - kompresija 10,3 : 1 - največja moč 125 kW (170 KM) pri 5900/min - srednja hitrost bata pri največji moči 17,7 m/s - specifična moč 51,3 kW/l (69,8 KM/l) - največji navor 230 Nm pri 4500/min - ročična gred v 6 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,6 l - motorno olje 5,3 l - akumulator 12V, 60 Ah - alternator 100 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,070; II. 1,770; III. 1,190; IV. 0,870; V. 0,700; vzvratna 2,990 - prestava v diferencialu 4,250 - platišča 6,5J × 15 - gume 195/55 R 15 (Nokian Hakkapelitta NRW), kotalni obseg 1,80 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 36,2 km/h - rezervno kolo 195/65 R 15
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,7 s - poraba goriva (ECE) 8,1/10,5/8,7 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 91-98)
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,28 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžne nihajke, dvojna prečna vodila, Wattov paralelogram, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBV, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1434 kg - dovoljena skupna masa 1980 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1600 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe75 kg
Zunanje mere: dolžina 4580 mm - širina 1800 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2720 mm - kolotek spredaj 1560 mm - zadaj 1560 mm - najmanjša razdalja od tal 130 mm - rajdni krog 11,8 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1550 mm - širina (komolci) spredaj 1515 mm, zadaj 1550 mm - višina nad sedežem spredaj 985-935 mm, zadaj 905 mm - vzdolžnica prednji sedež 860-1100 mm, zadnja klop 915-665 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 515 mm, zadnja klop 490 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: (normno) 424 l

Naše meritve

T= 5 °C, p= 960 mbar, rel. vl.= 73 %
Pospešek 0-100km: 10,0s
1000m z mesta: 31,0s ( 174km/h)
Največja hitrost: 205km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,2l/100km
Najvišja poraba: 12,1l/100km
poraba na testu: 10,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,6m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 65dB
Napake med testom: aktiven potovalni računalnik je onemogočil delovanje gumbov na volanu
Ocena
  • Škoda, da S60 na zadnji klopi skopari s prostorom za višje odrasle potnike. V vsem drugem je namreč povsem dorasel prestižnim tekmecem. No, motor bi moral biti nekoliko tišji in v višjih vrtljajih zmogljivejši, menjalnik pa bolj tekoč, toda švedski paket varnosti je odlična izbira. Sploh glede na razmeroma ugodno ceno!

Hvalimo in grajamo
prožen motor
udobno vzmetenje
poraba goriva
ergonomija
udobni sedeži
vgrajena varnost
premalo prostora na zadnji klopi
zatikajoča se prestavna ročica
izrazito podkrmarjenje
počasen sistem DSTC
utesnjenost spredaj zaradi širokega sredinskega grebena spredaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri