Volvo S60 AWD

2. 5. 2002
Deli

Pravzaprav je bilo vse skupaj le vprašanje časa. Osnovi modelov V70 in S60 sta si namreč zelo podobni, torej ni razloga, da slednji ne bi ponujal tudi štirikolesnega pogona. In zakaj smo potem nanj čakali skoraj dve leti?

Zgolj površen pogled na zadka obeh modelov, kjer sta nameščeni oznaki AWD (All Wheel Drive), še ne razkrije odgovora. Res je, da z njo pri Volvu označujejo štirikolesni pogon. Toda nič več kot to. Da boste dobili pravi odgovor, se morate poglobiti v tehnične podatke. Iz njih namreč hitro ugotovite, da pri Volvu V70 AWD za prenos moči na zadnja kolesa skrbi visko sklopka, pri modelu S60 AWD pa haldex.

In zakaj tako? Odgovor je preprost. Zato ker bo že v kratkem Volvovo prodajno paleto popestril tudi XC90 s prav tako novim štirikolesnim pogonom (haldex).

Skrivnost smo torej razkrili. Kaj pa to pomeni v praksi? Za voznika nič novega, bi lahko zapisali. Res je sicer, da zasnovi pogonov nista enaki (podrobnosti o novem štirikolesnem pogonu si lahko preberete v AM 4/2002), je pa zato precej podobno njuno delovanje. To pomeni, da tudi pri modelu S60 AWD štirikolesni pogon deluje povsem neodvisno od voznika. Prav to pa smo od Volva S60 AWD tudi pričakovali.

Čeprav S60 slovi kot najbolj športni Volvo, to še zdaleč ne pomeni, da je vožnja z njim špartansko garaška. Tako kot S80 in V70 tudi S60 ponuja izredno dobra prednja sedeža, ki sta skupaj z zadnjo klopjo lahko oblečena v temno kombinacijo usnja in blaga. Ob dejstvu, da so v temne barve odeti tudi armaturna plo- šča, notranje stene vrat ter dno vozila, vas sicer prešine, da je notranjost barvno precej monotona, toda priznati moramo, da je prav blago na sedežih tisto, ki jo diskretno poživi.

Značaj Volva S60 AWD nam dajeta slutiti trikraki volanski obroč skupaj s stikali za ukazovanje avdiosistemu, tempomatu in telefonu ter prestavna ročica. Z njo smo pri testnem Volvu sicer ukazovali petstopenjskemu samodejnemu menjalniku, toda na pogled je skoraj takšna kot tista pri ročnem. Zagotovo pa spoznate njegov značaj, ko zaženete motor. Iz prednjega dela vozila se namreč oglasi značilen zvok petvaljnika, ki mu pomaga turbinski polnilnik. To vam zagotavlja, da moči ne bo primanjkovalo. In res, 2, 4-litrski motor zmore 147 kW, oziroma okroglih 200 KM, za nameček pa še 285 Nm navora. Slednji je trenutno tudi edini, ki ga ponujajo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom.

Prijetno vas lahko preseneti tudi menjalnik. Pa ne zaradi svojega uglajenega delovanja. Napaka! V primerjavi z nemški tekmeci pri najvišjih vrtljajih pretika nekoliko grobo in s precejšnjo zamudo. Zato pa se v ročnem načinu pretikanja obnaša enako kot klasični ročni menjalniki. To pomeni, da se na število vrtljajev in na ukaze »kick-downa« ne odziva, ampak ostane v tisti prestavi, ki ste mu jo določili vi. Torej vam preostane le še, da Volvu S60 AWD pokažete svoj značaj tudi vi.

Moči je namreč ogromno, čeprav je zaradi štirikolesnega pogona izza volanskega obroča ni čutiti v celoti. Kolesa, tako prednja kot zadnja, ostajajo ves čas trdno v stiku s podlago. Tudi v ovinkih. Vas pa utegne pri velikih hitrostih na brutalen način vožnje najprej opozoriti podvozje, ki se začne temu upirati in to oznanjati prek volanskega obroča. Hkrati pa se z izredno podkrmarjenostjo v ovinkih odziva tudi Volvo. Čeprav je pogon štirikolesni, ne smemo pozabiti, da sta v osnovi še vedno gnani le prednji kolesi. In tega S60 AWD ne zna skriti. Zato besede športen še zdaleč ne gre enačiti z besedo dirkalen.

Temu bo, če bo, namenjen šele S60 R. Do kolikšne mere je športen S60 2.4 AWD, pa sporoča tudi s svojo samodejnostjo delovanja. S samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.

Matevž Korošec

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 31.497,91 €
Cena testnega modela: 37.206,90 €
Moč: 147kW (200 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 90,0 mm - gibna prostornina 2435 cm3 - kompresija 9,0 : 1 - največja moč 147 kW (200 KM) pri 6000/min - največji navor 285 Nm pri 1500-5000/min - ročična gred v 6 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - turbinski polnilnik na izpušne pline - tekočinsko hlajenje 7,6 l - motorno olje 5,3 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,770; II. 2,990; III. 1,960; IV. 1,320; V. 1,020; vzvratna 3,230 - diferencial 2,440 - gume 215/55 R 16 H
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,5 s - poraba goriva (ECE) 15,0/8,5/10,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžne nihajke, dvojna prečna vodila, Wattov paralelogram, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1560 kg - dovoljena skupna masa 2060 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1600 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4580 mm - širina 1800 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2720 mm - kolotek spredaj 1560 mm - zadaj 1560 mm - rajdni krog 11,8 m
Notranje mere: dolžina 1550 mm - širina 1515/1550 mm - višina 985-935/905 mm - vzdolžnica 860-1100/915-665 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: (normno) 424 l
Naše meritve
T = T = 18 °C, p = 1018 mbar, rel. vl. = 90 %, Stanje števca: 8795 km, Gume: Dunlop SP WinterSport M3 M+S
Pospešek 0-100km: 9,0s
1000m z mesta: 30,4s ( 175km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 11,9 (V.)s
Največja hitrost: 212km/h (D)
Najmanjša poraba: 12,8l/100km
poraba na testu: 13,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 78,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 45,2m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Volvo S60 postaja čedalje zanimivejši avtomobil tudi med Slovenci. V kombinaciji s štirikolesnim pogonom bo postal še zanimivejši. Žal je v tem trenutku na voljo le z enim samim motorjem, ki pa ob vseh dodatkih (štirikolesni pogon, samodejni menjalnik …) še zdaleč ni varčen. Toda če se vam z nakupom ne mudi, počakajte na turbodizelski motor. Ta bo zagotovo občutno varčnejši.

Hvalimo in grajamo
zunanji videz
ugled znamke
počutje v notranjosti
štirikolesni pogon
motorne zmogljivosti
delovanje menjalnika v ročnem načinu pretikanja
S60 AWD je na voljo le z enim samim motorjem
sunkovito in nekoliko zapoznelo pretikanje v najvišjem območju motornih vrtljajev
majhna odprtina prtljažnega prostora
pomanjkanje predalčkov na armaturni plošči