Novi S80 je k nam prišel tiho, previdno in zadržano. Kar nekako sramežljivo. Kot da bi se bal nemške konkurence in ne bi povsem zaupal sam vase … Ampak kaj če to ni le taktika, s katero želijo Švedi privabiti kupce razvpitih nemških limuzin?
Vas novi S80 ne prepriča? Se vam zdi premalo vpadljiv, preveč umirjen in neizrazit? Previdno s komentarji! Tudi to je lahko strategija Skandinavcev. Novi S80 res ni najbolj fotogeničen. Tudi na cesti ni najbolj vpadljiv. Če ga boste opazili, bo to zaradi barve. Zlata – Shimmer Gold Pearl – ki je krasila testnega Volva, mimogrede ni ena tistih. Za skandinavsko oblikovanje pa je tako in tako že dolgo znano, da ni kričeče in da ne podlega trendom. Preden vas navduši, zahteva svoj čas. Toda potem vas lahko tudi prevzame.
Ampak ne glede na vse boste morali priznati, da je novi S80 skladnejši in elegantnejši od predhodnika. Še posebej to razkazuje zadaj, kjer prepoznavnih oblikovalskih potez niso spreminjali – boka se še vedno spuščata stopničasto proti tlom – so pa z zajetnejšimi lučmi zadku vlili več dinamičnosti in … lahko bi rekli tudi šarma. Zanimivo je, da novi S80 ni prav nič večji od svojega predhodnika. Je le nekoliko širši (27 mm) in višji (34 mm), kar je v današnjih časih, ko skoraj vsi modeli v primerjavi s svojimi predhodniki zrastejo, prav redkost.
Povedano drugače, Volvo se je s svojo največjo hišno limuzino še nekoliko oddaljil od gigantsko velikih nemških tekmecev (Mercedes-Benz razred S, BMW serije 7 …) – pravzaprav so se oddaljili oni od njega – in se približal srednje velikim limuzinam. Audi pa ga je s svojim A6 medtem tudi že prehitel.
Toda brez skrbi, zaradi tega ne boste prav nič prikrajšani v njegovi notranjosti. Ta verjetno še najjasneje razglaša, za kako nov avto gre v resnici. Pa ne na prvi pogled. Prvi stik vas lahko spravi celo na rob obupa. V navalu številnih zaslonov (LCD), neštetih gumbov in raznih dekoracijskih dodatkov, ki jih srečujemo v avtomobilih višjega razreda, je notranjost novega Volva prav porazno suhoparna. Merilnika sta dva. Le dva! In še ta na pogled vse prej kot sodobna.
Gumbov okoli zaslona radijskega sprejemnika je manj, kot jih je bilo, ko so na cesti vladali ’Fičoti’ in ’Stoenke’ (še dobro, da je imel testni S80 vgrajen GSM-telefon oziroma povezavo bluetooth, ki omogoča prostoročno telefoniranje, saj brez številčnice v tem primeru ne gre). Za ukazovanje klimatski napravi služi sedem gumbov: trije vrtljivi (eden za določanje intenzivnosti vpihavanja zraka in dva za ločeno uravnavanje temperature) in štirje klasični, od katerih na enem piše ’auto’. In to je to!
Dvomov, ki se vam začnejo naenkrat porajati v glavi, ni malo. Še posebej ko stopijo v ospredje številke oziroma cena. Za manj kot deset milijonov tolarjev te limuzine ne boste dobili. Razen najosnovnejši model. In ob vsem tem Švedi še pravijo, da bo novega S80 kupilo kar 70 odstotkov kupcev, ki Volva še nikoli niso imel v svoji garaži. Težka naloga.
Nekoliko lažja postane, ko odprete vrata – mimogrede, če doplačate za ključ PCC (Personal Car Communicator), Volvo to stori sam – in sedete v sedež. Tisti, ki ste to že kdaj storili, verjetno veste, kaj imamo v mislih. Volvovi sedeži spadajo v sam vrh, ko pomislimo na varnost in udobje, in to velja tudi za te. Ključ PCC pomeni tudi to, da ga ob zagonu motorja lahko pustite v žepu. Vse, kar morate storiti, je pritisniti na tipko ’start’.
Kar zaslišite iz izpušnih cevi, pa je verjetno najlepše presenečenje, ki vas čaka. Ne, to ni umirjen glas petvaljnika, ampak zelo zdrav zvok ’osmaka’. Zjutraj se vam nehote celo zazdi, da se ta agregat ni namenil v kolono, ki se počasi pomika proti službi, ampak na dirkališče. Oglasi se odločno, z značilnim grgranjem osmih valjev in z ravno prav povišanimi vrtljaji v prostem teku. Verjemite, tudi vrhunski Alpinov avdiosistem (Premium Sound), podprt s tehnologijo ICEPower (Bang & Olufsen) in vezan na Dynaudijovo ozvočenje, vas v teh trenutkih ne bo prepričal.
Če so jutra hladna in vlažna, S80 samodejno poskrbi za vklop gretja zadnje šipe in zunanjih ogledal. Notranjosti obeh okroglih merilnikov se ob zagonu motorja spremenita v informacijska (LCD) zaslona. Tam so vsi najnujnejši podatki. Odvečnih ali motečih informacij ni. Za to poskrbi sistem, ki sproti preverja parametre in vozniku izpiše le stvari, za katere meni, da so zanj pomembne (na primer, da potnik zadaj ni pripet).
Edina pomanjkljivost tega sistema je, da ne podpira radijskih sporočil RDS in informacij, vezanih na telefon. Temu služi zaslon na sredinski konzoli. Konzola je, tako kot v najmanjših Volvih, tudi tu tanka, predal za njo pa precej neuporaben. Vendar vas to ne bi smelo motiti, saj je naokoli dovolj drugih, uporabnejših odlagalnih mest.
Zaslon na sredinski konzoli pa ne služi le izpisu radijskih in telefonskih funkcij, ampak tudi nastavitvam v vozilu, ki jim voznik in sopotnika ukazujeta s sklopom petih gumbov, nameščenim desno pod zaslonom. Tik ob številčnici. Brisalniki, žarometi in luči se, jasno, prižigajo in ugašajo samodejno. To velja tudi takrat, ko je avtomobil parkiran. Na primer, če odprete pokrov prtljažnika (odprtina je zaradi dokaj kratkega zadka precej majhna), se samodejno prižgejo še zadnje luč. Elektrika skrbi za pomik prednjih sedežev, zunanjih ogledal in vseh štirih stekel v vratih. Konec koncev pa tudi za delovanje šeststopenjskega samodejnega menjalnika.
V kombinaciji z največjim motorjem v ponudbi serijsko pritaknejo tudi štirikolesni pogon AWD (haldex) in šeststopenjski samodejni menjalnik. In če ste pravi kupec Volva, je to lahko prava kombinacija. Prijetno grgranje osemvaljnika, nežno pretikanje Geartronica, mehko požiranje neravnin in čiste linije, ki vladajo v notranjosti, na voznika in potnike delujejo naravnost sproščujoče. Verjemite, to ni avtomobili, ki bi vas silil v hitro vožnjo.
Konec koncev agregat kar 370 Nm postreže že pri okoli 2.000 vrtljajih v minuti. To pa je območje, v katerem je vožnja tudi najprijetnejša. In varčna. Pri hitrosti 130 kilometrov na uro na primer motor še vedno grgra z 2.800 vrtljaji v minuti in pri tem porabi okoli 11, 8 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. Sprejemljivo! Ampak lepo vas prosim, kdo si bo kupil skoraj štiri litre in pol prostornine ter osem valjev in za to odštel najmanj dobrih 14 milijonov, da se bo potem po cestah premikal s hitrostjo 130 kilometrov na uro. Česa takega so sposobni le Američani.
Najhuje pri tem pa je, da se motor prav neverjetno rad vrti. In to je, verjemite, treba doživeti. Ko pohodite stopalko za plin, vrtljaji v trenutku narastejo, nežno grgranje se spremeni v rezek športni zvok in Volvo se izstreli kot iz topa. Pospeševanje se ne konča, tudi ko se kazalec na merilniku hitrosti že povsem dotakne številke 230.
Kako velika je takrat poraba bencina, raje ne sprašujte, svetujemo pa vam, da to počnete le na varnih in za to dovoljenih odsekih. Kljub vsej inteligenci, ki jo premore, vas bo novi S80 namreč morda še rešil iz kakšne nepremišljene situacije, pred policaji pa zagotovo ne.
Matevž Korošec
Iz oči v oči
Ni kaj, zmagovalna kombinacija. S80 je ravno prav velik, da s svojimi merami in maso ne zmoti športno razpoloženega voznika, hkrati pa si še vedno zasluži naziv prostorne limuzine, pohvali se lahko z odličnimi sedeži in dobro ergonomijo in razveseljuje s podvozjem, ki je v ovinkih zanesljivo, poleg tega pa dobro blaži neravnine. Ampak vse to zbledi v primerjavi z veseljem, ki ga povzroča osemvaljnik. V prvi in drugi prestavi je prijetno, rohneče glasen, pri avtocestnih hitrostih (če le plin ni pritisnjen povsem do konca) uglajeno tih. Če vas ne moti poraba (ki je lahko sicer ugodno majhna, a na to raje ne računajte), je S80 odlična izbira.
Dušan Lukič
Mislim, da je edina prava alternativa nemški trojici, čeprav pri Volvu – v nasprotju s tekmeci – slabše promovirajo svoje izdelke. Volvo S80 V8 je dovolj velik, luksuzen, varen, z zmogljivim motorjem in predvsem dobrim imidžem (tudi po zaslugi slovenske šefice za razvoj). Le dovolj denarja je treba imeti, predvsem pa znati ceniti minimalizem. Ne razumete? Majhni zasloni, malo gumbov, nezahtevnost uporabe.
Aljoša Mrak
Mogoče bi našel vrsto zamer v primerjavi z nemškimi tekmeci, morda bi jih našel le malo v obrnjeni smeri, ampak meni je že to ljubo, da svet v tem razredu ni tako dolgočasno nemški, kot da bi ti dobili drugo svetovno vojno. Vsaj na našem trgu – ali bolje rečeno: cestah; ali še bolje: v slovenskih glavah – je videti tako. Zato nepreklicno glasujem za S80.
Vinko Kernc
Prodaja: | Volvo Car Austria |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 62.399,00 € |
Cena testnega modela: | 67.849,01 € |
Moč: | 232kW (316 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 6,5 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 11,9l/100km |
Garancija: | (2 leti splošne garancije, 8 let garancije za prerjavenje, 2 leti garancije na lak, 3 leta mobilne garancije.) |
Menjava olja vsakih | 30.000 km |
Servisni pregled na | 30.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 200,30 € |
---|---|
Gorivo: | 14.371,56 € |
Gume (1) | 3.812,39 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 33.717,24 € |
Obvezno zavarovanje: | 3.271,63 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 6.943,89 € |
Skupaj | 63.100,23 € (strošek na km: 0,63 €) |
Motor: | 8-valjni - 4-taktni - V-60o - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 94,0 × 79,5 mm - gibna prostornina 4414 cm3 - kompresija 10,4 : 1 - največja moč 232 kW (316 KM) pri 5950/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,8 m/s - specifična moč 52,6 kW/l (71,6 KM/l) - največji navor 440 Nm pri 3950/min - 2x2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - posredni vbrizg. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa - sredinska viskozna sklopka - 6-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,150; II. 2,370; III. 1,560; IV. 1,160; V. 0,860; VI. 0,690 vzvratna 3,390 - diferencial 3,330 - platišča 8 J × 18 - gume 245/40 R 18 Y, kotalni obseg 1,97 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 51,4 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h - pospešek 0-100 km/h 6,5 s - poraba goriva (ECE) 18,0/8,3/11,9 l/100 km |
Voz in obese: | limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, trikotna prečna vodila, vzmetni nogi, stabilizator - zadaj posamični obesi, večvodilna prema z zgornjimi trikotnimi prečnimi vodili in spodnjimi vzdolžnimi vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, elektronsko krmiljena mehanska zavora na zadnji kolesi (stikalo na armaturni plošči levo ob volanskem drogu) - volan z zobato letvijo, električni servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1742 kg - dovoljena skupna masa 2320 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | širina vozila 1861 mm - kolotek spredaj 1578 mm - zadaj 1575 mm - rajdni krog 12,2 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1530 mm, zadaj 1520 - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 510 - premer volanskega obroča 385 mm - posoda za gorivo 70 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) |
(T=9 °C / p= 1022 mbar / rel. vl.: 71 % / Gume: Pirelli P Zero Rosso / Stanje km števca: 7324 km) | |
Pospešek 0-100km: | 6,9s |
---|---|
402m z mesta: | 14,8s ( 157km/h) |
1000m z mesta: | 26,4s ( 204km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,3/10,4s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,8/16,6s |
Največja hitrost: | 250km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 11,8l/100km |
Najvišja poraba: | 19,1l/100km |
poraba na testu: | 15,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 53dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 52dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 59dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 62dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Dobra alternativa. Če kupujete limuzino tega velikostnega razreda in niste mahnjeni na ’nemce’, je novi S80 lahko pravi izdelek za vas. Oblikovno ni tako vpadljiv, poskrbi pa za prijetno počutje v notranjosti. Je manj športen med ovinki, vendar zato udobnejši v vsakodnevni vožnji. In na koncu je tu še motor. Pravi biser med osemvaljniki.
-
Zunanjost (14/15)
Namen skandinavskega oblikovanja ni, da bi vas navdušilo, kvečjemu prevzelo. Toda za to mu morate dati potreben čas.
-
Notranjost (127/140)
S80 ne spada med največje limuzine, toda v notranjosti boste zase našli dovolj prostora. Če že, potem je skromen prtljažnik.
-
Motor, menjalnik (38 /40)
Vrhunski osemvaljnik je kompakten, napredno grajen in čist. Podpira ga šeststopenjski samodejni menjalnik.
-
Vozne lastnosti (87 /95)
Ogromno moči, štirikolesni pogon, DSTC … S80 V8 je hiter, vendar med ovinki vseeno nekoliko premehek (volan, podvozje).
-
Zmogljivost (34/35)
Vrhunski motor se odlično počuti prav v vseh načinih vožnje. Menjalnik pretika nežno in umirjeno.
-
Varnost (26/45)
Računalniško načrtovana gradnja, aktivni žarometi, AWD, DSTC, SIPS, WHIPS … varnost v Volvih nikoli ni bila vprašljiva.
-
Gospodarnost
Nekaj je zagotovo. Ta avto ni varčen. S ceno dobrih 16 milijonov in porabo okoli 15 litrov težko govorimo o gospodarnosti.