Filozofija Volva je že dolgo znana. Njihovi avtomobili so najprej družinski avtomobili. Da bi to odkrili, vam ni treba riniti v največje in najdražje modele. Dovolj je že, da sedete v najmanjšega. Na primer v model V50.
Če morda ne veste, kje na lestvici ponudbe se nahaja ta avto, boste to hitro ugotovili. Zanimiva sredinska konzola je ožja kot pri bratih, prostor med sedežema in vrati je izkoriščen do zadnjega milimetra (to boste, če ne prej, spoznali, ko si boste nastavljali naslonjalo sedeža), centimetrov je nad glavami in v višini ramen ravno prav, ne pa v izobilju, in pogled nazaj se zaključi dovolj blizu, da bo všeč celo tistim, ki so manj vešči volana.
Stvari, ki jih je treba pohvaliti v testnem avtu, so nedvomno vrhunski materiali, dovršena barvna usklajenost (kdo pravi, da je siva barva dolgočasna? ), anatomski sedeži, odličen avdiosistem, … Torej vse, kar je potrebno za prijetno počutje voznika in potnikov, lično urejen povprečno velik prtljažnik, odlična mehanika in nenazadnje trdna identiteta. Da V50 stoji na Focusovem podvozju, da ga poganja enak motor kot nekatere Citroëne, Mazde, Peugeote ali Forde in - končno- da je večinski lastnik znamke Volvo prav Ford, ne boste posumili niti za trenutek. Vsi detajli, tudi tisti najmanjši, so namreč Volvovi, kar pa danes za večino avtomobilov, ki so narejeni v nekem koncernu, ne bi mogli trditi.
Da je V50 koncernski avto, razkriva šele tam, kjer oči in roke povprečnega uporabnika zaidejo le redko. Ali nikoli. Govorimo o stvareh, ki so najmanjšemu Volvu lahko v ponos. Na prvem mestu moramo ponovno izpostaviti podvozje.
Zanj so poskrbeli pri Fordu in kaj pomeni to v praksi, verjetno ni treba posebej poudarjati. Lega in vodljivost sta izredno zanesljiva, za kar se moramo zahvaliti tudi natančnemu volanu in primerno trdemu vzmetenju. Slednje seveda pomeni, da ta Volvo verjetno ne bo pogodu ljubiteljem nezaznavnega požiranja neravnin, bodo pa toliko bolj nad njim navdušeni vsi tisti, ki od avta, tudi pri večjih hitrostih, zahtevajo vse tiste komponente, ki vlivajo zaupanje.
Pa s tem nimamo v mislih brezglavega norenja med ovinki in cviljenja gum. Motor, ki je poganjal testnega Volva, je družinsko naravnan, vendar kljub temu odličen izdelek in še en primerek koncernskega sodelovanja v tem avtu. Da je to dizelski agregat z 1, 6 litra prostornine, se verjetno ne sliši nič kaj spodbudno, zato je prav, da vam razkrijemo njegovo moč (109 KM) in predvsem navor, katerega je v osnovi za 240 Nm, ob povsem pohojeni stopalki za plin pa lahko za kratek čas poskoči celo do 260 Nm (’overboost’). Ampak pri Volvu s tem motorjem nimajo športnih ambicij kar nenazadnje dokazujejo tudi s petstopenjskim ročnim menjalnikom, ki skrbi za prenos moči.
Pohvaliti je treba predvsem druge stvari, kot so na primer uglajenost, prožnost, veselje do vrtenja, natančen menjalnik, poraba goriva in predvsem hitro doseganje delovne temperature, kar za druge dizelske motorje ne bi mogli trditi. Švedi očitno dobro vedo, kaj pomenijo hude zime, zato so povsem na novo razvili hladilni sistem in dosegli hitrost doseganja delovne temperature, ki je povsem primerljiva z bencinskimi motorji.
To pa je verjetno še en dokaz, ki priča, da pri Volvu pozornost posvečajo predvsem družinskemu udobju. Torej tudi tistim potnikom, ki sedijo zadaj in ki si v peklensko hladnih jutrih ne morejo omisliti ogrevanih sedežev.
Matevž Korošec
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Volvo Car Austria |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 29.510,93 € |
Cena testnega modela: | 32.886,83 € |
Moč: | 81kW (110 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,1 s |
Največja hitrost: | 190 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,0l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1560 cm3 - največja moč 81 kW (110 KM) pri 4000/min - največji navor 240 Nm pri 1750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 T (Pirelli 190 Snowsport M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 190 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,1 s - povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo1492 kg - dovoljena skupna masa 1980 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4514 mm - širina 1770 mm - višina 1452 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 55 l. |
Prtljažnik: | 417-1307 l |
T=9 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 63 % /Stanje km števca: 2100 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,9s ( 125km/h) |
1000m z mesta: | 32,8s ( 158km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,4s |
Prožnost 80-120km/h: | 15,0s |
Največja hitrost: | 187km/h (V.) |
poraba na testu: | 7,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,5m |
AM meja: | 40m |
-
Volvo V50 je primerjavi s svojim predhodnikom (V40) nedvomno stopil v razred višje. Pa ne le zaradi centimetrov, ampak predvsem zaradi svoje dovršenosti. Napredoval je prav v vseh pogledih in to očitno. Žal pa tudi cenovno.