Volvo V70 D5 Summum Geartronic

20. 10. 2008
Deli

Šved, ki Nemcem ne pusti spati . . V življenju je velikokrat tako; tudi ko stvari na pogled delujejo urejeno in se zdi, da je vse v najlepšem redu, obstaja nekaj ali nekdo, ki meša štrene. Vprašajte Nemce, kaj jim krati spanec. Obrnili se bodo proti severu in s cmokom v grlu izgovorili V70.

Volvo je verjetno edini proizvajalec, ki se v teh časih še pošteno kosa z nemškim trojčkom. In če mu kje resnično uspeva, je to prav v razredu poslovno-družinskih kombijev. Oprostite, družinsko-poslovnih kombijev. Ko steče beseda o kombijih, oblika avtomobila jasno pove – na prvem mestu je družina in šele nato posel. In na tej vrednoti Volvo že ves čas gradi svoj imidž.

Se še spomnite izraza švedsko jeklo? V svet ga je ponesel prav Volvo s svojo kakovostjo. Volvo je pionir na področju razvoja varnosti v vozilih. Družina je beseda, ki jo na seznamu skandinavskih vrednot verjetno najdemo najvišje. In ne nazadnje, Volvovi kombiji so se po cestah podili, ko o Avantih in Touringih še ni bilo ne duha ne sluha.

Znanje in izkušnje so, če pogledamo nemško trojico (okej, dvojico, Mercedes je izjema), nedvomno na Volvovi strani. In tega ni mogoče zanikati. Zares pa to spoznate, ko začnete notranjost V70 tudi uporabljati. Na primer, prtljažna vrata so, če ste zanje pripravljeni doplačati, lahko električno pomična. Zaradi tega V70 sicer ni nič bolj uporaben, vam pa lahko stvar pride še kako prav, ko vas s polnimi rokami ujame poletna nevihta.

Bolj uporabna se zdi recimo temu loputa, skrita v dnu prtljažnika, ki v pokončnem položaju z elastičnim trakom preprečuje polnim vrečkam, da bi se kotalile po prtljažniku. Ali pa dvojno dno, v katerem so skriti premišljeno zasnovani prekati, ki sprejmejo obvezno opremo, najosnovnejše kose orodja, zaščitno mrežo (kadar te ne potrebujete) pa še kaj.

O ličnosti in urejenosti zadka nam verjetno ni treba zgubljati besed – Volvo na tem področju že dolgo velja za vzor – o premišljeni zasnovi zadka pa veliko povedo tudi naslonjala zadnje klopi, ki jih je sila preprosto zlagati, in to v razmerju 40 proti 20 proti 40.

Vse od zadnje kopi naprej proti vetrobranskemu steklu je v V70 tako kot v večji limuzini S80. Zračnika za dovod svežega zraka k potnikom zadaj sta nameščena v B-stebričkih, kar je nedvomno Volvova posebnost, predalov in žepov za drobnarije je na pretek, toda – pozor – samo za drobnarije(! ), bralne lučke so namenjene vsakemu potniku posebej, če ste pripravljeni doplačati, se lahko otroci (ali odrasli) zadaj igrajo s svojo avdio komponento, sedišča so razkošno odmerjena, in, ponovno, če ste pripravljeni doplačati, oblečena tudi v usnje.

Šele tukaj smo Volvu pripisali prvo grajo. Nekoč odlični sedeži, ki smo jih opevali in postavljali za vzor tekmecem, po novem telesa ne objamejo več tako prijetno kot nekoč. Povrh vsega se spredaj sedi previsoko (električni pomik), najbolj pa nas je razočaralo usnje, ki je pregladko in kar ne more skriti dejstva, da je Volvo v rokah ameriških lastnikov (Ford).

K sreči Skandinavci svoje identitete ne zgubljajo na drugih področjih. Obvolanskih ročic ne boste našli nikjer drugje kot v Volvih, enako velja za tanko obliko sredinske konzole, za katero je pogojno uporaben predal, merilniki so zopet skandinavska posebnost; lični, natančni, odlično berljivi in z informacijami, ki se vam prikažejo takrat, ko je potrebno.

Pa s tem posebnosti ali bolje rečeno tehnološke naprednosti v V70 še ni konec. Že pregovorno odlično je poskrbljeno tudi za varnost. Poleg 'obvezne opreme' (ABS, DSTC …) lahko za to skrbijo še aktivni žarometi in aktivni tempomat (nad 30 km/h) pa opozorilniki prevoženega voznega pasu, mrtvih kotov (BLIS) in varnostne razdalje.

Naprav je toliko, da vam na koncu preostane eno samo opravilo – vrtenje volanskega obroča. Vprašanje pa je, ali boste znali oziroma hoteli z vsemi od njih tudi živeti. Nenehno utripanje (BLIS), zvočno opozarjanje na prevožen vozni pas in zvočno-svetlobni (head-up zaslon) šok, ki ga doživite, ko se spredaj vozečemu vozilu preveč približate, vas odvrnejo, da bi vožnjo zaupali elektroniki, in na vsa ta pomagala (k sreči so izklopljiva), podobno kot otrok na igračo, kmalu preprosto pozabite.

Veliko bolj domišljen in uporaben se zdi pametni ključ, s katerim, ne da bi ga vtaknili v ključavnico, odklepate in zaklepate vrata ter zaganjate motor, po vrh vsega pa si zapomni še nastavitve zunanjih ogledal in voznikovega sedeža, če je ta električno pomičen. Za to, da je vožnja kar najmanj utrujajoča, lahko v takšnem V70 skrbita še polaktivno vzmetenje Four-C s tremi vnaprej določenimi režimi delovanja blažilnikov in šeststopenjski samodejni menjalnik z možnostjo ročnega pretikanja, da je dovolj hitra, pa zmogljiv turbodizelski petvaljnik, ki v močnejši izvedbi zmore 136 kW in ponudi okroglih 400 Nm navora.

Zmagovalna kombinacija, bi morali zapisali, toda le pod pogojem, da niste dinamičen tip voznika, ki občasno vseeno rad preveri, česa vsega sta s svojim vozilom še sposobna med ovinki. Športnost je področje, kjer se V70 najbolj oddaljuje od svojih nemških tekmecev, in to kljub dejstvu, da je Volvo edini, ki ponuja tudi tristopenjsko nastavitev odzivanja volanskega servoojačevalnika (hvala, Ford! ).

Toda menjalnik bliskovitih reakcij ne mara (in to da odločno vedeti tudi v ročnem načinu), športni program blaženja v prevodu pomeni 'sunkovito trdo' s spremljajočimi pokanji, ko je cesta pod kolesi (pre)slaba, volan tudi v 'najtršem' načinu ostaja premehak in premalo komunikativen za športne užitke in na koncu se zdi, da je edini, ki bi še lahko bil kos dinamičnemu vozniku, motor.

Ampak bodimo odkriti: V70 ni prišel na svet za to, da bi se z njim športno podili med ovinki. Besedi, na kateri se veliko bolje odziva, sta družinskost in poslovnost. Glede na smer, v katero se razvija promet, pa se zdi, da je Švedom dovolj jasno, kakšna bo avtomobilska prihodnost in kje v njej se bo našel Volvo.

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 49.731 €
Cena testnega modela: 61.127 €
Moč: 136kW (185 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – gibna prostornina 2.400 cm? – največja moč 136 kW (185 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/50/R 17 V (Continental SportContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (ECE) 10,1/6,2/7,7 l/100 km.
Voz in obese: kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator – zadaj večvodilna prema, prečna vodila, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 11,7 m – posoda za gorivo 70 l.
Mase: prazno vozilo 1.652 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 55 % / Stanje kilometrskega števca: 1.836 km / Gume: Continental SportContact2 225/50/R17 V
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 17,0s ( 136km/h)
1000m z mesta: 30,7s ( 174km/h)
Največja hitrost: 215km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,9l/100km
Najvišja poraba: 11,2l/100km
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (361/420)
  • V70 tudi z novo generacijo dokazuje, da je pravi družinski kombi. Morda celo bolj kot njegov predhodnik. Je večji, prostornejši, varnejši, naprednejši in v marsičem vabljivejši. To ne velja le za vozno dinamiko (športno odpeljanim ovinkom se upira) in ceno. Ta ni prav nič družinska.

  • Zunanjost (13/15)

    Skandinavska šola oblikovanja, podkrepljena s skandinavsko kakovostjo. Kombinacija, ki le redkim ne ustreza.

  • Notranjost (125/140)

    V notranjosti skoraj ni stvari, ki bi vas zmotila. Če že, potem sta to gladko usnje in premajhni predalčki.

  • Motor, menjalnik (36 /40)

    Tehnično gledano sta motor in menjalnik popolnoma enakovredna drugim v razredu. Menjalnik bi lahko bil hitrejši.

  • Vozne lastnosti (78 /95)

    Uživa v udobju, trpi v športnosti. Menjalnik, volan in polaktivno podvozje niso narejeni za priganjanje.

  • Zmogljivost (30/35)

    Pri zmogljivostih temu Volvu nimamo kaj očitati. Še posebej ko jih primerjamo s porabo goriva.

  • Varnost (40/45)

    Varnosti je morda celo preveč. Določena elektronska pomagala so lahko med vožnjo nadležna.

  • Gospodarnost

    Zares gospodarna je v tem V70 le poraba. Vse drugo spada v razred ‘premium’, če nas razumete.

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
oblika
udobje
materiali, oprema
motor
merilniki, info sistem
pametni ključ
preglednost
prtljažni prostor
nedinamičen menjalnik
gladko usnje na sedežih
vozna dinamika
moteča elektronska pomagala
glasen opozorilnik na nepripet pas
cena testnega modela