Redka ptica?

17. 9. 2019
Deli

Ko je Volkswagen na trg poslal Arteona, smo pričakovali, da bo pri nas zelo redka ptica. Pa je res?

Arteon je nekakšno nadaljevanje zgodbe tako precej neuspešne velike limuzine Phaeton kot veliko bolj priljubljenega Passata CC. Po velikosti je bliže prvemu, saj je Arteon z medosno razdaljo 284 centimetrov in skupno dolžino 486 centimetrov prerasel Phaetona in je večji od Passata. Zato je v notranjosti prostora res ogromno, tudi zadaj ni stiske pri kolenih, glave zelo visokih potnikov pa zaradi oblike karoserije pridejo v bližino stropa. Ker je kabina ne le prostorna, ampak tudi dobro izdelana, ker so sedeži udobni in ker to velja tudi za zvočno izolacijo (z občasno izjemo, predvsem v bočnem vetru, tesnil pri bočnih steklih brez okvirja), je udoben in hiter potovalnik.

Za to poskrbi tudi druga najmočnejša različica dvolitrskega turbodizla, ki jo je imel v nosu. Zmore zdravih 190 ’konjev’, kar pomeni odločnost tudi pri avtocestnih hitrostih, dovolj zmerno porabo goriva, a tudi nekaj (preveč) hrupa pri mestnih hitrostih.

Oprema? Pri takšnem avtomobilu sicer nikoli ni popolna, a je več kot zadostna, vključno s povsem digitalnimi merilniki, izbiro voznih načinov, kupom odlično delujočih asistenčnih sistemov (zaradi njih Arteon na avtocestnih poteh ni udoben in prijazen samo do potnikov, ampak tudi do voznika), kljub oznaki R Line je tudi podvozje še dovolj udobno.

Arteon je tako tudi s srednjim dizlom v nosu dobra izbira. In to, kljub pomislekom z začetka, ve tudi precej slovenskih kupcev, Kratek pogled v junijsko statistiko na primer pravi, da so jih fizičnim kupcem (torej ne tudi lizing hišam in za dnevne registracije) prodali devet. Vse dizle, nekaj najšibkejših, nekaj takšnih, kot v testnem avtu. Tako zelo redka ptica Arteon torej vendarle ni.

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 40.228 €
Cena testnega modela: 49.767 €
Cena testnega modela s popusti: 49.767 €
Moč: 140kW (190 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 605 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.614 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 6.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.900–3.300/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG – gume 235/40 R 19 W (Pirelli Cinturato P7).
Zmogljivost: največja hitrost 238 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO2 121 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.651 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.862 mm – širina 1.871 mm – višina 1.450 mm – medosna razdalja 2.837 mm – posoda za gorivo 66 l
Prtljažnik: prtljažnik 563–1.557 l
Naše meritve
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.458 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,5s ( 140km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 62dB
Ocena
  • Arteon je odlična izbira za tiste, ki bi radi nekaj ne le večjega in boljšega, ampak tudi drugačnega in na pogled prestižnejšega od Passata, a ne bi radi posegli po kateri od premijskih znamk.

Hvalimo in grajamo
prostornost
videz
prtljažnik
malce prehrupen motor