Naslednji teden bo zabavno - Avtomagazinova drift ekipa z Lukom Markom Grošljem na čelu se namreč ponovno odpravlja na avstrijski Lungauring, ledeno stezo, ki vsako zimo gosti drifterje z vseh vetrov.
Seveda na bomo pozabili na fotoaparate in video kamere, za manjši "trening" pa sem se zadnja dva dni podil po švedskih zaledenelih jezerih. OK, avto je imel sicer pogon spredaj in le delno izklopljiv ESP, a malo zaviranja z levo nogo in trme je bilo dovolj za precej zabave. Citroen C5 s sistemom Snow Motion (več o njem v naslednjem Avto magazinu) zna biti zabaven avto.
Da stvar ni povsem nedolžna, se je sicer izkazalo že na nočni poti z letališča v hotel. Sam sem sedela na desnem sedežu, za volanom je bil eden najboljših inštruktorjev varne vožnje pri nas, AMZSjev Andrej Brglez. In za prevojem sredi levega ovinka je bil v sneg zapičen (seveda tako, da je zapiral cesto) Citroen C5 ruske "posadke", ki je že preteklih nekaj kilometrov opletala po cesti kljub relativno nizkim hitrostim.
Prostora za ustavljanje je bilo seveda premalo (hitrost je bila tam nekje proti stotici), zato sva skoraj v en glas ugotovila, da bo najboljša rešitev zamet ob cesti. Pojemek je bil močan, a nežen, avti pa je sneg pokril do strehe. Ruse sva zgrešila za laba pol metra, pločevina ni utrpela niti praske, vse skupaj pa je bila osnova za odlično debato ob obilici piva zvečer.
Da Rusi niso ravno vrhunski vozniki, se je izkazalo že naslednji dan, ko so v sneg zapičili še dva avtomobila - enega so izvlekli takoj, za drugega (na sliki) pa je bila potrebna daljša reševalna akcija. Ja, meja med gre in ne gre je za nekatere velika uganka.
Sicer pa zanimivost: na letališče smo šli z avtobusom. Da je bila cesta pokrita z m, ešanico snega in ledu, je jasno s slike - a avtobusi (in tovornjaki) tam izven naselja vozijo toliko, kot je omejitev - 90 kilometrov na uro, avtomobili pa 110 (in ob tem so so opremljenimi z odličnimi zimskimi gumami na vseh kolesih. Pri nas bi se, če lahko sodimo po zadnjih zasneženih dogodkih in jokanju nesposobnih voznikov ob njih, te hitrosti gibale med 20 in 40 kilometri na uro.
Fotografije: Citroen, Peter Pirkovič, Andrej Brglez, Dušan Lukič
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"