Pri nemškem specialistu za kompresor kite ASA imajo v "štartni vrsti" nekaj zanimivih novosti, ki bodo kmalu ugledale komercialno luč sveta. Tudi za M3 E92, ki ga v njihovem razvojnem programu vodijo pod "Top secret". Bili smo na kratkem obisku.
Foto: Gašper Grošelj
Če vam ime ASA ne pove kaj dosti, vam zagotovo več povedo blagovne znamke, kot so recimo Alpina ("Edeltuner" BMW-jev), Ruf (specialist za Porscheje), Cosworth in G Power (kompresor kiti za BMW). Kje je povezava, boste vprašali? ASA izdeluje kompresorje (ali celotne predelave) ravno za omenjena (priznana) podjetja evropske tuning scene. Izdelke tržijo tudi pod svojo blagovno znamko Infinitas.
Že prvi vtis ob vstopu v njihovo poslopje je pozitiven. Precej sterilni prostori z natančno določeno delitvijo dela po posameznih "vhodih", veliko energije usmerjene v tehnologijo za zagotavljanje vzdržljivih kompresorjev (in ostalih nastavitev za posamezne motorje), posebni "skenerji" motornih prostorov s simulacijo vgradnje kompresorjev, sesalnih kolektorjev in drugih predelav . . V mehanični delavnici v pritličju je na pregled delovanja motornega krmiljenja čakal BMW M5 E60 z dvema kompresorjema (G Power), ki se ga poznavalci verjetno spomnite iz letošnjega Nardovega hitrostnega tekmovanja (kjer pa z doseženimi okoli 320 km/h vsled težav z elektroniko zaradi vlažnega zraka ni ravno navdušil). Več kot 700 konjev in okoli 340 km/h naj bi zmogla njihova petica (na slikah), piarovec pravi celo, da "Leistung eher nach oben streut", in je torej bližje številki 800 konjskih moči.
Za nas še precej zanimivejša pa je bila črna nova "Emtrojka" (E92) in z njo povezane informacije. Fotografirati se je sicer ni smelo, ker je bila ravno sredi "operacije", kot smo izvlekli iz Asinega piarovca, vgradnje njihovega kompresor kita (zelo verjetno brez posegov v drobovje motorja). Tudi o moči po predelavi ni želel govoriti, a kot je bilo iz njegovih besed moč razbrati, manj kot 500 konjev kupcev ne bo razvajalo. Ko bo novica uradna, boste o tem seveda obveščeni tudi bralci AM, do takrat pa se morate zadovoljiti z novico, da "Emtrojki" trenutno že vbrizgavajo steroide . .
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj