. . sem že večkrat slišal komentarje kolegov o avtomobilih, s katerimi se včasih prevažam naokoli. Resda so ponavadi starejši od 15 let, a imajo vsaj zame nostalgično vrednost. Avtomobilski navdušenec pač . .
Na seznamu očitkov so oblika, motor, zvok, notranjost, pomanjkanje "gizmotov", varnost, skratka praktično vse, kar naj bi avtomobile definiralo. Naj bi pravim zato, ker sem mnenja, da same fizične pritikline še zdaleč ne naredijo odličnega avtomobila, še manj pa mu zagotavljajo častno mesto v mladi avtomobilski zgodovini. Zato kljub zbadljivkam, ki sem jih deležen na avtomobilski račun, ostajam ravnodušen. Obrnite kakor hočete, ampak izdelki, ki nosijo pravo avtomobilsko zgodovino, imajo v veliki meri že svoje mesto. In avtomobilske romantike je čedalje manj (recimo avtomobili tipa Pagani Zonda), če s kilometrskim kablovjem opremljene hi-tech avtomobile sploh smemo uvrstiti v to kategorijo.
Za primer vzamem BMW 2002 turbo. Veliko smeha mimoidočih zaradi "kičastih" širokih blatnikov (serijsko), rdeče-modrih karakterističnih nalepk čez cel avto (serijsko) in gumijastega zadnjega spojlerja (serijsko) avtomobila, ki se je neposrečeno pojavil ravno v obdobju naftne krize. Poznavalci gledajo drugače: vidijo prvi serijski evropski avtomobil s turbopuhalom (in to "tovornjaškim" KKK, ki pri 4000 obratih motorja eksplodira - Nemci tej karakteristiki pravijo: "Unten Ebbe, oben Flut") in 170 konji, ki so daljnega leta 1973 omogočili pospešek do 100 km/h pod sedmimi sekundami. Občutijo 40 % zaporo diferenciala, z zapornim učinkom katere bi si danes oblizoval prste marsikateri lastnik "Emtrojk". Opazijo školjkaste sedeže z odličnim bočnim oprijemom in še bi lahko našteval. Seveda brez zračnih blazin, klimatske naprave, ABS-a, elektronskih varnostnih pomagal, navigacije, koncertnega zvoka v notranjosti in podobnih dodatkov, ki so standardni v sodobnih avtomobilih. Le-ti v povprečju postajajo daljši, težji, tišji, udobnejši, varnejši (razen Brilliance BS6 in podobnih primerkov), hitrejši, porabijo relativno manj bencina . . Hkrati pa vozniku odvzemajo čedalje več pristnega občutka za vožnjo. In imajo manj detajlov, ki avtomobile delajo legendarne. Za povrhu pa so še precej kvarljivi. Zato je romantika v velikem delu prepuščena predvsem študijam, ki v podobni obliki le redko ugledajo luč sveta.
Kot gre imeti spoštovanje do starejših soljudi, je potrebno z drugačnimi očmi gledati tudi avtomobilske starčke. Namreč, nikoli ne veste, če ni prav tisti smešni in kičasti nemški "tridesetletnik", tista stara kanta, ki se ji posmehujete pri sopihanju (turbine) po cesti, pripomogla, da se danes vaši avtomobili po cesti premikajo s takšno lahkoto . .
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj