Ta bo pa težka: Ducati Multistrada 950, Honda Africa Twin ali KTM 1090 Adventure?

6. 7. 2017 | Matevž Hribar
Deli

Ali ko se Peter, Matjaž in Matevž s tremi vrhunskimi stroji zapeljejo raziskovat manj znane poti zahodno od Ljubljane.

Na čudovit poletni dan smo na cesto hkrati postavili tri aktualne cestne enduro motocikle iz razreda, ki zapolnjuje vrzel med vedno večjimi (in zmogljivimi) potovalnimi cestnimi (enduro) kravami in lažjimi 800-kubičnimi modeli podobne sorte. Že vnaprej vam lahko zaupamo, da bo izjemno težko določiti zmagovalca. Zakaj? Preprosto zato, ker so to trije dobri, ampak res dobri stroji, ki pa bodo s svojim karakterjem našli mesto v garažah zelo različnih motoristov.

Zvoki vseh treh kandidatov:

Ducati Multistrada 950 je odličen derivat zmogljivejše in dražje sestre. Tako, kot je Matjaž to že zapisal v testu, se motocikel izjemno lepo pelje in še vedno prav prijetno (a nekoliko mehkeje kot model s 1.200-kubičnim motorjem) sune. Takole na hitro lahko kot temno stran izpostavimo neprimernost 'delovnega okolja' za vožnjo v stoječem položaju (zadevanje s škornjem v izpuh in še kam) ter manj natančno upravljanje sklopke z žičnim potegom.

Honda CRF 1000 L Africa Twin je zdaj že stara znanka (test iz lanske sezone), a ob dveh bolj cestno naravnanih konkurentih smo zdaj le še bolj prepričani, da gre za pravi 'Adventure', ki se ne bo ustrašil makadamskih poti. Je pa nekoliko nenavaden način delovanja protizdrsnega sistema na cesti: ko se ta enkrat (na primer preko peska v zavoju) vklopi, bo elektronika moč odvzemala še naprej; tudi če je oprijem že dober. Motor bo 'trokiral' ves čas, dokler ne boste priprli in spet odprli plina. Ne spomnim se, da bi pri katerem drugem motorju sistem proti zdrsu deloval na ta način. A veselje se začne, ko sistem proti zdrsu izklopimo in na makadamu odpremo plin: takrat se pokaže, da Africa na drseči podlagi zareže s takšno natančnostjo in suverenostjo, da je KTM-u kar nerodno …

Zakaj? Ker smo preizkušali KTM-a 1090 Adventure v običajni različici in ne modela R z večjimi kolesi in daljšimi gibi vzmetenja. Kot tak je KTM vrhunski in od vseh najbolj živahen na asfaltu: kljub podobnim zmogljivostim daje občutek, da bolj 'rukne' od Ducatija in kot tak ne bo po godu motoristom, ki ljubijo umirjeno vožnjo. No, še vedno lahko prestavite v dežni program in dovolite elektroniki, da umiri pobezljane konje, ampak … Potem ste pač zgrešili že v začetku. Smo se pa strinjali tudi, da KTM od vseh proizvaja največ tresljajev.

Več vtisov sledi …

Matevž Hribar
foto: Saša Kapetanovič