Podaljšani test: Ford C-Max 1.6 EcoBoost (110 kW) Titanium

Postavili smo ga ob starodavno zgradbo in trdimo, da nas je štiri mesece grajsko razvajal.

Podaljšani test: Ford C-Max 1.6 EcoBoost (110 kW) Titanium (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
12. 4. 2012

 Ford C-Max je v osnovi malce večji Focus, kar ni slabo, saj se je novopečeni slovenski avto leta že izkazal, vendar Nadfocus po domače ni ne tič ne miš. S prostornostjo se lahko proti S-Maxu, kaj šele Galaxyju, skrije, prav tako modelom ST in RS ni treba zardevati pri športnosti. Toda prav C-Max je izredno dober kompromis med uporabnostjo, prijetnostjo med vožnjo in celo špornostjo. Vsaj testni je bil.

Z njim ne boste imeli težav pri manevriranju po mestnih uličicah, česar si za večja S-Maxa in Galaxyja ne bi upal trditi, poleg tega pa v nasprotju s Fordovimi športniki ne zahteva odrekanj. Podvozje ni pretrdo, sedeži so še vedno udobni, zato na potovanju otrokom ne bo slabo in žena bo ostala dobre volje. Zlata vredno! V štirih mesecih smo z njim naredili skoraj 10 tisoč kilometrov (9.762, če smo natančni) in porabili 927,34 litra goriva. Najmanjšo porabo je dosegel naš Matej Memedovič (7,3 litra), največjo pa najbrž spet Vinko Kernc (čeprav je gorivo dolival Tomaž Porekar, ki pa ga je najverjetneje prevzel pošteno ogretega in najverjetneje tudi žejnega), ki je znan po živahni vožnji. Kljub daljši vožnji mu je uspelo povprečno porabiti 11,3 litra, kar sploh ni težko, če se ti zelo mudi. Štirivaljni prisilno polnjeni 1,6-litrski EcoBoost je pravi sladkorček: zelo uglajen in prav nič slišen v nižjih vrtljajih, zelo poskočen pa pri polnem plinu. Skupaj z odličnim menjalnikom, ki z natančnostjo in prijetnostjo prehoda med zobniki spada med merila v razredu, in odličnim podvozjem se zdi, da so za C-Maxa kot ideal vzeli prav takšno kombinacijo tehnike. Zelo dobro zvočno izoliran, še primerno udoben, dovolj poskočen, da bo kakšen voznik z vetrnico ali zvezdo na nosu težko požrl cmok, ko bo ostal zadaj, celo uživaški pri dinamični vožnji v ovinkih ... Pravljica ima sicer tudi temnejše plati, recimo višjo drobnoprodajno ceno (1.6 EcoBoost je najdražji med bencinskimi motorji, oprema Titanium pa najprestižnejša) in večjo porabo goriva, toda priznamo, da bi tudi v uredništvu marsikdo zamižal na eno oko na bencinski črpalki, samo da bi ga imel parkiranega doma ...

V ledenih jutrih smo se razvajali z gret­jem vetrobranskega stekla, naše dolgonoge sodelavke iz sosednjega uredništva revije Cosmopolitan niso mogle prehvaliti polsamodejnega parkiranja (ko avtomobil sam vrti volan, voznik pa upravlja le s stopalkami), električnega pomika vrat prtljažnika in kamere za lažjo vzvratno vožnjo, nekaj pripomb je bilo le k nepregledni množici gumbov (predvsem tisti na vrhu sredinske konzole so premajhni) in slabšemu zapiranju sovoznikovega predalnika. Če je 430 litrov prtljažnika premalo, še vedno obstajajo Grand C-Max in že omenjena velikana S-Max in Galaxy, lahko pa dokupite strešni kovček.

Čeprav je Ford C-Max zelo prijeten avtomobilček, ki s pravimi merami in uporabnostjo zaradi prilagodljivih zadnjih sedežev prav kliče po nabavi, jih na naših cestah ni veliko. Pri Avto magazinu lahko potrdimo, da smo se imeli z njim – kraljevsko!

Bese­di­lo: Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Preberite tudi