Naš izbor: 11 avtomobilov, s katerimi smo najbolj uživali v snegu

30. 11. 2017
Deli

Sedimo v topli pisarni s pogledom na zasnežene ulice in obujamo spomine.

Mazda MX-5

Da na seznamu ne bodo le štirikolesno gnani avtomobili, smo se spomnili na ledeno dirko, katere se je leta 2011 udeležil Dušan Lukič. Takrat je zapisal tole: »Za tiste, ki se sprašujejo, kako je sedeti v roadsterju brez strehe nad glavo in se poditi po ledu in snegu s hitrostmi več kot 100 kilometrov na uro; ne, ni mrzlo. Mrzlo je bilo, preden smo sedli vanj, potem pa je kmalu postalo vroče.«

A dvomimo, da bo kdo od vas na športnega roadsterja natikal ozke gume z jeklenimi špicami …

Toyota Hilux

Spomnim se, da sem s testno Toyoto peljal druščino na Pokljuko; nekateri so šli teči na smučeh, dva sva šla s smučkami na Viševnik. Spomnim se tudi, da sem Hiluxa zapeljal na pravkar zasneženo motokros progo na Brniku. Ne, z avtomobilom nisem skakal ali počel česarkoli, kar bi mu lahko škodovalo, saj sem že od prej vedel, da je celoten krog (po suhem terenu) mogoče prepeljati tudi z Dacio Duster. No, Hilux je z zasneženo brniško progo opravil z lahkoto. Ponovno branje testa pa me je spomnilo še na pohodniški izlet pod zasnežen greben Košute: »Če ne boste povedali gospodom policistom, naj zaupam, da se nas je tisti dan po obilno zasneženi cesti iz Jelendola proti Dolgim Njivam peljalo celo šest, in prišli smo najdlje. Brez verig. Stroj!«

Subaru Forester 2.5 XT (oz. katerikoli 4x4 Subaru)

»V snegu, kjer smo opravili velik del testiranja, je Forester suvereno opravil z zasneženo gozdno cesto. Lahko le še enkrat potrdimo in zapišemo, da je Subaru res kralj, ko je treba zapeljati v sneg. Kdor želi športno, bo lahko vozil v slogu skandinavske rally šole z nenehnim in obvladljivim drsenjem skozi ovinke, seveda pa se mnogo lažje vozi tudi na bolj umirjen način. V obeh primerih na zasneženih cestah nismo imeli niti ene same pripombe.«

Ja, ko se v zimskem času v testni floti znajde katerikoli Subaru, se v uredništvu grebemo zanj bolj kot za katerokoli super udobno limuzino. Tole je v članku o rabljenih Legacyjih zapisal Matjaž, ki si je enega tudi lastil: »In za posmeh v brk marsikateremu vsaj na videz bolj terenskemu SUV-u je Legacy tisti, ki v snegu in blatu pride najdlje. Tudi to nekaj šteje.«

Volvo XC 90

Lansko leto se je fotograf Saša udeležil dogodka Volvo Winter Drive na zaledenelem jezeru v bližini Salzburga. Rad se spominja, kako zabavno je bilo v varnih razmerah drseti z velikim limuzinskim terencem. Kaj takšnega si v domačih hostah pač ne upamo … »Medtem ko je XC90 brez dvoma ponudil največ užitkov na poti na testni poligon, pa se je tam najbolj izkazal majhni in okretni V40 Cross Country.«

Mini Countryman Cooper SD All4

Največjega Minija smo imeli na testu ravno pozimi. Uredniku se je zapisalo: »In medtem ko je njegov štirikolesni pogon na asfaltu skoraj neopazen, je na spolzkih podlagah zabaven in zna na zadnja kolesa prenesti dovolj navora, da si voznik lahko predstav¬lja, da drsi po sipinah in makadamskih poteh v slogu zmagovalcev relija Dakar.«

Porsche 911 Carrera 4 in 4S

Šport in sneg? O, ja! "Stvari postanejo še bolj impresivne, ko je pod kolesi sneg, cesta pa se vzpenja v klanec. V prvi prestavi 911 Carrera 4S sicer zavrti kolesa v prazno in malce rita, nato pa v drugi primejo in avtomobil se požene, kot bi bil pod kolesi suh asfalt. Tu je močno hitrejša od dvokolesno gnane Carrere, na suhem asfaltu pa imata enake pospeške."

Pa še o bratu z imenom Cayman S: »Zlahka obvladljiv, igriv, z živahnim zadkom, natančnim volanom, hitrim menjalnikom. Čista poezija, skratka, in med vsemi v dnevu se je izkazal za zabavi na snegu najbolj naklonjenega – morda z izjemo 911 Turbo, ki je bil naslednji na seznamu.«

Range Rover Evoque

Evoque je, čeprav pomehkužen, še vedno Range. A tudi še tako dober terenec ima omejitve, ko se pod kolesi znajde … »Strmini sta sledila krajša ravnina in nato strm vzpon. Fiiiiijjuuuuuu, je zažvižgalo pod gumami, štirje potniki pa smo dobili debele oči. Po slabih desetih metrih nenadzorovanega vzvratnega drsenja se ustavimo postavljeni pravokotno na pot. Stopim ven in skoraj padem. Led!«

Toyota Land Cruiser

O tem, ali je za slovenske hoste boljši Land Cruiser ali Niva: »Da se malce pohvalim, na konec te poti sva pririnila le jaz s Toyoto in vaški lovec z Lado Nivo. Po začetnem občudovanju je lokalni šerif s puško na rami malce važno (ali pa zavistno, kdo bi vedel) dejal, da pride z Nivo dlje kot jaz z vso japonsko elektroniko. Verjamem, sem odkrito dejal.«

Škoda Octavia Combi 1.8 TSI

Da je v snegu lahko zabaven družinski karavan? Če vas zanima, kje so nastale snežne fotografije, naj vam zaupamo, da v dolini Lungau blizu Katschberga v Avstriji, kjer se deklarirani 'zelenosti' Avstrijcev navkljub v nekaj kilometrih doline skriva kar šest ledeno-snežnih dirkališč.

BMW 320i

Zadaj gnani BMW-ji ne slovijo po dobrih voznih lastnostih v snegu. A obut v dobre zimske gume se je na Švedskem izkazalo, da je lahko tudi drugače: "Ker je noč pred testi deževalo in so se temperature prihodnje jutro spustila pod ničlo, zjutraj pa je čez vse skupaj padlo nekaj centimetrov snega, je bila steza bolj kot ne poledenela. Kljub temu se je na BMW 320i guma dobro izkazala, saj je bil avtomobil zlahka vodljiv, povratnih informacij ni manjkalo, reakcije pa so bile (glede na podlago) nepričakovano predvidljive."

Utrinke zbral: Matevž Hribar
foto: arhiv AM

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"