Podaljšani test: Peugeot 208 1.4 VTi Allure

11. 3. 2013
Deli

Medtem ko smo se fantje pri Avto magazinu ukvarjali z velikostjo in namestitvijo volanskega obroča, so punce pri Cosmopolitanu navdušeno govorile o notranji osvetlitvi novega Peugeota.

Potem si lahko predstavljate, kako potekajo naši pogovori; medtem ko jih mi sprašujemo, ali jih moti nizka namestitev volanskega obroča in koliko bencina so v povprečju porabile, nam one raje navdušeno razlagajo o panoramski stekleni strehi Cielo in ambientalni osvetlitvi. Da smo res z različnih planetov, priča še izjava ene od njih, da bi modra notranja osvetlitev nad glavami potnikov najbrž premaknila tehtnico v prid nakupu, medtem ko smo moški podjetja Adria Media prej vihali nosove, kot pa bili navdušeni nad svetniškim sijem.

Toda sčasoma smo našli tudi nekaj skupnih točk. O prikupni zunanjosti ni bilo dilem, prav tako ne o bogati opremljenosti, saj dobite pri opremi Allure dnevne luči v LED-tehnologiji, multimedijski sistem z za dotik občutljivim zaslonom in šestimi zvočniki, samodejno dvopodročno klimatsko napravo, športne sedeže in nekaj prestižnega usnja, prav vse različice 208 pa imajo serijsko stabilnostni sistem ESP, tempomat in omejevalnik hitrosti, voznikovo in sovoznikovo varnostno blazino ter stranske varnostne zavese, skoraj nuja pa je že električna pomoč pri upravljanju stranskih šip. Omenjena panoramska steklena streha Cielo, ki je bila puncam tako všeč, spada med dodatno opremo. Toda verjetno se strinjamo: če bodo one zadovoljne, pa naj bo govor o partnericah ali samo puncah za ... khm ... kratek čas, potem se zdi tistih 500 evrov dobro naložen denar.

K zelo nizko nameščenemu volanskemu obroču so imeli pripombe samo nekateri dolgini, medtem ko so punce in normalno visoki predstavniki moške populacije novost pohvalili. Graja prvih je bila, da z volanskim obročem drgnejo ob stegna ali da ne vidijo na merilnike, medtem ko smo drugi pohvalili bolj ergonomičen položaj in predvsem skromno velikost volana. Neverjetno, kako pogumni so bili pri Peugeotu, saj (bolj športen) manjši volanski obroč teoretično ni najboljša rešitev za mestni avtomobilček, kjer že majhen popravek na volanu lahko pomeni velik odziv avtomobila. Z drugimi besedami: če morate zaradi kolesnic mestnih avtobusov v mestu ali tovornjakov na avtocesti nenehno popravljati smer vožnje zaradi preveč občutljivega volanskega sistema, potem postanejo roke kmalu utrujene in lastnik slabe volje. A da so novost Francozi dobro premislili, pričajo zapiski prav vseh voznikov našega 'supertestnega' avtomobila, saj se niti eden ni pritoževal nad preveč športnim volanom ali preobčutljivim volanskim sistemom. Prej nasprotno, bilo je veliko pohval.

Žal 'naš' Pežojček ni bil rojen pod najbolj srečno zvezdo, saj je na parkirišču kmalu dobil rdečo črto na vratih in dve udrtini na motornem pokrovu – seveda vzrok ni znan, še manj pa povzročitelj. V treh mesecih smo z njim naredili 9.217 kilometrov, največ po Sloveniji, obiskali pa smo tudi predstavitve in dirke v Italiji, Avstriji in na Hrvaškem. V tem času se je le enkrat zgodilo, da je po ravni cesti med umirjeno vožnjo zasvetila lučka, da ESP ne deluje, po postanku in ponovnem zagonu pa se je težava rešila sama. Kot ste v Avto magazinu lahko že prebrali, smo ga zapeljali tudi na zasneženo Pokljuko, o nočnih vožnjah, na katerih smo s puncami gledali zvezde, pa v množičnem mediju raje ne bi razpravljali. O 1,4-litrskem motorju samo nekaj besed, saj smo o njem že obsežno pisali v lanski 24. številki: s 70 kilovati (95 'konji') ni ravno atlet, ampak tudi podhranjen ni. Malce sta nas zmotila oklevanje pri speljevanju, ko je rad zanihal, in hrup pri avtocestni hitrosti (slabih 4.000 vrtljajev pri 130 km/h v peti prestavi), sicer pa smo bili s povprečno porabo 8,3 litra na 100 prevoženih kilometrov zmerno zadovolji. Toda pozor: razlika med največjo in najmanjšo porabo je dobre tri litre, kar pomeni, da je ta bolj odvisna od voznika (in njegove poti) kot pa od avtomobila.

Da smo ženske in moški različni, ni nič narobe, a predstavljajte si potem načrtovalce avtomobilov, ki imajo nalogo zadovoljiti tako ene kot druge. Pri Peugeotu so končno ubrali srednjo pot: 206 je bil zelo zaželen pri puncah, 207 smo raje izbrali moški, Peugeot 208, kot kaže, pa je končno všeč vsem.

besedilo Aljoša Mrak, foto Uroš Modlic

PORABA

min    6,6

max    9,7

povprečje    8,3

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja