Zadnjič sem brez razloga začel razmišljati o napredku dizelskih motorjev. No, če sem čisto pošten, me je k temu 'prisilila' naša Laguna.
Primerjava sodobnih agregatov z ne tako oddaljenimi predniki ni zahtevno opravilo: že brez poglobljenega raziskovanja hitro ugotovimo, da so novi dizli (pri enaki ali celo večji delovni prostornini) zmogljivejši, tišji, čistejši, lepše vozni, za povrhu pa porabijo še manj nafte. Našo Laguno denimo poganja 'vsega' dvolitrski motor, pa avto kljub temu pridela skoraj 180 'konjev' in 400 njutonmetrov navora. Zakaj 'vsega'? Zato, ker je bilo za podobne zmogljivosti še nekaj let nazaj potreben liter delovne prostornine več. In da ne boste mislili, tudi trilitrski motorji so (še) imeli turboluknje! Naša Laguna ima sicer resda raje višje vrtljaje, a že pri nižjih se enakovredno kosa s prostorninsko precej večjimi starejšimi dizli, s pomočjo šeststopenjskega menjalnika (ki nekoč ni bil samoumeven) pa marsikaterega brez težav tudi 'poseka'. Miren tek, ugodna poraba in čistejši izpuh poskrbijo za še večji nasmeh. Kaj sploh še ostane starejšim? (MG)
Foto: Matej Grošelj
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del