Varčna vožnja ti enostavno zleze pod kožo

24. 6. 2015
Deli
Varčna vožnja ti enostavno zleze pod kožo (foto: Bruno Jelenčič)
Bruno Jelenčič

Še ena vožnja s Toyoto v službo in popoldne nazaj v salon Toyota Ljubljana. Sedaj vozim že rutinsko in upravljam avto brez posebnih razmišljanj o načinu vožnje. Enostavno mi je test zapisal v podzavest da vozim hibrida, kar pomeni težnjo po čim bolj varčni vožnji. Seveda so vmes obdobja, ko je potrebno kam priti hitreje, kar pomeni bolj sunkovito vožnjo, več pospeševanja in zaviranja, Ampak v osnovi test hibrida pomeni tekmovanje s samim seboj ali zmorem porabiti še manj kot včeraj. In to potem postane glavni namen načina testiranja.

Počasi se zaveš, da pravzaprav v večini teh primerov voziš zelo po predpisih. Ko voziš tako, se zastavlja vprašanje. Kje je napaka?

Če namreč voziš tako, varčno in po predpisih, zelo hitro naletiš na nestrpneže, katerim predstavljaš oviro. Oviro, ker oni ne morejo odvihrati naprej v svojem, največkrat prehitrem tempu. In tako pričnemo vsi po malem voziti hitreje, da ne bi predstavljali ovire, običajnim, hitrim voznikom.

V testnem načinu, moram reči, da se nisem dal motiti. Res je, da imam dokaj prazno cesto na poti v službo in tako nisem bil tovrstna ovira preveč pogosto. Testni način vožnje je pomenil, da sem avto pognal do dovoljene hitrosti v zmernem pospeševanju. Potem sem skušal ohraniti hitrost na tem nivoju. Večinoma je to pomenilo zmerno porabo okoli 4 litrov. To se mi je zdela solidno nizka poraba, za vsakdanjo vožnjo brez posebne pozornosti do same porabe.

Sama vrnitev avta je bila rutina, saj tudi med samim testom ni bilo kakih posebnosti. Pregled avta, prevoženih kilometrov in slovo.

Celoten test je minil kar prehitro. Brez težav z avtom in moram priznati, da se je porodila misel, da bi bilo to zabavno še kdaj ponoviti.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid je prijeten družinski avto. Ima dovolj prostora za družino z dvema otrokoma in temu primeren prtljažni prostor. Ta je verjetno uporaben za odhod na dopust, kot tudi za dnevne opravke, prevoz malo večje škatle novega žara (preizkušeno).

Ko sem se dan potem vozil v svojem avtu, klasičnem ''dizlu'' sem skušal ponoviti varčne vožnje testnega tedna. V celoti mi ni uspelo, sem pa dosegel povprečno porabo okoli 5 litrov. Torej me je test pripeljal na pot razmišljanja, da lahko vozim varčnejše tudi brez hibrida, seveda z nekoliko višjo porabo.

Ko sem na koncu naredil še nekaj statistike, prevožene kilometre in natočeno gorivo se je pokazalo, da sem na celotnem testu porabil v poprečju 4,5 litra goriva na sto prevoženih kilometrov.

Mislim, da je bil to dober rezultat. Testna Toyota Auris Sports Hybrid se je izkazala kot dostojna sopotnica na vsakodnevni vožnji, predvsem je enostavna uporaba samodejnega menjalnika in hibridnega sistema, ki se najbolje znajdeta v mestu in okolici.

Avtor bloga: Bruno Jelenčič

(Blog izraža stališča avtorja in ne nujno tudi uredništva Avto magazin)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja