Za volanom: Robeta Adonis - »Božanstvo« iz Robete je očaralo tudi zahtevne Nemce

17. 11. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Zakaj bi kdo namesto udobnega »polintegrirca« izbral več kot meter krajši kombi? A po zaslugi Robete Adonis sem dobila odgovor. V resnici me je model prepričal že ob prvi vožnji iz Slovenj Gradca proti Gorenjski. Tako ni le njegova premijska srž tista, zaradi katere izstopa v konkurenci t. i. vanov oziroma kampervanov in ki se odraža v kakovosti materialov ter različnih tehničnih podrobnostih. Adonis namreč prepriča že z odličnimi voznimi lastnostmi. Z avtodomom počitnice postanejo prava zabava, z Adonisom pa je zabavna že sama pot.

Robeta Adonis ima marsikaj skupnega z grškim mitološkim bitjem, po katerem je dobila ime. Njeno privlačno robato zunanjost omehčajo linijske poteze v bronastem odtenku. Dve bočni razširitvi, na katerih so izrisane silhuete zemljevida sveta, nimata le estetske funkcije, temveč omogočata udoben spanec na prečno postavljeni postelji v zadku vozila. A o tem pozneje.

Paradni konj podjetja Robeta postavlja nove standarde v svetu potovalnih vozil; dober dokaz je tudi naziv najboljšega »kampervana« na prestižnem sejmu Caravan Salon v Düsseldorfu, »The Golden Reisemobil 2023«.

Adonis meri v dolžino kompaktnih 5,93 metra in je narejen na osnovi Mercedes-Benzovega Sprinterja. Tako ga poganja zmogljivi štirivaljni motor s 190 KM (140 kW), ki omogoča okretno in dinamično vožnjo. Pogon na zadnji kolesni par in devetstopenjski samodejni menjalnik zagotavljata udobno vožnjo in spodoben oprijem tudi pri največji obremenitvi ter odlične vozne lastnosti. Poraba na avtocesti se je ob delni obremenitvi gibala okoli 12 litrov na sto prevoženih kilometrov, vožnje po lokalnih cestah in pri manjših hitrostih pa še nekoliko popravijo vtis.

Adonis je namreč zaradi udobja precej višji od povprečja na trgu (2,63 m); še bolj pa k njegovemu robustnemu videzu pripomore dvignjeno podvozje, zaradi česar že osnovni model deluje kot terenska različica s štirikolesnim pogonom, ki pa si jo je mogoče omisliti ob doplačilu. Poleg slednje, ki je namenjena tistim, ki radi zavijejo izven utrjenih poti, sta na voljo tudi različici z dvižno streho in dodatnima dvema ležiščema ter različica »For Two« s salonsko postavitvijo udobnega blazinjaka namesto klopi ter dodatnim prostorom za shranjevanje. Vse različice so opremljene s samodejno zapirajočimi se električnimi drsnimi vrati (in pripadajočim komarnikom).

Enostavna navigacija in pregleden infozabavni sistem

Poleg Sprinterjeve zmogljivosti je vozniku na uslugo tudi inovativni infozabavni sistem MBUX na velikem osrednjem zaslonu in vrsta asistenčnih ter varnostnih sistemov, znanih iz Sprinterja – od radarskega tempomata, ki poleg samodejnega menjalnika naredi pot še bolj gladko, do 360-stopinjske kamere. Sistem kamer, ki pokrivajo vse mogoče kote, omogoča tudi preprosto parkiranje skoraj šestmetrskega kombija.

Res preprosto! Avtodom parkirate na mestu, ki zahteva kar najmanj akrobacij, z Robeto Adonis pa se lahko stisnete tudi na tisti čudoviti kotiček zemlje na rtu, tik ob svetilniku, s slikovitim razgledom na morski horizont, ne da bi pri tem potrebovali koga, ki bi vam s kretnjami pomagal navigirati med drugimi avtodomi in sredozemskim grmičevjem. Podatek, ki si prav tako zasluži pozornost, je masa Adonisa – ta namreč (z opremo in voznikom, brez dodatnega bremena) znaša 2970 kilogramov. Poleg sovoznika lahko na pot vzamete še dva potnika, saj je vozilo registrirano za štiri. In seveda ostane še kar nekaj prostora za prtljago.

Oba vgrajena dodatna sedeža sta opremljena tudi s pritrdilnimi točkami Isofix za otroške sedeže, kar je dobra novica za vse družine. Zunanji sedež je po tirnicah mogoče odmakniti in tako zagotoviti še nekaj več prostora v bivalnem delu. Tudi sicer je kabina prostorna, s prostorom za noge pa ne bi imeli težav niti »dvometraši«. Voznikov in sovoznikov sedež je mogoče zavrteti proti bivalnemu prostoru, le z ročno zavoro se boste pri tem morali malce pozabavati. S tem za jedilno mizo dobite štiri sedišča, površino mize pa lahko zlahka tudi odstranite, s čimer pridobite prostor za igro v deževnih dneh.

Premijska osebnost v notranjosti

Tudi notranjost je zgodba zase. Če je ponudba na tržišču avtodomarstva pogosto na udaru zaradi slabše kakovosti materialov na račun končne teže in cene, Robeti tega ne morem očitati. V resnici si zasluži vse pohvale. Najbolj navdušuje velika kuhinjska odlagalna površina iz kompozitnega materiala kerrock, ki jo je mogoče zamakniti, pod njo pa je kompaktno pomivalno korito. Kuhalnik z dvema plinskima gorilnikoma poskrbi, da je obrok hitro kuhan, poleg tega pa premišljeno oblikovana kuhinja omogoča ravno pravo mero shranjevalnih površin (ali pa še kakšno več).

Poleg dvignjenih omaric in omar pod pultom je tu še niz stranskih poličk za razne drobnarije. Pod kuhinjskim pultom se skriva 75-litrski kompresorski hladilnik, ki ga je mogoče odpirati tako z leve kot desne strani. Na ta način vam je v poletnih dneh, ko si ustvarite rezidenco pred kombijem, hladna pijača tik na dosegu roke tudi z zunanje strani. Za še boljšo izkušnjo je tu še manjši zamrzovalnik za ledene kocke.

S hodnika med spalnico in bivalnim prostorom dostopate do kopalnice z inovativnimi 180-stopinjskimi dvokrilnimi vrati iz prosojnega umetnega materiala. Levo vratno krilo kopalnice hkrati služi tudi kot nočna pregrada med bivalnim in spalnim prostorom. A zaradi prosojnosti materiala in manjše odprtine ob strani ne preprečuje vdora svetlobe niti hrupa. Kopalnica prevzema tudi vlogo kabine za prhanje, vanjo pa so pri Robeti elegantno umestili tudi samostoječi umivalnik z armaturo znamke Hansgrohe in kompaktno keramično školjko.

Gre za posebnost v razredu bivalnih kombijev in dober dokaz, da je za slovenjegraško podjetje dovolj dobro le najboljše. Električna straniščna školjka deluje po sistemu maceracije, kar pomeni, da odpadne snovi istočasno zmelje in pospravi v poseben odpadni tank. Tovrstni sistem je prefinjena alternativa klasični »kaseti«, značilen pa je za večje in prestižnejše znamke avtodomov. Tank enostavno izpraznite s pritiskom na gumb pod volanom (ob njem sta še gumba za izpust odpadne in čiste vode) v za to primerno infrastrukturo.

Verjamem, da je nemški Autobild pri imenovanju Adonisa za najboljši »van« na evropskih tleh upošteval tudi razširjen spalni prostor. Pri prečno nameščeni zakonski postelji širine 150 centimetrov so z bočnimi razširitvami pridobili dodaten prostor, kar bo zagotovilo udoben spanec tudi visokoraslim uporabnikom. Vključno z razširitvami namreč dolžina ležišča znaša (za kombi izjemnih) 195 centimetrov. Na obeh straneh ležišča so umeščene shranjevalne omarice za garderobo, pod posteljo pa je tudi dostop do prtljažnega prostora (do katerega je sicer mogoče dostopati tudi z zunanje strani).

Slednje je sploh praktično za lastnike kosmatincev, ki lahko pasje bokse enostavno namestijo ob koncu prtljažnega prostora ter tako svojim ljubljenčkom omogočijo dostop naravnost v bivalni del, obenem pa zadosti varnosti med vožnjo v boksu. Malce manj bodo nad prostornostjo prtljažnika zadovoljni lastniki dragih električnih koles, saj po mojem mnenju ni dovolj prostora za dve električni kolesi. Prtljažnik za kolesa je zato mogoče namestiti na vlečno kljuko.

Thruma za ogrevanje in električni ventilator za dovod svežega zraka

Premijske kakovosti Robete Adonis se odražajo tudi v napredni ambientalni osvetlitvi v tehniki LED, ki jo je mogoče prilagajati kar z dotikom. Ob jedilni mizi so lahko dostopni tudi električni in USB-priključki. Kombi ima vgrajeno tudi litij-ionsko baterijo (100 Ah) in solarni sistem (230 W), ki vam omogoča vsaj dan samooskrbe z električno energijo.

Dobro pregleden celostni digitalni zaslon vam omogoča enostavno krmiljenje in nadzor vseh električnih naprav v vozilu, vključno s stanjem baterij ter rezervoarjev za čisto in umazano vodo. Poleg tega vas obvesti tudi o naklonu vozila, kar pa ne vpliva na delovanje sistemov znotraj kombija. Tik poleg nadzorne plošče je še zaslon za regulacijo ogrevalnega sistema Thruma; za ogrevanje vode bo potreboval približno pol ure, prostor pa bo občutno toplejši že po nekaj minutah.

Velika prednost Adonisa je tudi električni ventilator za odvod oziroma dovod zraka, ki je umeščen tik nad posteljo. Tod lahko regulirate jakost in temperaturo, kar je koristno tako v zimskem mrazu kot poletni vročini. Sicer pa, kdor slabo spi ob rahli sapici svežega morskega zraka, naj dvigne roko. V tem avtodomu boste dosegli popolno temo, z izjemo kopalniškega okna, ki ga ni mogoče zatemniti, kar bo morda moteče za občutljivejše lastnike, saj svetloba ob jutrih pronica skozi prosojne kopalniške stene. Vetrobransko steklo pa je mogoče zlahka zatemniti z obeh strani, prav tako tudi stranska okna.

Robeta Adonis lepo uteleša filozofijo slovenjegraškega podjetja Robeta Mobil, ki želi trgu ponuditi še nekaj več kot le bivalni prostor na štirih kolesih. To se kaže z izborom materialov, napredno tehniko, ambientalno osvetlitvijo in nekaterimi drobnimi detajli, ki poskrbijo za zadovoljstvo lastnikov. A naj ponovim uvodno misel – z bivalnim kombijem, kakršen je Robetin Adonis, užitek postane že sama pot.

Tehnični podatki:

Motor štirivaljni, turbodizelski; prostornina: 1950 ccm; moč motorja: 140 kW oz. 190 KM
Prenos 9-stopenjski samodejni menjalnik, poganja zadnji kolesi
Rezervoar za gorivo 93 l
Dolžina × širina × višina (v cm) 593 × 195 × 263
Masa vozila/dovoljena obremenitev 2970 kg/3500 kg
Sedišča/ležišča 4/2
Rezervoar za vodo/umazano vodo n. p.
Zaloga plina/ogrevanje Truma4
Osnovna cena 137.990 EUR
Cena testnega vozila 142.280 EUR

Preberite še: Tri leta je bil zakopan pod zemljo, a je še vedno živ!

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor